SAS opgiver Madrid-ruter

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 19/5/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,021
    2,106
    Point:
    113
    Tja, men mere interessant er prissammenligningen mellem SAS og RA, jeg ved godt at man selvfølgelig kan tage en weekendtur med håndbagage og ikke købe et ordentligt sæde, og så slippe en plovman billigere med RA, men hvad er det SAS vil på disse ferieruter, jeg fornemmer lidt at man er ved at svinge HELE SAS over i en "gang Snowflake" er alvorligt bekymret for at SAS sætter sig lidt for vel til rette her imellem to stole - en sådan øvelse resulterer som regel i at man ryger ned imellem de to stole med et gedigent brag - og h....... ondt i r.... bag efter.......

/Schwert

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Men Madrid er altså en Hovedstad og jeg flyver på forretning på den rute, så kender selvfølgelig ikke mikset, men at man ikke kan have en rute der er lønsom til en Hovedstad med et indbyggertal på 47M Mennesker i Spanien fra Sverige og Danmark, det er mig en gåde... - Som @Schwert også er inde på, så sælger SAS rask væk billige billetter til andre lande, men til Madrid kan man ikke? - Endvidereåbner man ruter til Las Palmas. Alicante i Spanien, der om noget må betegnes som Leisure og derved lave priser

4. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Nu er det vel ikke Ryanair (RA?), der får SAS til at trække sig, men Norwegian og Iberia Express.

5. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    SAS har før trukket sig fra hovedstadsruter med mindre konkurrence (fx VIE, BUD)...

6. Schwert

Beskeder:
    1,021
    2,106
    Point:
    113
    @jefi99 - Min pointe er udelukkende, at jeg ikke kan se en samlet strategi, for hvad man vil i/med SAS - jeg synes de slingre af sted som en svensker, på vej til morgen færgen i Helsingør om søndagen! ;);)

Kristian og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,216
    6,265
    Point:
    113
    Men er det ikke rigtigt af SAS at ikke gå ud i budkrig på billetter med selskaber som sælger det på lavpris (trods diskussionen om total prisen)?

SAS har flere gange vist at de ikke kan være med på dette og jeg mener også at MAD er en klar og primær turist rute og mindre en forretningsrute og der kan de vel ikke konkurrere.

Men en skam at den forsvinder og jeg har min næste tur til MAD allerede om 14 dage og har kigget lidt på priserne i SEP/OKT for at se om der er noget godt at hente på SAS Plus. Fandt flere gode priser som man kunne overveje for 10.000 point:

upload_2014-5-19_11-40-11.png

Dette er da en udemærket pris for en god dag i MAD :)

8. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Bonusfeber.dk-DO?

9. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Nu er MAD lidt speciel i den forstand at der (til forskel fra mange andre større byer) ikke er helt så meget turisttrafik som til f.eks. BCN, AGP etc. Der er rigtig nok nogle forretningsrejsende, men tydeligvis ikke nok til at opretholde en god økonomi i ruten og mixet mellem business og leisure er åbenbart ikke godt nok. At den spanske økonomi også er helt i bund spiller naturligvis også ind på betalingsviljen og i forhold til både Norwegian og Iberia Express, så er SAS dyrere i drift og kan/skal derfor ikke satse på ruter med marginal indtjening.

Jeg forstår egentligt godt at SAS ikke vil satse videre på en rute der ikke er økonomi i. Det er ikke alle kampe man skal tage og MAD er vel i forvejen ret presset på prisen og den total kapacitet dækker vel mere end rigeligt efterspørgslen. Få frekvenser spiller naturligvis også ind på business trafikken, men at øge dem giver nok heller ikke mening hvis man i forvejen slider med yielden.

At SAS går ind på AGP fra BLL i konkurrence med FR handler vel mest om at de har noget ekstra kapacitet der ikke koster alverden at udnytte. AGP er en oplagt rute, som man sagtens burde kunne fylde en gang om ugen. Det er trods alt relativt få sæder på en sæson. Og at de (små)satser på Jylland ser jeg kun som positivt for at få vænnet jyderne til at flyve med SAS igen. Hvis kunderne kommer til AGP-ruten, så tror jeg ikke vi skal se bort fra at der kan komme flere satsninger fra Jylland til feriedestinationer i fremtiden for at udnytte kapaciteten maksimalt.

10. Schwert

Beskeder:
    1,021
    2,106
    Point:
    113
    Jyder = AAL og BLL ;););) - *DYBT suk* :(:(:(

11. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Nu ikke så deprimeret! Jeg tror faktisk ikke at det er utænkeligt at SK kunne lave lignende ruter fra AAR, men det bliver nok næppe mere end lørdage i skoleferien - til PMI, AGP el.lign.
    Når der bliver bygget en ny lufthavn i Låsby, Hammel, Skanderborg eller hvor det nu bliver, tror jeg snakken bliver en helt anden... Indtil da så er Jylland = BLL og AAL.

12. Schwert

Beskeder:
    1,021
    2,106
    Point:
    113
    Det er sgu da deprimerende, særligt deprimerende er det at du har så evigt ret ;););)

Mvh
    Schwert (der snart emigrerer til Gl. Hasseris - vil Muhammed ikke komme til bjerget må bjerget komme til Muhammed :D:D:D )

Henrik Olsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  13. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    763
    943
    Point:
    93
    Ærgerligt at de må lukke ned, men de er selvfølgelig nødt til at se på lønsomheden. Kan de så til gengæld få en bedre forretning ud af at opruste på andre ruter, så må vi jo tage det med.

Har selv booket en tur med SAS til Madrid om 3 uger, og var da også lidt forundret over at det var så billigt. Kom af med lige godt 2100 kr. i Plus.

Men jeg synes altså at de skal altså snart til at finde den form, de vil operere under i fremtiden. Ellers tænker jeg at de bliver kørt agterud af konkurrenterne.

Schwert "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,216
    6,265
    Point:
    113
    Jeg kunne godt være klar på en enkelt overnatning i MAD på en BonusfeberDO.

Er der andre end jefi99 og jeg der kunne være så skøre engang i september/oktober?

15. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Well, hvorfor ikke! En farewell til Madrid :)

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    763
    943
    Point:
    93
    Ved ikke helt hvordan mit efterår ser ud endnu, men det kunne da være en mulighed.

17. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Kender ikke min plan så langt frem. Men er der plads i kalenderen kunne det være hyggeligt.

18. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Jeg var så nødt til at gå på Google for at finde ud af, hvad dælen DO betyder. Ifølge FlyerTalk:

Godt så. Men jeg er stadig ikke blevet klogere på, hvordan forkortelsen bliver DO :)

Og jeg har det som andre. Kan ikke planlægge så langt frem i tiden...

19. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,216
    6,265
    Point:
    113
    Just "DO" it :)

Kristian "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Men ja, lad os da få noget Rioja, Tapas, Fodbold og en hygge tur til Madrid... - skal vi have en afstemning igang med nogle weekend dage?

Del denne side