SAS planlægning af nye ruter

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af jakobv84, 20/5/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Faldt over et blogindlæg på Head For Points jeg synes var interessant: http://www.headforpoints.com/2015/05/20/scandinavian-airlines-sas-long-haul-route-planning/

    Udover at det beskriver de overvejelser SAS giver sig inden de går ind på en ny rute (gad vide om IAH faldt under samme analyse? tvivlsomt...) så kommer Raffles også ind på Diamant niveauet
     
    PeterA, asf og clager "Synes godt om dette"
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Interessant, og det betyder jo at SAS aldrig ville kunne vende tilbage til Sydamerika (GRU og GIG har ofte været nævnt på spekulationsplan på især norske fora). Fremtidige ruter er jo så nærmest begrænset til Nordamerika og det nordlige fjernøsten, her nok mest relevant Japan, Kina og Sydkorea.
    Men det udelukker jo så ikke eksempelvis Seoul og måske Osaka i Asien, eller Denver, Los Angeles, Vancouver eller Seattle i Nordamerika.

    Mit bedste bud, i den kontekst, på en ny, realistisk rute fra CPH er ICN...
     
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Tror på LAX som næste destination der åbnes op for, A340 til SFO er mere eller mindre konstant fyldt op og en rute ind til LAX kunne lette på presset til San Francisco.
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    De tal vi så på F-vik viste at MIA og LAX var underserviceret fra Skandinavien. Endda ret så meget. SAS ville ikke gå for meget i detaljer med formlerne bag, men dømt på passagertal alene, så var disse to en no-brainer.

    Det som straks gør det lidt sværere er betalingsvilligheden og mixet af passagerer på disse ruter. Her hintede SAS at både LAX og MIA ikke så alt for godt ud. Alt for mange fritidsrejsede.

    MIA havde størst mangel på en direkte rute, mens LAX i min verden måske kan tiltrække lidt flere betalingsvillige pax.

    Jeg ville ikke blive overrasket, hvis SAS kommer med en af disse ruter - hvis de beholder en eller flere af de gamle A340. MIA med en A340 med gammel kabine og meget lav leasingpris er måske slet ikke så dumt.... Fritidsrejsende behøver ikke daglige afgange og man kan dermed flyve ruten med én maskine.

    ICN husker jeg ikke lige hvor den lå på listen over underserved destinationer, men hvis den lå højt tror jeg at jeg ville have bemærket det.

    Egentligt var der ikke nogle destinationer på som var specielt overraskende....
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Seoul ligger nummer 5 på denne liste, og jeg tror/ved at den er højt, hvis ikke højest, på AP Møllers ønskeseddel. Det burde også være en high yield rute, og det er en Star Alliance hub. Det burde være en no-brainer.

    LAX er selvsagt ikke på den liste, fordi DY allerede flyver på ruten, men hvor meget det betyder ved jeg ikke. Men det betyder vel at de ikke kan få Copenhagen Connected-subsidier? Problemet med LAX er vel også, at den ikke kan vendes på 24t, hvilket MIA med lidt held kan?
     
    Nicki Lolk Sørensen, Kristian, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    kan se, at der bliver "kogt suppe" igen i dag på destinationer på check-In: http://www.check-in.dk/sas-har-indkredset-nye-langrutedestinationer#.VYua_vntnQA

    bla bla... "Helårsruter til Miami, Los Angeles, Boston, Seoul og Ho Chi Minh City er de mest oplagte kandidater, mens SAS også har peget på potentialet i sæsonruter til Singapore og Manila."

    Så samme reference, som @Flemming Poulsen nævner..

    Sæsonruterne er Singapore, der er vel SQ codeshare og Manila, hvor stort er potentialet der, tror næppe det er for vores Au Pair piger og sømænd, at der laves en sådan rute...
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Eftersom Check-In bruger STAR Mega DO, som "vores bagmænd" er ejer og planlæggere af, så er det fra samme kilde og reelt gamle nyheder :)
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
     
    clager og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Når man skærer lidt til er der vel i sidste ende ikke så mange destinationer som kan komme på tale.

    Ifht USA, tror jeg mest på LAX og Asien ICN. Ifht de ferierejsende dækker DY vel meget godt Florida og Miami-området med FLL. DY flyver naturligvis også til LAX, men jeg tror der er plads til SAS ikke mindst fordi, segmentet måske er lidt anderledes. Der vil nok være flere betalingsvillige pax her (ikke mindst lokale). Desuden feeder UA ind til LAX og ikke Miami.

    Har også tænkt på BOS, men det eneste jeg ser som fordel her er den kortere flyvetid. Tror ikke pax-grundlaget er i nærheden af LAX.
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager "Synes godt om" dette.
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg ville ikke blive overrasket hvis det bliver MIA...
     
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Heller ikke mig. God logik men fra Oslo alligevel :)

    Så må de flytte Hong Kong til København :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side