SAS Plus, indenrigs og alkohol (1) ?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MatthiasWagner, 10/5/19.

  1. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg sidder lige nu i Longyerbyen, Svalbard med en kammerat, med en SAS Plus award booket i december i deres kampagne. Destinationen kan jeg kun anbefale, det er virkelig ubeskriveligt! Turen derimod... Fra OSL får vi selvfølgelig vores cube (jeg er en større fan en de fleste herinde) og en Mikkeller. Da jeg efter 1 times tid beder om en flaske vin, får jeg at vide at det er en indenrigsflyvning og derfor er kun den første alkohol gratis (??!!). Er det noget jeg fuldstændig har overset andre steder? Har der altid kun været én gratis alkohol på indenrigsflyvninger på Plus?
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Ja - sådan har det været på norske indenrigsflyvninger i længere tid nu.

    Det er så svært at følge Med i hvad der er inklusivt i en plus billet efterhånden. Det er meget differentieret.
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Totalt ringe med den manglende gennemsigtighed. Og i Plus burde det være inklusiv. SAS har vist den trend mere og mere nu. Ringere og ringere
     
    MatthiasWagner, Henrik Olsen, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg er godt nok overrasket, det er en flyvning der er sat til 2:55. Tror jeg sender SAS en besked hvor jeg beder om deres servicekoncepter. CPH-KRK 1:30, fuld bar service. OSL-LYR 2:55, kun øl og vin (og ét styk). Derudover alle deres "Det er en charter destination, så fuld bar men max 3 alkohol pr. mand". Bliver spændende at se hvordan returflyvningen med mellemlanding i Tromsø tæller, 2 flyvninger??
     
    Beaglen, Henry og Michael Wahl "Synes godt om dette"
  5. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Var på samme tur OSL-LYR sidste uge, og der var ingen problemer med at få nr 2, andet end at purser "lidt" glemte mig, og efter at være væk en time bag gardinet kom forbi, og kom i tanke om han vist havde glemt noget. Blev endda tilbudt nr 3 da decent var begyndt..

    Meget inkonsistent koncept i Plus, og man har typisk kun én chance for at bestille, og man skal vide præcist hvad man kan bede om, ellers bliver boxen bare smidt på bordet, og de er væk. Måtte overbevise nogle medrejsende om de faktisk kan få alt fra kortet gratis, de skal bare være hurtige og selv bede om det.

    I øvrigt er turen hjem LYR-TOS-OSL-CPH ret lang hvis man er sulten, da de på alle stræk kun har Polarruller. Det tog dem så lang tid at komme rundt, at jeg ikke ved om det var muligt med en Mikkeller nr 2
     
    Beaglen, MatthiasWagner og Henry "Synes godt om dette"
  6. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg havde ikke rigtig lyst til at "like" det opslag, men tak for svar....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu er det jo ingen naturkonstant, at al tid tilbragt i et fly skal bruges på at konsumere alkoholiske drikke. :p

    Derudover må vi huske, at Norge er et land med en relativ stram alkoholpolitik, i al fald på papiret.
    Så det kan tænkes, at der er (måske uskrevne) kutymer om begrænset servering. Måske især på ruter, der er statssubsidierede (jeg ved ikke om det omfatter ruten til Svalbard).
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    872
    "Synes godt om" modtaget:
    2,572
    Point:
    93
    Jeg har fløjet til Færøerne i Plus en del gange efterhånden, og der har altid været super betjening og servering ad flere omgange. På min sidste tur forrige weekend var der et ældre (norsk) par, der sad på den anden side af midtergangen, som fik en GT, to flasker vin til maden samt to Baileys til kaffen (hver!). Og det fik de med et smil. Det synes jeg dog måske er lige og stramme den...
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Det er OK for mig, hvis folk drikker indholdet under turen. Jeg synes, det er at stramme den, hvis flaskerne ryger ned i tasken.
     
    jtraveler, Jeblin, SebastianBruun og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Enig. SAS sælger Plus som et "alt inkluderet" produkt. For nogen er dette 1 øl til maden, for andre er 1 vin under maden + 2 øl under en film på en længere flyvning. Hvis dette koncept afviger, som de har valgt at gøre på deres "turist" destinationer, synes jeg ikke det er for meget at forlange at den information er tydelig, før man booker en billet. (Jeg har én gang smuglet en Harahorn gin fra SAS med, til en ven som er gin tosset. Efter at have rost SAS gin´en til skyerne kom jeg til at love ham en prøve. Gør det aldrig igen, specielt ikke efter at jeg fandt den heroppe i "afgiftsfri land" til 200 NOK flasken)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Det er egentlig interessant at det er muligt. Jeg har forstået (SAS uforståelige servicekoncept) som at drinks, GT og bailey, kun er tilgængelige på internationale destinationer. Er det så mon en fejl at Eurobonus kategoriserer Færøerne som indenrigs?...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Jamen Færøerne er en indenrigsdestination, når du flyver fra CPH.
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jo jo, hvis man tog 2 flasker vin, 2 baileys og en øl med hjem så kunne jeg da godt se det løber op, men de har da reklameret med at man også kunne købe en romkugle med hjem, så hvorfor skulle man ikke kunne tage en gin eller en vin med hjem...
    Hvorfor skal nogle kunne drikke 6-7 genstande ombord og andre ikke kunne tage 1-2 med hjem?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Nu er fri bar altid godt for dem, der kan trylle en masse - mens de gæster, som ikke kan klare at drikke må nøjes med en lang næse. :p:p:p

    Og hvorfor skal uskikken med at fylde tasken kun gælde for drikkevarer? Hvorfor skulle man ikke have lov til at putte 5 polarruller med rensdyrkød og 3 laksesandwich i tasken?o_Oo_Oo_O Og måske kunne de økonomiske gæster have en tom termokande med, som stewardesserne kunne fylde med varm kaffe:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Fantasien sætter ingen grænser;););)
     
    Jeblin og Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Muligvis grundet forskellige skatte- og afgiftsregler med deraf følgende bureaukrati.
    Sælges der alkohol til videre transport, skal det vel betragtes som salg (i modsætning til udskænkning) og dermed konteres og afgiftsberegnes på linje med salget af 'toldfri' spiritus om bord.
     
    obs, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er også mit gæt, at det har noget med alkohollovgivningen at gøre, at kun et vist kvantum kan regnes som almindelig udskænkning. Alkohollovgivningen i Norge og Sverige er jo ikke helt så liberal som i Danmark (der får man jo til gengæld nul og ingenting udover kaffe serveret på indenrigsflyvninger, så der gør det jo ingen forskel...)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Der kan man jo heller ikke rigtig nå det.
    Erindrer en enkelt AAR-CPH, hvor det tog 14 minutter fra hjulene slap i Tirstrup til de rørte asfalten i Kastrup.
    De nåede at servere kaffeo_O, men jeg vil tro en del brændte tungen for at nå at drikke det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det kunne man undgå hvis de havde serveret en kold bajer i stedet for...just saying.
     
    jtraveler, asf, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu er det ikke alle der har lige stor halshulkapacitet..:p
    Desuden skulle nok 90% videre til møder i København, så der skulle vel uddeles halspastiller samtidig til at camouflere aromaen.:cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Wow :eek:

    Til gengæld er der masser af tid når man flyver i en prop til Aalborg...
    Med SAS' sans for inkonsekvens burde serveringen i disse tilfælde udvides :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side