SAS Plus på ex-LAN Chile maskinen

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Flemming Poulsen, 5/2/15.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    Ser nu at den t/r rejse jeg lige har betalt Optiontown for en request for en upgrade til SAS Plus er sat op med den gamle nedtrampede LAN Chile maskine.

Den har 2-4-2 config i Plus i stedet for 2-3-2 på alle de andre fly.

Absolut ikke hvad jeg havde i tankerne - og slet ikke noget jeg vil betale ekstra for.

Kan selvfølgelig håbe på flybytte inden da (hvilket sagtens kan ske), men er der nogen som har erfaring med hvordan SAS evt. kompenserer pax for det langt dårligere produkt i Plus på denne maskine - som ikke stemmer med at de på sas.dk reklamerer med at Plus har bredere sæder og 2-3-2 config.

Regnes det som en nedgradering eller giver de point el.lign?

Der kan da ikke være tvivl om at man ikke får det produkt som de annoncerer med, så en eller anden form for kompensation må være på sin plads.

2. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,792
    3,486
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen
    Min mor fløj med ex-LAN maskinen på Plus for nogle måneder siden og blev også godt skuffet - hun skrev dog til Customer-service bagefter og fik 15k pts per vej i kompensation (hvilket jeg synes lyder meget fair!) - dog var hendes en Full-fare Plus billet - jeg ved ikke om de forskelsbehandler mellem egentlige Plus billeter og OT upgrades.

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Tak for info. Det lyder ganske rimeligt som kompensation. Det er hvad det koster i point at opgradere sig fra Go til Plus - så er det vel også rimeligt at få point nok til at kunne opgradere sig en anden gang når produktet er så meget dårligere.

Der burde ikke være forskel på OT og fullfare. Pax har uanset betalt cash for at sidde i Plus, som reklameres som ekstra brede sæder. Opgradering for point kunne måske behandles anderledes, hvis pax er gjort opmærksom på at man ikke får noget særligt ekstra for disse point...

Vi får se hvad der sker. Det kan være de slet ikke opgraderer OT på denne maskine - hvem ved.

4. E02zar

E02zar Aktivt medlem

Beskeder:
    132
    174
    Point:
    43
    Mine forældre fløj også med denne maskine sidste år, og havde opgraderet via Optiontown til Plus. De fik også 15k hver. Så tror sagtens du kan regne med det!

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
  6. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,577
    4,190
    Point:
    113
    Damm det kunne da godt være det var den tur man skulle booke på Plus næste gang jeg skal over atlanten!

Kristian "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

Beskeder:
    1,792
    3,486
    Point:
    113
    Skærmbillede 2015-06-15 13.21.33.png
    Kan se at du ikke kan booke Plus-billetter på afgangene længere - så det løb er nok kørt :)

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    haha, det er bare marketing og gas fra SAS ;-) - den var altså sjov, så ingen opgradering alligevel...

9. jakobv84

Beskeder:
    2,577
    4,190
    Point:
    113
    Hmm... Hva nu hvis man købte en Plus flexibel til den tidlige afgang og så forsøgte at blive ombooket til den senere... der må da være en måde at udnytte systemet på!

10. alexanderln

Beskeder:
    1,792
    3,486
    Point:
    113
    Sådan som jeg har forstået det, så er det dem der allerede har booket på PLUS som er blevet opgraderet (eller kan få penge tilbage hvis de ikke ønsker rejsen alligevel). Dvs. at kabinen kommer til kun at have Go og Business fra nu af..

tbh "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

Beskeder:
    2,577
    4,190
    Point:
    113
    Nå øv. Så holder jeg mig til BA!

12. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,827
    3,230
    Point:
    113
    Men det må da være vand på møllen for folk der har brokket sig over det. Det viser da helt sikkert at de ikke selv synes produktet er plus hvis de ikke vil sælge det som det, og så er en kompensation på 15.000 point da ikke meget ...

alexanderln "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,909
    Point:
    113
    Så lige den her: http://www.check-in.dk/sas-vikarflyfaar-plus-saeder#.VkHfT_mrRaQ

"...Oprindeligt var det ikke meningen, at flyet, der er registreret LN-RKP, skulle have været omfattet af den kabinerenovering, som SAS i øjeblikket er i fuld gang med at gennemføre på sine Airbus A330 og A340-fly.

Men nu får LN-RKP alligevel et lille "facelift". I løbet af første kvartal 2016 får flyet nemlig installeret den SAS Plus-kabine, som den, modsat alle de andre langdistancefly, ikke har i dag. LN-RKP er i dag kun udstyret med Business og SAS GO og ikke premium economy-produktet SAS Plus, der ellers tiltaler blandt andet virksomheder med strikse rejsepolitikker.

SAS tager nogle af de Plus-sæder, som er blevet taget ud af de andre fly, og installerer i LN-RKP. Stolene får desuden nyt betræk magen til det Plus-sæderne har i de nye kabiner. Dermed får flyet også 2-3-2 sædeopstillingen på SAS Plus. Sædeafstanden bliver mellem 38 og 40 tommer...."

Del denne side