SAS Plus Saver på visse europæiske ruter

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 21/6/16.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  2. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg har netop skrevet en forside artikel, om den nye billettype, som forhåbentligvis bliver publiceret snarest... Men fint med en tråd herpå forum, hvor vi også kan diskutere. :)

    Grundtanken i den nye billet, hvor det er muligt at fravælge fleksibiliteten mod en lavere pris, fejler absolut intet. Men mit umiddelbare indtryk, er at priserne på de almindelige SAS Plus billetter netop er steget, hvilket betyder den reelle besparelse er næsten ikke-eksisterende. Typisk SAS logik!

    Samtidig henvender produktet, sig nok også mest til (ferie?)rejsende uden status. Ihvertfald har fleksibiliteten for mig selv, længe været det afgørende incitament for at booke SAS Plus (lounge, fast track, sædevalg, gratis drikkevarer har vi jo i forvejen som Gold/Diamond medlemmer).
     
  3. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Indførte man ikke Plus/Go for at gøre det mere enkelt? Nu er vi ved Plus, Plus Saver, Go og Go Light...

    SAS når de er bedst. :rolleyes:
     
    tbh, isolCBflyer, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er en reel prisforhøjelse på fleksible billetter. Som jeg kan se det så anvendes de samme billetklasser nu for både Plus og Plus Saver, men nu er de så underlagt to forskellige sæt restriktioner mht. afbestilling og ombookning. En Plus billet CPH-TXL som før kostede ca. 2000 DKK i klasse P koster nu ca. 2000 DKK som Plus Saver og ca. 2500 som Plus.
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det vi andre kalder kompliceret kalder de innovation hos SAS... :rolleyes:

    Hvor ville det være forfriskende hvis nogen ville gå imod strømmen og simplificere tingene.
     
  6. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Mon også Plus Saver giver færre point i kassen?
     
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Who knows... Ikke som det ser ud lige nu, men det kunne selvfølgelig være den næste 'enhancement' de kommer med. Eller også er SKIT bare ikke færdig med at opdatere alle systemerne og hjemmesiden.

    Skulle det være tilfældet, så ville jeg da ønske at de til gengæld løftede pointoptjeningen på intra-Skandinaviske flyvninger ved at lægge hele Europa sammen i den samme tabel. Det omvendte er selvfølgelig også muligt, at de ved den manøvre sænker pointoptjeningen på europæiske ruter.
     
    john christensen "Synes godt om" dette.
  8. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Men hvad er de reele fordele ved plus saver kontra go så? Fasttrack, lounge og prioriteret boarding? Super, man hvis man har EBG eller derover har man jo alligevel de fordele... så plads i PLUS sektionen, og et "måltid" ombord samt ekstra point? Ahh, så holder jeg mig i GO... Det smarte var jo netop at billetten var fleksibel (fra min synsvinkel) og at man fik flere point...
     
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Lige nu, er der faktisk 4 muligheder: Go light, Go, Plus og Plus full flex.

    Reglerne for Plus er (tyvstjålet fra SAS hjemmesiden):
    • Ændringer: Ombooking er tilladt i samme prisklasse. Hvis der opgraderes til en højere prisklasse, vil prisforskellen mellem den først bookede billet og den nye blive lagt til prisen.
    • Refundering: Billet og brændstoftillæg kan refunderes. Refundering af delvist brugt billet kan være begrænset.

    Vil den nye "Plus Saver" erstatte "Plus" (for så er det jo en forringelse, hvis fleksibilitet og ret til refundering skal tilkøbes) - eller vil SAS fremover have 3 billettyper på Plus?


    Jeg har i øvrigt oplevet flere gange, at prisen på Plus er lavere (eller marginalt dyrere) end prisen på Go. Og det giver jo ingen mening, når Go er mere restriktiv end Plus.
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113

    Der er nu også en ganske god forklaring på vores egen forside ;-)

    https://insideflyer.dk/sas-plus-saver-europa/

    (takket været Rasmus Emil)
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Hvor mange point optjenes på SAS Plus Saver.

    Rasmus skriver på IFs forside:
    • der optjenes point efter den normale SAS Plus billetklasse for flyvninger i Europa og Skandinavien (henholdsvis 750 og 1500 point + evt. status bonus).
    Check-in skriver
    • ... optjenes der heller ikke ekstra bonuspoint på Plus Saver-billetterne.
     
  13. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Godt spørgsmål. Jeg skal ikke kunne sige, hvor fra de har den oplysning om at der ikke optjenes ekstra bonuspoint på rejser med SAS Plus Saver (det står heller ikke omtalt i den pressemeddelelse SAS har sendt ud, her til morgen!). Bookingklasserne er de samme, som de almindelige Plus-billetter, men mere restriktive.

    I bookingdialogen, fremgår det desuden tydeligt, at der gives 25% ekstra point til status medlemmer. Jeg kan næsten ikke forestille mig, at de ikke vil give ekstra point for rejser i SAS Plus Saver, det virker ihvertfald ulogisk, at man optjener ekstra point på en billig SAS Go Light billet, men ikke på en 3-4 gange så dyr Plus Saver billet... :)
     
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Nu er det naturligvis et spørgsmål, hvad internetsiden "check-in" forstår ved "ekstra point"

    Mit ukvalificerede gæt er, at der optjenes point som på SAS Go - men jeg vil ikke starte et rygte. Derfor mit spørgsmål. Men, når man booker Plus Saver, kan man naturligvis bare tjekke antal point.
     
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Et andet gæt kunne være at SAS på et tidspunkt ensretter tabellen for short/medium haul med tabellen for long haul, sådan at Plus Saver billetter giver færre point end Plus, men stadig flere point end Go.
     
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Optjening i Plus Saver:

    upload_2016-6-22_9-44-9.png

    SAS Plus

    upload_2016-6-22_9-44-35.png

    Så lige nu er det samme optjening og derfor har Check In ikke helt ret. Om det ændre sig senere må vi se - men det er da sandsyneligt at det bliver ligesom på langruterne.
     
    Kristian og rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  17. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Som tidligere nævnt er bookingklasserne de samme, dvs. de starter med "A", for den billigste billet, dernæst "P" osv., men billet reglerne er mere restriktive for SAS Plus Saver billetterne. Derfor optjenes der indtil videre samme antal point, som for "almindelige" Plus billetter, efter den nuværende optjeningstabel.

    Det kan naturligvis ikke afvises, at SAS ændrer i point optjeningen for den nye billettype, men der er for mig at se, intet der umiddelbart tyder på det lige foreløbig (med undtagelse af artiklen på check-in.dk).
    SAS skriver selv i sin pressemeddelelse følgende:

    Samtlige fordele i SAS Plus indgår med undtagelse af muligheden for gratis afbestilling og ombooking.

    - Det tolker jeg som, at man både optjener point, efter Plus og en evt. status bonus. Det fremgår da også af bookingdialogen på SAS.dk
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Tak til Henrik og Rasmus.

    Det er godt, at vi er bedre med end "check-in".
     
    Kristian og rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  19. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det var en lidt irriterende "enhancement" - netop fleksibiliteten, specielt annullering, er det bedste ved Plus-billetterne :(

    Kommer ikke til at bestille Plus Saver på shorthaul blot for at få måltid og fast track. Men de måtte for min skyld gerne indføre Go Flex Saver, som kunne annulleres, og koste lidt mere end alm. Go...
     
    isolCBflyer og obs "Synes godt om" dette.
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Nu må I holde op med alle de mystiske sammensætninger. De burde hellere have et standardprodukt (basis, uden noget andet end flyveturen), og så kan man tilkøbe ting, som man har lyst.
     
    obs "Synes godt om" dette.

Del denne side