SAS rasler med sablen grundet svensk flyskat

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 28/2/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    SAS kom i går med en klar udmelding til den svenske regering, at selskabets nuværende og fremtidige langruter måske flyttes til for eksempel København, hvis en svensk flyskat bliver indført. Det er i øjeblikket kun et forslag, som den svenske regering vil gennemfører. Så det kan forsat ende med at forslaget laves om. Men SAS… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det her må være noget som Miljöpartiet har presset igennem i regeringen for jeg tvivler på at sosserne vil gå helhjertet ind for sådan en flyskat, da det givetvis vil flytte trafik fra ARN til CPH og det tror jeg ikke at man ønsker heroppe i 08-området.

    Men det går jo sikkert som i 2006 hvor den forrige S-regering forsøgte noget lignende. Det går bare ikke at have vilkår som er væsentligt anderledes end i de omkringliggende lande. Derudover gør det jo heller ikke situationen i SAS bedre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg er helt enig i at dette er meget skævt. Se bare Norge, som indførte noget lignende. Det har kostet dem på deres inderigsruter og de får som sådan heller ikke mange nye langruter fra mange selskaber.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Tyskland fjernede vist også deres igen, da det også havde en negativ effekt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Og afgiften i Norge er ovenikøbet på kun 80 kroner uanset rejsens længde og antal skift (så vidt jeg forstår den). Hvis Sverige så vil lægge over 800 kroner på en transatlantisk rejse så vil der sikkert forsvinde meget interkontinental trafik fra Arlanda.
     
    Henry, Henrik Olsen og Kenneth K "Synes godt om dette"
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Men lidt sjov situation med at SAS anklager CPH for at være for dyr og nu kommer ARN så ind med en flyskat (eller regeringen) gør.... så er CPH måske lige pludselig ikke den dårligste....
     
    AMJ, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Omvendt er der jo også en god grund til at de fleste af SAS' fly er indregistreret i Norge da afgiften jo er langt lavere der i forhold til i Danmark og Sverige.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side