SAS sølvstatus hos United

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af AndersBT, 8/2/15.

  1. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Var i Miami i denne uge og bemærkede United's "anerkendelse" af EBS/*A silver. Er det generelt for alle United lufthavne eller tilmed andre i *A?

    Miami.jpg

    Vh

    Anders
     
  2. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Jeg er EBS og mødte samme skilt i SFO, fik afleveret min kuffert der. Fik endda en "Premium"-tag, hvilket så også var det eneste premium på den tur overhovedet...
     
  3. tommy777

    tommy777 Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Håper det er OK at jeg svarer på norsk.

    Alle United stasjoner tilbyr Star Alliance Silver og Gold å bruke Premier Access noe som innebærer Business Class check in, Fast Track security og boarding group 2 som er før generell boarding kun etter 1K og First Class.

    Som United 1K-Star Gold synes jeg det er litt smålig av SAS å ikke tilby Fast Track for andre enn sine egne Star Gold. De aller fleste Star Alliance selskaper tilbyr sine gjester dette, som f.eks. United, Lufthansa med datterselskaper mv.
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Tidligere tilbød UA andre *G's sæder på UA's Economy Plus, men den fest sluttede vel for 7-8 år siden. Er det her med "gratis" alliance partner benefits (udover hvad som helt specifikt er en *G benefit iht reglerne) en æra, der er ved at være slut?
     
  5. tommy777

    tommy777 Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Ja, det forsvant med Continentaliseringen. ;)
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Der er vist ingen tvivl om at alliancerne ikke er helt så tætte længere og fordele bliver færre når man ikke flyver "sit eget" selskab. Det ser vi vil også på optjeningen af point og ikke kun på benefits. Jeg kunne godt forestille mig, at den udvikling fortsætter de kommende år - desværre.
     
  7. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    FFP bliver mere og mere skuffende hvor hotel programmerne bliver bedre og bedre.
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Alt kører i bølger. P.t. går det godt for både flyselskaberne (specielt i USA) og hotellerne... Derfor vil man se dem forsøge at spare lidt på bonusprogrammerne.

    Flyene i USA er fulde og priserne er ganske høje. Derfor behøver de ikke ret meget til at lokke folk ombord med. Desuden er det amerikanske marked meget anderledes med deres hub-strukturer og konkurrencen er derfor fra mange byer langt mindre end vi kender i Europa. Men de amerikanske selskaber sætter også tit dagsordenen i branchen - og derfor ser man de europæiske selskaber følge efter. F.eks. med revenuebaseret optjening. SAS har forsøgt at nærme sig det og har ikke lagt skjul på at de gerne ville gøre det. Men de mangler IT systemet til det (og der er en masse andre issues med det).

    På hotelsiden, så går det faktisk godt for hotellerne igen. Belægningen er høj og priserne er også høje. Jeg vil tro at vi også her vil se en tilpasning på bonussiden snart. Flere har allerede strammet lidt op på indtjeningen og/eller hævet prisen på bonusnætter.

    Mht. benefit til top status, så tror jeg stadig de vil konkurrere om det. Her taler vi trods alt ofte om folk der bruger mange penge hos dem - og det koster så lidt at give en velkomstgave eller et større værelse.

    Det vil altid være katten efter musen. Bonusprogrammer vil gerne spare mest muligt og kunderne vil have mest muligt ud af det. Når nogle programmer skærer for meget, så er der andre, som ser deres snit til at kapre kunderne.
     
    Senest redigeret: 9/2/15
    Simon Toft, tbh, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side