SAS sells minority holding in Widerøe

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 30/6/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    In September 2013, SAS sold 80% of the shares in Widerøe AS (Widerøe) to WF Holding AS (WF Holding), an investment company controlled by Torghatten ASA. At the same time SAS informed that the remaining shares would be divested during 2016.

    SAS has now together with the WF Holding agreed to sell the remaining holding of 20% to WF Holding according to the sales agreement.

    The shares are transferred on 30 June 2016. The transfer of shares will not affect SAS’s earnings or cash position during fiscal year 2015/2016.

    Widerøe will continue to be a regional partner to SAS.
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    interessant, mon man så kan tjene EB going forward?
     
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Mon ikke Widerøe er klar til salg nu? Men til hvem?
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Hvor fant du dette?
    Widerøe har fået solide ejere gennem Torghatten selskabet, så jeg tror ikke WF er mere til salgs nu hvor de siste 20% af SAS sin andel er solgt.

    Torghatten er store på transportsiden i Norge med store bus og færge-operationer i Norge. En af de nordligste fylkeskommunerne (tilsvarer Amt i DK) er også med på ejersiden. Så mon ikke det er et solid og langvarigt ejerskab der nu er på plads.

    Men jeg stoler ikke helt på at SAS vil fortsette samarbejdet som før med grundpoeng og andre fordele for EuroBonus medlemmer.... Men det vil så tiden vise.
     
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Jeg konkluderede bare hurtigt ud fra beskrivelsen 'investment company'. Den slags skal vel pr. definition hive investeringen ud, så snart der viser sig en mulighed.
     

Del denne side