SAS skraber bunden!!!

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 29/12/16.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja - så fik man den oplevelse med. Jeg har kun een gang tidligere fløjet en af de rigtigt lange ruter med SAS (NRT) dette var egentligt ok, der blev ikke kun delt en vand ud pr. pax og der blev serveret hhv 2 og 3 hæderlige måltider, på en tur på lige godt 10 timer.

    Nu sidder jeg så her i SK953 på vej til MIA en tur der i dag varer 10 timer og 45 min, frokost var ok, men her 1 1/2 time før landing kommer 2. servering så et af de slatne butterdejsbrød med spinat...... DET ER SIMPELTHEN UNDER AL KRITIK - på en næsten 11 timers tur er man tvunget til at købe ekstra forplejning for ikke at blive dårlig af sult!!!! Nu ER der simpelthen ikke længere nogen som helst fornuftig grund til at blive ved med at flyve SK. Jeg får mit EBD kort i dag, så selv med et minimum af SK flyvninger i 2017 er jeg stadig EBG i 2018.

    Er der nogen der kan give en fornuftig forklaring på den store forskel på at flyve MIA og NRT hvad angår service niveau??

    Jeg er i den grad rystet, men måske fordi rigtigt meget af min LH tidligligere har været med EK. Serveringen på en tur til DXB overgår den man får til MIA, og den er kun halvt så lang.

    Jeg er rystet!!

    /DSGM!!!!
     
    Thomas Bække Olesen, Michael Wahl, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Lad os lige prøve at LH ude af det ;-) :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Umiddelbart er det vel konkurrencen der bestemmer service niveauet, og ikke hvad de rent faktisk ønsker at levere. Som regel synes jeg der er bedre service på vej til Asien, fordi de også har et højere service niveau dernede (og i luften når man flyver med deres selskaber).

    Omvendt er USA næsten synonym med Norwegian og Iceland Air, der sælger billetter til bundpriser. Hvis SAS skal møde dem lidt på vejen, så er de vel nødt til at spare et sted, og det bliver jo så på maden.

    Jeg fløj med SAS til SFO for to år siden, og det er uden tvivl den værste long haul tur jeg har haft. Ikke engang on-demand film, men TV kanaler man så skulle tune ind på. Ét sølle måltid med én cola til, og en sandwich med en juice til senere - og ellers resten for egen regning ud over vand.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er totalt standard SAS niveau over atlanten du har oplevet og jeg er overrasket over du er overrasket... Der er jo en grund til nogle af os (ikke længere) sværger til dem...! Og ja jeg spiser mig altid helt mæt før jeg boarder

    Og så husk lige hvad vi snakkede om dengang du købte billetterne om bare at booke business i første omgang...: https://insideflyer.dk/forums/threads/otu-skal-skal-ikke.2285/#post-27670
     
    Michael Wahl, Henry, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg må tilslutte mig @jakobv84 her. You get what you pay for...meget svært at være overrasket. Skuffet ja...det er vi mange der er.
     
    Henry, clager, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Næsten alle mine flyvninger er til SFO, i år har jeg dog også været til Narita og HKK og jeg ser ikke nogen forskel i forplejningen ombord ejheller ikke på serviceniveauet.
    Klart der kan forbedres på maden, Go er noget nær ulidelig, og der sørger jeg som Jakob at spise mig mæt inden jeg boarder og så købe en flæskestegssandwich eller lign med i flyveren.
    Plus er noget nær ligegyldigt på madsiden, laks eller kylling, begge dele total intetsigende.
    Business er det eneste der fungere, her spiller SAS bedst, på nær vinen!
     
    Henry, clager, Ekeren og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg antager næsten at DSGM har rejst i Eco med vores venner i SAS. Det er sandt at sige ikke nogen stor oplevelse, rent madmæssigt, har selv prøvet det for nyligt.

    Jeg funderer på om ikke lige så godt de kunne skippe serveringen af det obligatoriske måltid helt, og så i stedet lade passagererne selv medbringe noget eller lade dem bestille et ekstra godt måltid mod betaling. Hvad skal det til for med sådan et elendigt måltid? Det er jo rent spild.
     
    Henry, Kenneth K, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek::eek: Long Haul
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Problemet er egentligt at jeg har betalt RIGELIGT. Ca 5000 for min og fruens og 9000 for knægten der først blev bestilt ret sent (også derfor der kun var lagt bud på de to) de sidste 4K på knægtens er selvfølgelig min egen fejl, men han besluttede sig ALT for sent

    Det undrede mig bare at der på NRT var bedre mad og ikke begrænsninger på drikke.
     
    Michael Wahl, Daniel K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tjekkede du SAS Ung? Der plejer ellers at være rimelig ok tilgængelighed
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    SAS har skabt et rimeligt C-klasse produkt, men eco stinker, på Asien longhaul kan de ikke konkurrere hverken på pris eller service med MEB3 selskaber og på USA longhaul kan de heller ikke konkurrere på pris eller service mod DY.
     
    Michael Wahl, obs og Henry "Synes godt om dette"
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Øøøh SK vs DY på longhaul med status er klart i SAS' favør. Særligt pga gratis bagage og sædevalg :) og synes nu efterhånden at priserne er mindst ligeså konkurrencedygtige
     
    isolCBflyer, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  13. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nej lad os lige blive enige om at LH=Lufthansa, præcis som du skriver EK=Emirates i tråd her.
    Det er bare nemmest at skrive om det samme...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg er selv fra Jylland oprindeligt, men hvad du har syntes du har betalt rigeligt for, må siges at være være billigt. Det tror jeg nu også selv du syntes! Hvad du efterfølgende har betalt for, Gud ved hvem, er kun éns problem!
     
    Henry, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  15. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    787 vs a330, jeg tillader mig umiddelbart at tvivle at SK har priser der matcher DY lowfare plus på sammenlignelige destinationer, men jeg vil undersøge det nærmere og lave en valid stikprøve.
     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    pointerede mere med status. Skal selv på golfferie med min far til Miami med kuffert,golfsæt og måske en ekstra kuffert på vej hjem med gode ting fra Trader Joes og Target. Det kan som statusmedlem (sågar som sølvmedlem!) få med uden problem.
    Derudover har vi kunnet vælge række 30 (ligesom @Schwert) og givet 2.500 kr for billetten - direkte.

    Så SK er efterhånden mindst ligeså konkurrencedygtig som DY. Særligt da deres laveste fairs ikke inkluderer bagage som langt de fleste af os vel skal have med på langruter.

    Dog halter SK stadig efter på langruter one-way..
     
    Calle77, clager og Henry "Synes godt om dette"
  17. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    SK er ofte billigere, når du inkluderer et stk. Bagage, som jeg personligt skal have med når jeg rejser longhaul. Hvis du ydermere ved hvornår du vil afsted 3-4 måneder i forvejen kan man ofte købe billetten på en NoN aften. HKG til 2599, IAD til 2699, New York til 2599, SFO til 2999 etc, dét er altså skarpe priser i økonomi.

    På trods af dette fravalgte jeg personligt SAS sidst jeg skulle til DC da jeg hellere ville give lidt mere og ikke skulle tilkøbe ekstra ting i luften.
     
    Senest redigeret: 30/12/16
    Trolix2000, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side