SAS slider - stadig.

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Schwert, 21/6/17.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg skulle vist have investeret i nogle svesetas! :O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Nej puh, ikke nemt at være SAS.
    Når man læser Gustafsons kommentar til regnskabet:
    http://www.sasgroup.net/en/wp-content/uploads/sites/2/2017/06/sas-interim-report-q2-2017-report.pdf

    "The new website is up and running, which is positive news. It is based on a modern IT platform, which is a precondition for the development of new services and customer enhancements. At the same time, we are well aware that the site’s user-friend- liness does not yet meet customers’ expectations and requires improvement, which we are working hard to rectify"

    Enhancements - oh ooooo. Det er aldrig godt i SAS sprog!:eek:

    &
    "Accordingly, we are looking for- ward to launching further changes in the autumn"

    Gyys, hvad kan det ikke betyde:eek::eek:;)
     
    Flyvefisken og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nicoschon

    Nicoschon Medlem

    Beskeder:
    29
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    18
    MortenS, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Det mest radikale er da vist:
    The ambition is to establish an independent company to demonstrate the value of the loyalty program and our customer data.

    Det ligner en eller anden form for spin off af EuroBonus.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Ved ikke helt om jeg ville bruge ordet spændende om noget SAS har forventninger til. De havde også store forventninger til den nye website....
     
    obs, banditten og Henry "Synes godt om dette"
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Air Canada separerede deres loyalty selskab, Aeroplan, i 2002 og... tja... for en måneds tid siden annoncerede Air Canada så at de i 2020 lancerer et nyt loyalitets program som deres eget istedet for det gamle! https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroplan Gad vide hvorfor SAS tror det er en god ide...
     
    Senest redigeret: 21/6/17
    PENSIONISTEN, banditten, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det kunne være de bare skulle satse på bedre service og et bedre brand, det er åbenbart ikke lønsomt for dem at være flyvende busforbindelse - det klare de andre bedre.

    Hvis man tror at en bedre hjemmeside vil få flere kunder til eller gladere, ja så er man dømt til at tabe.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, og hvem sidder i spidsen i dag i Air Canada : SAS´s tidligere kronprins Vagn Sørensen.
    SAS skilte sig af med ham efter kartelsagen med Mærsk, selvom han ikke havde hele ansvaret.
    LH group havde tilsyneladende fået øje på ham og han kørte OS i stilling i LH group og nu er han så AC´s mand.
    Sov SAS bestyrelsen i timen - at skille sig af med ham og i stedet satse på to svage ledere som Stenberg og Lindegård - shame.
     
    AMJ, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Det bliver meget spændende den næste periode og se hvad dette her konkret kommer til at ende med.

    Det kan blive meget spændende i både negativ og positv retning. Men jeg er meget afventende på om ikke der kommer en investor eller et frasalg.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg gad nok vide hvad det kommer til at koste SAS, at de sender en hjemmeside på markedet som ikke engang er halvt færdig. Men at dømme udfra kommentarerne på sociale medier og samtaler med flere kundeservicemedarbejdere bliver det nok ikke en helt lille regning.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Jeg er med på at det er et split og ikke et salg. Men man må sige at det er lidt at en kovending fra Eivind & co.
    https://standby.dk/sas-saelger-ikke-ud-af-arvesolvet/

    Som loyal SAS kunde har man efterhånden lært at holde vejret når man hører Eurobonus og forbedring i samme sætning...

    Er det ikke endnu en øvelse der skal frigøre kerneforretningen fra alt det forstyrrende i periferien? Således kan en fremtidig køber gå ind og byde på fly, ruter, personale og baser og dermed dominere skanidinavien i et enkelt opkøb?
    På den måde kan Eurobonus nemt lukkes eller sælges hvis eks. BA eller LH skulle overtage SAS. En fusion vil alt andet lige også være nemmere hvis man ikke er så tæt bundet op på et loyalitetsprogram.

    Hvem ved, måske bliver det i denne omgang en rigtig forbedring der tilgodeser de håbløst naive og loyale kunder?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Måske SAS slider, men aktiekursen har da ok forventninger til fremtiden... steget pænt siden 1. april! (ok, skal nok ikke kigge længere tilbage, men kursen er da på rebounce..)

    Læser lidt, at selve sektoren er under løft, de en analyse på luftfartsselskaberne viser at trafiktallene kombineret med europæiske PMI erhvervstillid indikerer, at efterspørgselsudsigterne er stærke for europæisk luftfart.. så måske man skulle købe lidt for sjov og så er der jo også rabat til aktionærerne :)

    upload_2017-6-27_9-3-48.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    SAS er en lottokupon hvis du spørger mig. Den er meget volatil og er udsat for voldsomme udsving på korte tidshorisonter.
    Jeg kan godt lide at spille lotto engang imellem, men det der fangede mig var "rabat til aktionærerne" Kan du ikke lige forklare det? :D

    /j
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Lad være med at købe aktier for "rabatten"s skyld.

    Det er kun på SAS Go (ikke Go Light, som ofte er billigere), kun t/r i Skandinavien/Europa og kun procenter på "base fare" dvs før skatter og afgifter. Det er ikke meget man sparer, især ikke hvis man kan nøjes med Go Light.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  18. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Tak for input - hvis det er som du skriver har det umiddelbart ingen interesse :)
    Medmindre man forudser et fornuftigt afkast på selve aktien ;)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Se det er jo lidt det, som jeg advokerer for, at der må komme lidt fut i aktien, som dog allerede er steget pænt indenfor de sidste par måneder...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Afkast i form af udbytte = 0 (i de par år jeg har haft den). Jeg ser den også som en lotteriseddel, hvilket er langt fra min strategi i øvrigt... :confused:
    Vi må se om ikke skuden vender for alvor, så nogle rygter om salg, opkøb, konsolidering eller andet i den dur kan få kursen til at lette :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side