SAS Smart Pass?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 8/6/15.

?

Bruger du SAS Smart Pass?

1. Ja

1 vote(s)
    12.5%
  2. Nej

7 vote(s)
    87.5%
  1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Faldt lige over mit "SAS Smart Pass" kort og så det var udløbet og der ikke var sendt et nyt ud, så tænkte på om der var andre der bruger det og kan se det smarte i det "SAS smart Pass"?

Jeg selv har vist kun set på stickeren og bare lade det ligge sådan som jeg fik det! Så bruger i det?
    2015-06-08 22.21.10.jpg

2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Tiden er løbet fra dette - Det var den for så vidt allerede, da de indførte det.....

3. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,817
    3,532
    Point:
    113
    Jeg mener stadig der er potentiale for NFC teknologi - men så kræver det nok at man kan registrere Chippen der allerede sider i smartphonen i stedet for at klistre den på.Jeg bruger det sjælent - da det mobile boardingpass er hurtigere

4. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Det er netop det jeg mener - teknologien er løbet fra NFC inden for dette område.

Jeg arbejder selv med transport og der kigger vi forsat på NFC - det er bare forsat for dyrt og ikke effektivt nok til at blive brugt. Men jeg ser da klart at det vil udvikle sig mere på bagageområdet og fragt generelt. Men som boarding pass og adgang - der er den død er jeg ret overbevist om.

Kristian og alexanderln "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,817
    3,532
    Point:
    113
    Det kunne være fedt med et (EBG) NFC-bagtag som man kunne have siddende på kufferten som fungerede som label - men det kommer nok ikke lige foreløbig ;)

Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    kræver desværre at lufthavnen har NFC læsere - og det er ikke noget SAS selv kan styre....

Men der er et par forsøg der måske kunne ende i noget:

http://www.nfcworld.com/2015/05/28/...ctronic-luggage-label-with-nfc-and-bluetooth/
    http://www.nfcworld.com/2013/07/03/324876/british-airways-to-offer-nfc-luggage-tags/

7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    ohhh, googlede lige lidt om Smart Pass: https://www.sas.dk/alt-om-rejsen/mobiltjenester/smart-pass/

og der er lidt humor, for der skrives:

OBS! Hvis din mobil har indbygget NFC, så skal du ikke fastgøre SAS Smart Pass på mobilen, da det kan forstyrre den interne NFC-funktion (hvis den er aktiveret). Fastgør dit Smart Pass et andet sted, som ikke er lavet af metal, og som du medbringer på dine rejser.

Vist kun Apple Smartphones (op til iphone 5) der ikke har NFC, som standard.. tror Samsung og andre har haft det som standard i mange år. Ved så ikke hvor mange der slukker NFC (jeg har gjort), men en teknik med undtagelser er ikke smart, hvis man skulle rulle det ud..

8. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Det var en smart tanke af SAS - og det skal de bestemt have ros for at være innovative - men det var blot en god ide, som kostede ret meget, da der skulle NFC skannere op i alle deres kernelufthavne.... så der er nogle i SAS der ikke havde helt styr på deres business case og hvor verden var på vej hen....

clager "Synes godt om" dette.

Del denne side