SAS Smartpass - er det smart?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Michael Wahl, 17/8/17.

  1. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg blev i foråret endelig SAS guld medlem. Og jeg kan se at en af de fordele man kan få er SAS Smartpass. Men jeg kan ikke lige lure om det er smart?
    https://www.sas.dk/rejseinfo/mobiltjenester/

    Jeg mener - man kan jo alt det de beskriver som fordele allerede med sit boardingkort i appen på mobilen... (udover at man ikke behøver at tænde mobilen når man har Smart pass klistermærket)

    Nogen der har erfaringer med det?
     
    Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Det virker stort set aldrig ved check-in skrankerne i CPH, jeg prøvet det i loungen, men det er hurtigere at bruge boardigkortet i app'en ved de nye gates i lougen. Det eneste fornuftige jeg bruger det til er evt. at kunne identificere min status til personalet ved Business Check-in samt i flyene, hvis man rejser på GO og vil have gratis drikkevarer.
     
    tbh, Henry og Michael Wahl "Synes godt om dette"
  3. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Da jeg kun er guld har jeg ikke gratis drikkevarer i flyene. Men hvis fremvisning af Smartpass får personalet til at tro at jeg er diamant er det jo helt ok ;)
     
    Claus Heine, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Har det og det korte svar er: nej.
     
    AMJ, Offlyer, Michael Wahl og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Det var værdi i det de første år - hvor app'en ikke var så udviklet som nu. Jeg kan ikke se det giver værdi nu udover hvad app'en giver.

    Velkommen til EBG
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men men, snart kan man jo ikke bruge sit kort til, at identificere sig til fly, så måske den bliver aktuel igen?
     
    AMJ, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Hvad har du nu læst som jeg har sprunget over ....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    https://insideflyer.dk/dit-sas-eurobonus-kort-kombineret-kreditkort-kan-ikke-laengere-bruges-billet/

    DIT SAS EUROBONUS KORT ELLER KOMBINERET KREDITKORT KAN IKKE LÆNGERE BRUGES SOM BILLET


    28/06/2017 by Henrik Olsen

    [​IMG]
    Del
    Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

    I går meldte SAS ud til sine salgskanaler at de per 1. oktober 2017 ikke længere vil acceptere dit SAS EuroBonus medlemskort eller dit kombinerede SAS EuroBonus kort og kreditkort som adgangsgivende billet.
    Det er det såkaldte Form Of Identification eller FOID, som der er kommet større krav til. Dermed skal et kreditkort kun bruges til at betale med og ikke længere noget som kan bruges som ID. Dette er noget som også vil ramme dig andre steder i fremtiden.

    Men det betyder ikke noget reelt for dig, da du forsat kan bruge SAS App’en. Så du skal ikke til at gå tilbage til et boarding kort af papir, men blot bruge din smart phone i fremtiden.

    [​IMG]
    Du kan forsat benytte din smart phone og SAS App’en som boardingpas.
    Så denne ændring rammer kun de som udelukkende har bruge deres SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort som boardingkort.

    Det er følgende ting du ikke længere kan gøre:

    • Check ind med dit SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort i selvbetjeningen eller skranken
    • Registrering af dit EuroBonus medlemsnummer på en billet – dette skal gøres manuelt
    • Bruge dit SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort som boardingpas
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side