Jeg blev i foråret endelig SAS guld medlem. Og jeg kan se at en af de fordele man kan få er SAS Smartpass. Men jeg kan ikke lige lure om det er smart? https://www.sas.dk/rejseinfo/mobiltjenester/ Jeg mener - man kan jo alt det de beskriver som fordele allerede med sit boardingkort i appen på mobilen... (udover at man ikke behøver at tænde mobilen når man har Smart pass klistermærket) Nogen der har erfaringer med det?
Det virker stort set aldrig ved check-in skrankerne i CPH, jeg prøvet det i loungen, men det er hurtigere at bruge boardigkortet i app'en ved de nye gates i lougen. Det eneste fornuftige jeg bruger det til er evt. at kunne identificere min status til personalet ved Business Check-in samt i flyene, hvis man rejser på GO og vil have gratis drikkevarer.
Da jeg kun er guld har jeg ikke gratis drikkevarer i flyene. Men hvis fremvisning af Smartpass får personalet til at tro at jeg er diamant er det jo helt ok
Det var værdi i det de første år - hvor app'en ikke var så udviklet som nu. Jeg kan ikke se det giver værdi nu udover hvad app'en giver. Velkommen til EBG
men men, snart kan man jo ikke bruge sit kort til, at identificere sig til fly, så måske den bliver aktuel igen?
https://insideflyer.dk/dit-sas-eurobonus-kort-kombineret-kreditkort-kan-ikke-laengere-bruges-billet/ DIT SAS EUROBONUS KORT ELLER KOMBINERET KREDITKORT KAN IKKE LÆNGERE BRUGES SOM BILLET 28/06/2017 by Henrik Olsen Del Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg. I går meldte SAS ud til sine salgskanaler at de per 1. oktober 2017 ikke længere vil acceptere dit SAS EuroBonus medlemskort eller dit kombinerede SAS EuroBonus kort og kreditkort som adgangsgivende billet. Det er det såkaldte Form Of Identification eller FOID, som der er kommet større krav til. Dermed skal et kreditkort kun bruges til at betale med og ikke længere noget som kan bruges som ID. Dette er noget som også vil ramme dig andre steder i fremtiden. Men det betyder ikke noget reelt for dig, da du forsat kan bruge SAS App’en. Så du skal ikke til at gå tilbage til et boarding kort af papir, men blot bruge din smart phone i fremtiden. Du kan forsat benytte din smart phone og SAS App’en som boardingpas. Så denne ændring rammer kun de som udelukkende har bruge deres SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort som boardingkort. Det er følgende ting du ikke længere kan gøre: Check ind med dit SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort i selvbetjeningen eller skranken Registrering af dit EuroBonus medlemsnummer på en billet – dette skal gøres manuelt Bruge dit SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort som boardingpas