SAS strejke - erfaringer med hvornår der aflyser

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af sorhol, 6/7/22.

  1. sorhol

    sorhol Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Jeg er i risiko for at hjemrejsen lørdag (ALC-CPH) bliver aflyst.
    Er der nogen der har erfaringer med hvornår - eller hvor sent - der aflyses?
     
    PENSIONISTEN, Henry og Beaglen "Synes godt om dette"
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Aflysningen kan ske allerede helt frem til du befinder dig i selve lufthavnen, så der kan ikke siges noget konkret om, hvornår flyselskabet vil aflyse afgangen. Hvis ikke du hører noget fra flyselskabet, skal du fortsat gå ud fra at flyet stadig afgår som planlagt. Hold øje med al tilgængelig information fra flyselskabets hjemmeside og fra afrejselufthavnen. På selve dagen skal du møde op i lufthavnen (medmindre du på for på forhånd har fået oplyst at afgangen er aflyst), så du bevarer dine rettigheder for at blive tilbudt ombooking, refusion af billetten eller mulighed for selv at finde alternative transportmuligheder.
     
    Henrik Olsen, sorhol, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Jeg har fulgt med i SK1777 de sidste par dage, og de har været aflyst lidt mere end 24t før (afgang 11:00). Til gengæld har jeg en kollega, der har flyafgang 15:25, og det stod stadig kun som formentlig aflyst,ø i eftermiddags ved 16 tiden.
    Tænker det er ca 24 timer før, men du kan evt checke forskellige fly på sas.dk.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, sorhol og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. sorhol

    sorhol Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Jeg fik besked om aflysning 26-27 timer inden afgang
    Ca 30min senere fik jeg besked om ombooking
    En forsinkelse på mindre end 24 timer uden en masse ventetid er klart godkendt
     
    Beaglen, Erwin Lansing, HenrikM og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Jeg kan lige bidrage med min oplevelse. Skulle fra PMO i går. Aflysning kom ca. 28 timer før afgang. Jeg forsøgt at kontakt SAS, men det var helt umuligt lørdag og søndag. Det var noget træls, for der var faktisk mulighed for ombookning med Swiss samme dag indtil sent lørdag. SAS har i stedet rebooket mig en dag forsinket og jeg har vundet 7 timers mellemlanding. Spænende hvor mange måneder / år det kommer til at tage at få det hotel jeg blev nød til at booke refunderet.
     
    Erwin Lansing, T4L, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. sorhol

    sorhol Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Jeg kan også lige give en update
    Skulle have været hjem via PMI i går aftes, men flyet fra AER var så forsinket, at vi missede SAS flyet til CPH
    Det gave lige yderligere 24t forsinkelse for hele familien på 9 inkl 1 baby og en 5 årig med svær autisme
    Blev ombooket til en SAS afgang kl 22:00 selvom der var plads på en SAS afhang kl 20:00
    Har ventet 2x 1 time i telefonkø ude resultat
    Vi krydser fingre for at vi kommer afsted kl 22:00
     
    Erwin Lansing, T4L, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg kan også bidrage med en lille historie. Jeg havde booket en tur til Frankfurt for min søn til at besøge bedsteforældrene i Tyskland. Ud og hjem igen 2 dage senere. Aflysningen af udrejsen kom 33 timer inden og han var automatisk blevet ombooket sådan, at han først skulle flyve FRA-CPH og derefter CPH-FRA.:rolleyes:
     
    HenrikM, Erwin Lansing, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Up in the skies

    Up in the skies Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    13
    Der er ingen tvivl om at der er problemer med at få folk ombooket samme dag når det drejer sig om Europa, men på transatlantisk går det rent fint indtil videre. Jeg har 2 historier her :

    1. Min datter skulle hjem sidste onsdag fra Chicago, aflyst tirsdag morgen, og ombooket via Zurich med United og SAS fra Zurich til CPH. Nemt og uden ventetid på turen.
    2. Min søster, svoger, 2 børn og mor/svigermor skal imorgen (onsdag) flyve til EWR, den aflyses her til morgen, og de er nu ombooket med rejse med SAS til London og videre med Virgin Atlantic til JFK. Afrejse imorgen som planlagt :)
     
    CHIP, Beaglen, henrik.kristiansen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    I skal sørge for at bede om kompensation for den lange forsinkelse. Det burde der være grundlag for her.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Så blev det min tur!
    I morges 04:10 AM ET fik jeg besked om, at vores fly i morgen lørdag 5:15 PM ET var aflyst, altså 37 timer før afgang.
    Det er nu 2,5 time siden og har ikke hørt yderligere.
    Skal ud på en lang køretur i dag (Charleston, SC til Washington, VA), med stop i en shopping outlet i Smithfield, NC. Håber på, at have fået en ombooking inden vi checker ud i morgen. Ellers bliver ferien vel bare forlænget med et par dage :).
     
    Up in the skies, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Jeg fik besked i går kl 10:00 at vores fly i dag kl 11:00 er aflyst. Jeg ringede med det samme til sas, fik at vide der var ca 12 min kø - bad om at blive ringet op (er ebd). Der gik vel ca 12 min. De kunne ombooke mig fra sas, cph-fae, fra fredag til tirsdag. Jeg sagde, at det funker ikke da jeg rejser hjem igen onsdag. De sagde så at de kunne afbestille. Jeg har i forvejen booket alternativ i dag med atlantic airways. Medarbejderen anviste mig hvordan jeg søger refusion af alle merudgifter, men kunne ikke garantere, at jeg får det dækket da jeg har booket alternativ inden sas aflyste (der er jo helt udsolgt nu). Han anviste også processen omkring EU261.
    Jeg er nu spændt på hvad de siger til min dyre atlantic airways billet... Har selv booket bonusbillet på sas plus.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  12. JakobMaes

    JakobMaes Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    76
    Point:
    13
    9FC05E3F-C56B-4F11-8612-E9DDAA681B5B.png Er der nogen der ved hvordan dette kan lade sig gøre
    SAS Scandinavia til EWR i dag?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Der var nogen på det norske forum, der mente at nogen chefpiloter var indtaget strejke og fløj enkelte afgange...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Opfølgning:
    Fik 05:09 PM ET mail+SMS om, at min booking var annulleret og at “we are unable to find a suitable alternative for you”.
    Vi kunne vælge imellem at få en refund af vores billetter eller booke til en ny afgang, når strejken var ovre :eek:.
    Heldigvis gik der ikke længe, før der helt automatisk 07:19 PM ET kom en ny booking til os, med United til London og SAS hjem derfra, søndag i stedet for lørdag. Så vi får en ekstra dag i Washington og 12 timer i London, før vi kommer hjem 1,5 dag senere.
    Det synes jeg faktisk er ret godt gået af SAS i den givne situation !!
     
    Up in the skies, HenrikM, henrik.kristiansen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  16. Up in the skies

    Up in the skies Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    13
    Det har tidligere været sådan i SAS at der har været piloter ansat i f.eks. ledelsesstillinger, som indimellem har været ude og flyve for at fastholde type rating etc. Disse piloter har kunnet bruges i f.eks. strejkesituationer.
    Kan man ikke forestille sig at det er det der har gjort sig gældende her:)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side