SAS Travel Cash bliver til SAS Travel Wallet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 11/6/18.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så har nogen i SAS EuroBonus igen været i gang med at produktudvikle og tænke luftige tanker, og det lader til at nu er det slut med at bare have et Travel Cash kort liggende i skuffen, så vidt jeg lige kan tolke reglerne.

    Har ikke læst det hele nøje igennem, men jeg tror det mest er 'enhancements'

    http://www.sastravelwallet.com/upcoming-changes/?lang=da


    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, Henry og Christianbp17 "Synes godt om dette"
  2. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg brugte en overgang Travel Cash til at hæve kontanter i udlandet, da jeg sparede gebyret på 30 kr. for hver hævning på Visa. Men efter af jeg har fået et Bank Norwegian kort, har jeg brugt det til kontanthævninger. Det er også gratis og i modsætning til Travel Cash, så skal der ikke være penge på kortet, men jeg skal blot sørge for at betale senest den første.
    De 50% ekstra EB i udlandet er heller ikke en fordel, da mit SAS MC Premium giver 20 EB, for hver 100 kr. jeg bruger i udlandet. Med det nye kort får jeg kun 15 EB, så jeg kan ikke rigtig se nytten af det nye kort.
     
    Henrik Olsen og Christianbp17 "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg har lige skimmet betingelserne - og synes ikke, at det ser ud som udelukkende stramninger:
    • Flere EB point ved køb i udlandet (men færre EB point ved køb i DK)
    • Lavere gebyr ved kontanthævning
    • Lavere kurstillæg (ved køb i ikke understøttede valutaer)
    Der er dog også indført nye gebyrer (eksempelvis 25 DKK per måned, hvis kortet ikke har været brugt i 12 på hinanden følgende måneder) og nogle gebyrer er sat op.

    Det ændrer dog ikke ved, at SAS-Travel-Wallet er et dårligere produkt end alternativet MasterCard & Mastercard Premium.

    Jeg har også svært ved at se nogen fordel i at benytte tilbuddet, som omtales således på hjemmesiden:
    Vi er glade for at kunne annoncere denne udvikling fra Travel Cash til Travel Wallet. For at fejre dette har vi et særtilbud til dig: Indbetal mindst DKK 750 på din Travel Wallet-konto fra 16. juli 2018 til 31. juli 2018 og få 1000 EuroBonus-ekstrapoint.
     
    Henrik Olsen, Christianbp17 og obs "Synes godt om dette"
  4. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Helt enig i din analyse af forskellene.
    Er dog i tvliv om hvorfor du mener kortet er et dårligere alternativ end SAS MC og MCP? De to kort har jo henholdsvis 299 kr. og 1499 kr. kortgebyr om året vel at mærke. Hvorimod Travel Wallet i princippet er gratis (forudsat man benytter det en gang om året).

    Som jeg ser det er "Travel Cash"/ "Travel Wallet" et godt supplement. Fidusen må være at man "slipper" for valutatillægs gebyret på 2% som SEB smider på fremmed valuta, samt høje ATM gebyrer. Så er regnestykket egentlig bare om forskellen i valutatillæg, udgør værdien af 5 point pr. 100 kr. som er forskellen på MCP og Travel Wallet (0 point pr. 100 kr. i forskel for det almindelige SAS MC)

    Med hensyn til bonusen så "får" man vel 1000 point for at sætte 750 kr. ind. Pengene kan jo prompte bruges igen (hvis ønsket). Herved opnår man 1015 point for 0 kr. (forudsat man fremadrettet benytter kortet selfølgelig) Hvis man sammenligner med at bruge 750 kr. på SAS MC/MCP så ender man med ca. 940/900 point mindre. Er det så besværet værd? Det må man jo selv bedømme.

    Måske jeg har misforstået noget? :):confused:
     
    Nicoschon, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Midnatsluskeren

    Midnatsluskeren Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    47
    Point:
    13
    Nu spørger jeg måske dumt:
    Kan man også bruge det til f.eks.at betale i udenlandske webshops, og dermed slippe for det irriterende valutakonverteringsgebyr på 2%?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Efterlysning: En IF-er, der bruger Travel Cash, som kan fortælle om fordelen ved kortet.

    Som jeg skrev, så skimmede jeg lige betingelserne. Så, jeg har overset de ting du fremhæver.

    Derfor brugte lige lidt tid til at kikke på vores tråd:
    https://insideflyer.dk/forums/threads/travelcash.1604/

    Så vidt jeg kan se i tråden, så var konklusionen dengang, at kortet er ubrugeligt:
    • Banken har nogle store tillæg til valutakurserne (I tråden nævnes 2.7% tillæg ved betaling i Euro)
    • Alt bøvlet med at holde styr på indeståendet i de forskellige valutaer
    Derfor efterlysningen i starten af dette indlæg, så vi kan få en bruger på banen
     
    Henrik Olsen, Claus Heine, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Da det aldrig blev muligt at overføre penge til kortet fra min bank, nåede jeg aldrig til at afprøve kortet.
    Om det bliver muligt med Travel Wallet, må tiden vise.
     
    Senest redigeret: 12/6/18
    Christianbp17, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Hvorfor ikke bare bruge Revolut?

    Her kan man også veksle uden valutakurstillæg og man får ligeledes EB point ved top-up af sin Revolut konto.
     
    asf, Christianbp17, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så hvis jeg overfører fra min lønkonto til min Revolut-konto, så udløser det EuroBonus point?
    Og igen når Revolut-kortet så bruges til betaling?
    Interessant..o_O
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Det har også været min primære betalingsløsning indtil videre (I udlandet). Den er desværre bare ikke langtidsholdbar, hvis man bruger Revolut meget. Da man efter et hvis beløb hvert år skal redegøre hvor pengene kommer fra. Det er helt sikkert muligt, men lidt en træls ting i længden.

    Derfor ville det være en fordel med Travel Wallet, hvis man altså kan overfører fra flere banker end med Travel Cash.
    Nej, du skal bruge "Top-Up" funktionen med et betalingskort (SAS MC).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg har selv VÆRET bruger af Travel Cash, men kun kort varigt, indtil at opdagede Revolut. Fordelen er at man får en fast vekselkurs, altså skal man i appen veksle til den ønskede valuta på forhånd, og i den process får man oplyst den faktiske vekselkurs på det givne tidspunkt. Herved opnår man at eliminere uvisheden i hvad kursen ender med at blive (Det kan være på både godt og ondt). Ellers er der ikke nogen fordel ved kortet som sådan. Udover bonus pointene selfølgelig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Hvor står der at man skal redegøre for pengene og er det over for Revolut?

    De har selvfølgelig en top-up grænse (200k DKK hvis man verificerer sig), men tænker ikke det er den du henviser til?

    Har Travel Cash samme vekselskurs som Revolut?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så man skal bruge ét betalingskort (som ikke giver point) for at overføre penge til et andet betalingskort, som man så betaler med - og som heller ikke giver point.
    Hvorfor så ikke bare betale med det første kort og spare et led og måske et par kursskæringer?

    Grunden til at jeg i sin tid kiggede på Travel Cash var jo at det er et point-indtjenende alternativ for de, der ikke bruger SAS MasterCard. Selv her på sitet findes den slags personager.:oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Fidusen er at du bruger dit SAS MC til at overføre penge til din Revolut konto (Top-up) og den transaktion får du point for.
    Der gives naturligvis ikke point når du efterfølgende bruger Revolut kortet :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu har du så ikke læst det jeg skriver:cool: (..Travel Cash var et point-indtjenende alternativ for de, der ikke bruger SAS MasterCard..), men pyt.:)

    Men igen: Hvorfor ikke bare betale regninger med MasterCard? Hvorfor omvejen over Revolut?:confused:
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Ah beklager, missede den detalje.

    Revolut er interessant når du vil handle i andre valuta. Når du har lavet top-up på din konto i DKK, kan du fx veksle dem til USD til en realtidskurs uden gebyr/tillæg.
    Så kan du handle på Amazon med dit Revolut kort og betale den billigste pris så at sige.

    Havde du i stedet brugt dit SAS MC (eller andre kort for den sags skyld), var der kommet 2% oveni i vekselkursen og den betalte pris var blevet dyrere end ovenstående eksempel.

    Giver det mening? :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Point taken..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Er forstået. Der er lige den detalje, at hvis du betaler med Master Card i fremmed valuta, får du 5 point mere pr 100 kr køb, end når du betaler med danske kroner.

    Men, det er dyre point (såvidt jeg kan se, 40 øre pr, stk).
     
    SebastianBruun og Rollercoaster "Synes godt om" dette.
  19. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Er der nogle på forrummet, der har modtaget bonusen på 1000 ekstra point for første indbetaling på kortet?

    I øvrigt om TravelCash:
    Kurserne der tilbydes kan ikke betegnes som andet end scam, og brug af kortet vil være omfattet af gebyrer mange steder. Måske kan der være et usecase, hvis man kun bruger danske kroner og undersøger evt. kort gebyr først, men så ville SAS MasterCard være bedre. Hvis man ikke vil betalte årsgebyr, så kig mod Norwegian Kortet. Brug ikke TravelCash til veksling af valuta, du bliver snydt!

    Jeg syntes det er lidt pinligt at SAS lægger navn til dette her produkt, men det selvfølgelig langt nede på listen mine issues med SAS lige i dag.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Så er denne mail lige modtager fra SAS:

    Vi introducerer SAS EuroBonus Travel Wallet™ – et betalingskort, hvor du kan indsætte den valuta, som du og din familie skal bruge på rejsen. Med Travel Wallet™ optjener du 15 EuroBonus Ekstrapoint for hver 100 kr., som I bruger i udlandet.

    Travel Wallet™ er nem at bruge, og der er intet årligt gebyr. Opret din konto i dag og sæt 500 kr. ind – så sender vi dit betalingskort, som du kan bruge med det samme.

    For at fejre at vi lancerer Travel Wallet™, giver vi dig 1.000 EuroBonus Ekstrapoint, når du opretter din konto og indsætter 1.000 kr. eller mere inden 31. oktober 2018.

    Jeg undrer mig over, at SAS påstår, de introducere Travel Wallet. Det produkt har vel været på markedet i mange år.

    Men skulle jeg for at få de 1000 ekstra point bare indsætte 1000 kroner, bruge dem og så returnere kortet?
     
    THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side