SAS Upgrade VS Bonusbillet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Christianbp17, 29/1/18.

  1. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg har gennem de sidste par måneder optjent en god portion EB point, men er faktisk lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge dem på. Derfor er jeg nysgerrig for at høre hvad i andre bruger dem på, her specifikt om det primært er upgrades, eller bonusbilletter?

    Jeg har nærmest ikke fløjet med SAS, men har et par ture bestilt over de næste par måneder. Og forventer jeg i fremtiden vil begynde at benytte dem mere og mere. Af den grund kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig at opnå en eller anden for form for status. Jeg er pt. Sølv, men er fristet til at gå efter "guldet". Jeg har SAS EB MCP, og er meget tæt på højeste FlyPremium niveau.

    Mit spørgsmål er om det giver mening at forsøge at optjene basis point nok til EBG (Via opgrades), og dermed have bedre chance for at kunne bestille bonusbilletter med FlyPremium, eller om det ikke er nødvendigt.
    Er der nogen der har erfaring med at bestille bonusbilletter (Business) som EBB eller EBS?

    På forhånd, tak :)
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Det er et rigtig godt spørgsmål! Min erfaring er, at det bedste er at købe bonusbilletter (hvis ikke optjeningen af point betyder alt). Opgradering er betydeligt dyrere end bonusbilletter.

    Et eksempel som jeg har underholdt med tidligere: Jeg fik en business retur til LAX i næste måned for 48.000 point pga kombineret kampagne og MC premium.

    Et par uger senere skal min kone og jeg til LAX med billetter på Go købt for ca. 3500 kr per stk. Hvis vi skal opgradere fra Go til Business kommer vi til at betale mindst 40.000 point per person per vej, dvs. per person 3.500 kr + 80.000. Ganske vist er der øget pointoptjening ved opgraderingen (9.000 på Go mod 18.000 ved Business saver).

    Det, der dermed skal sammenlignes er 48.000 point og ingen optjening mod 80.000 point og DKK 3.500 samt en øget optjening på 9.000 point. Jeg synes det er ret oplagt.
     
    Michael Wahl, Frequie, Christianbp17 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Formentlig 48.000 point + skatter og afgifter, i alt ??? DKK
     
    Christianbp17 og Peter F. "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Har en tilsvarende tur fra Bll til LAX og mener skatter var noget med 350 DKK
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det var da meget pænt. Har lige betalt 287 DKK for en retur CPH-WAW.
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Hvis Du kan nå det højeste premium niveau, så er det absolut bedst at booke bonus billetter. Så sent som idag har jeg ændret en hjemrejse fra PVG i april, så jeg gik fra at betale 140.000 på en Staralliance award til 60.000 for en SK business ud og hjem. Skatter og afgifter var kr264 (de er kr2000+ på en Staralliance award). Da jeg først bookede turen for nogle måneder sidenpå de dage, jeg skulle bruge, var der ingen SK business ledige, men de bliver nogle gange frigivet efterhånden som man kommer tætter på afgang, fik jeg at vide på EBD-linjen og det har vist sig at være rigtig. Da en bonus billet altid kan ændres op til dagen før afgang, er det samtidig en fleksibel billet.

    Jeg har nu har SAS MC Premium i knap 3 måneder og i den tid er der blevet sparet 140.000 point ved at betale for go, men sidde i Plus / Business på 1x longhaul og 5x Europa.
     
    Calle77, Christianbp17, Claus Heine og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Tror jeg gav ca. 425 AAL-CPH-WAW t/r sidst - der er godt med skatter på den rute :D
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  8. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Det lyder jo som en meget nem beslutning så.. Hvordan har du fået fat i de ture? Er det bare via "sas.dk" eller har du benyttet dig af din status som EBD og ringet derind?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Ja, det har du ret i. Selv hvis man regner med normal prisen på 60.000 Point, fremfor 48.000 Point, så er der stadig en difference på 20.000 point samt billet prisen.
    Hvordan har du bestilt dine bonusbilletter? Via "sas.dk" eller gennem diamant telefonen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes ofte denne diskussion mangler en væsentlig nuance: Tilgængeligheden af bonussæder. Ja, hvis der er ledige sæder så køb dem for guds skyld med points fremfor at opgradere! Især med MC Premium. Men hvis der IKKE er ledige business sæder, så er muligheden for at opgradere jo ganske væsentlig. Er det bedste værdi? Tja hvis det er de dage du gerne vil afsted er der nok stadigt en del sparet ifht bare at bruge kolde kontanter...
     
    Frequie, Thorkild, PENSIONISTEN og 11 andre "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Og i forlængelse heraf - hvor meget betyder det for dig at sidde foran i stedet for nede blandt de uvaskede masser?
     
    PENSIONISTEN, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Jeg fandt dem selv via sas.dk - prøvede diamant telefonen men de kom tilbage uden resultat
     
    Christianbp17, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  13. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Det er mest via sas.dk. Det er nemt at overskue hvilke dage der er hvilke pladser. På nogle af dem har det været via diamond-emailen. Det er ofte Vibeke J, som svarer den og hun er en knag til det og faktisk også vældig hyggelig at snakke med. Hun er samtidig også meget kontant, hvis der er noget, som ikke kan lade sig gøre, hvilket jeg værdsætter.
     
    THammer, Christianbp17, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vi er nok mange som er meget glade for den service der gives via Diamond mailen. Det virker oftes upåklageligt.
     
    jespersm, Christianbp17 og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side