SAS' utallige servicekoncepter - underlig oplevelse

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Flemming Poulsen, 20/8/15.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    Må lige have luft ;)

Jeg stopper aldrig med at forundre mig over, hvem der opfandt alle de forskellige og helt umulige servicekoncepter, som SAS har på kortruterne. Og ikke mindst den håbløse måde de kommunikerer det på.

Er lige kommet hjem fra en tur til Berlin i SAS Wasa Class (Plus)...

Det første man naturligvis gør er at slå op i menuen under "Europa". Berlin må vel høre under Europa - ikke Norden og ikke charter.

Her bemærkes det så med små bogstaver - nederst på siden at alle ruter under 80 minutter stort set har samme serviceoplæg som "Norden"-ruter.

Altså bladre tilbage til Norden menuen. Dumme mig - jeg burde da også kunne tænke mig til at Berlin hører under Norden og ikke Europa.

På Plus blev det så til en morgenmadssandwich på udturen, som var helt okay. Da hjemturen var efter kl. 09.00 så var jeg så tvunget til at lade frokosten bestå af Wasa knækbrød og muffins samt en smoothie. Afrejse fra Tegel er generelt en jammerlig oplevelse uden lounge i afgangshallen. Så måtte kæmpe mig vej til en pølsebod i CPH efter landing for at overleve turen hjem i bil. Ikke meget Plus følelse over det.

Nå, men det var egentligt ikke det min forundring handlede om. Den handler nemlig om GO-produktet, som jeg virkeligt ikke kan få til at give nogen mening.

På udrejsen blev der serveret kaffe og the i GO. Helt fint.

Men på hjemrejsen blev der så IKKE serveret kaffe og the, men derimod et stykke mintchokolade.????????

Jeg stopper aldrig med at være forbløffet over SAS logikken....

Men mon ikke der sidder nogle konsulenter og en hel serviceoplægsafdeling oppe i Stockholm, som synes det giver rigtigt god mening?

Hvorfor gøre ting besværlige når man kan få SAS til at gøre det helt umuligt ;)

Ekeren, Peter Krogh Frausing, Peter F. og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    754
    2,111
    Point:
    93
    @Flemming Poulsen De må ikke servere te og kaffe på Tegel ruten :) I "gamle dage" fik man en tyrkisk produceret brik juice, men nu er det et stykke chokolade med mint eller ej. Men Blue 1 som beflyver Tegel engang imellem kan slet ikke finde ud af det. Engang kom de med hele salgsvognen og hende stewardessen sagde at det var komplet umuligt for dem at finde ud af, så de kørte deres standard Norden koncept.

jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    8,812
    Point:
    113
    @Ulrik - det var den værste juice ever jeg har smagt...

Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Det giver ingen mening at servere kaffe TIL Tegel og ikke servere det FRA Tegel... Kun på Frösundavik kan det give mening ;)

Det hænger vist sammen med at inden kl. 09.00 kan crew godt nå at servere det, men efter kl. 09.00 så kan de ikke nå det på denne rute??????? Kabinepersonalet arbejder tydeligvis lidt hurtigere først på dagen ;)

Forstår godt at de ikke kan finde ud af det. Det kan kunderne heller ikke ;)

Kristian, Ulrik og jefi99 "Synes godt om dette"
  5. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    394
    613
    Point:
    93
    Hørt, den juice var virkelig en tarvelig bundskraber...

Et par gange har jeg været med den sene afgang FRA Tegel hvor crewet tog sig tid til at servere kaffe/te i Go selv om de ikke behøver (der er heller aldrig så mange pax med) - men det er virkelig rart kl 21.30 på vej hjemover! Synes også de plejer at være i hopla på den tur, måske er det sidste tur før fyraften? :)

Ulrik og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,832
    8,812
    Point:
    113
    @asf den juice var "udrikkelig", bevis på, at man KAN ødelægge fødevarer, den var saltet og det som den havde med orange at gøre var farven..

Beaglen og asf "Synes godt om" dette.
  7. jespersm

jespersm Aktivt medlem

Beskeder:
    45
    108
    Point:
    33
    Akja, den forkætrede Berlin-rute, hvor man skal endelig ikke tro, at ens Diamantkort giver noget i GO. Fik læst og påskrevet af purseren, som oplyste, at de ikke giver noget til nogen i GO, og heller ikke til diamantkunder. At jeg som kunde var blevet lovet gratis drikkervarer i GO, var hun ret ligeglad med, når der stod noget andet i hendes beskrivelse. For hende handlede det på ingen måde om at gøre en kunde tilfreds, men om at holde sig til en intern (og mangelfuld) beskrivelse. Hun bad mig decideret om at tie stille, hvorefter gik hun op i galleyet og hældte resten af PLUS-pulverkaffen i vasken.
    Ruten er kort, men ikke kortere end at konkurrenterne AB og EZ sagtens kan nå at servere noget. Og hellere ikke kortere end fx. CPH-AAL, hvor det også går fint med kaffeuddeling. Vildt underligt catering-regelsæt, som må være vanskeligt at administrere: Dansk indenrigs, norsk indenrigs, svensk indenrigs, nordisk GO/PLUS før/efter kl. 9, Europæisk GO/PLUS før/efter kl. 9 (dog undtaget visse ruter som fx Berlin), lange ruter GO/PLUS/Business med undtagelser til fx. Japan, Charter..... og sikkert endnu et par varianter, jeg ikke kan komme i tanke om.

Ulrik, clager, Kristjan og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Håber du klagede. Hende der skal fyres.

Simon Toft, Ulrik, Ekeren og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    752
    916
    Point:
    93
    Det må være lige noget for en skarp redaktør at tage op med SAS, hvorfor de sejler sådan rundt i deres servicekoncepter ;) Det lyder jo også som om at det giver en masse bøvl for personalet, hvilket jo heller ikke ligefrem bidrager til at kunderne kan opleve et smilende og serviceminded personale.

10. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,566
    4,155
    Point:
    113
    @Mads må på banen!

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  11. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Jeg forsøgte sidste sommer, men SAS synes ikke det er indviklet ;)

http://bonusfeber.dk/hvad-serverer-sas-egentligt-ombord/

Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    752
    916
    Point:
    93
    Dine forslag til forenkling lyder jo helt igennem fornuftige. Hvis bare vi på en eller anden måde kunne få SAS til at høre efter...

Ulrik og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  13. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Det har jeg opgivet ;)

Kenneth K og Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side