Scandic Hotels - tilbud og erfaringer

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af mikkelhk, 21/4/21.

  1. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Jeg kunne ikke se en tråd om Scandic Hotels, hvis den skulle ligge begravet dybt nede i forummet, håber jeg denne tråd kan lægges sammen med den eksisterende.

    Scandic Hotels kører lige nu et ret godt sommertilbud på alle deres hoteller undtaget The Reef i Frederikshavn, som består af en overnatning ned til 695,00/nat med fri ombooking. Tilbuddet gælder indtil 27. april, for overnatninger i perioden 28. maj til 31. august 2021, ved brug af bookingkoden SUMMER.
    Jeg har testet med at par hoteller i København, og Scandic CPH Strandpark -i gåafstand fra CPH og lige ud til Øresund- kan fås ned til 695,00/nat for et Standard-værelse, og holdt op imod en normalpris den pågældende nat på 1236,00 er det en ret fin pris efter min mening. Tilbuddet ser ikke ud til at kunne kombineres med bonusnætter, men dette har jeg ikke stor erfaring med, så prøv det gerne selv af.

    Hvad der præcis menes med fri ombooking fremgår ikke umiddelbart nogen steder, med andre ord om man kan ombooke et ophold booket indenfor kampagneperioden til efter perioden, eller om ombooking kun kan foregå indenfor perioden.
     
    Beaglen, Convict, MaHA og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Jeg var i aftens inde og ville bestille en bonusnat på Scandic. Jeg blev noget overrasket over at der flere steder skulle bruges dobbelt så mange point som tidligere ved bestilling af en bonusnat. Som jeg ser det er der ingen bonusnætter i Danmark til 10000 point - det mindste er 20000 point. Hvor mange steder "prisen" er forhøjet har jeg ikke overblik over, og jeg kan ikke se der har stået noget i deres nyhedsmails om dette, heller ikke den mail jeg har fået i dag til morgen. Der sker jævnligt store forringelser i Scandic friends programmet, så spørgsmålet er hvormeget friend man er.
     
    Beaglen, Nielspg, HenrikM og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Check - kan se at de har ladet alle 10.000 point hotellerne stige til 20 i DK. Inklusive Hvidovre og Odense. Hmm
    https://www.scandichotels.dk/scandic-friends/brug-point/bonus-natter
    Brændte mine sidste Scandic point af før nytår til et par overnatninger til august. Slut. Færdig med dem.
     
    NielsC, Nielspg, HenrikM og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Nu kender jeg ikke Scandics loyalitets program. Men vi ved alle sammen, at vores opsparede point i flyselskabernes og hotellernes loyalitetsprogrammer løbende bliver mindre værd. Jeg har dog aldrig før set en halvering af pointenes værdi over en nat.

    Generelt vil jeg dog anbefale, at du tjekker de forskellige alternativer, før du i en blanding af skuffelse og trods fravælger Scandic fremover. Og så skal du vælge det program, der passer dig bedst. Der er mange forskellige kriterier, som kan tages med i overvejelserne. Specielt hvilke hotelprogrammer, der reelt kan være relevante (altså: Hvad kan du finde i de byer, de skal overnatte), hvilke hoteller ligger indenfor dit budget og hvad er den samlede fordel (gratis morgenmad, rabatter, gaver og værdien af bonuspoint).
     
    Beaglen og NielsC "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Det er jeg helt enig I @Henry. Min udfasning af Scandic skyldes primært ændret rejsemønster grundet jobskiftet for nogle år siden. Har fået superfin behandling på det lokale Scandichotel jeg brugte gennem mange år (altid smil, personlig betjening, rigtige gode kompensationer når det gik galt - og endda en personlig julegave). Men Scandicprogrammet er jeg knap så imponeret af efter deres ændring for 3-4 år siden.
     
    Beaglen, Nielspg, NielsC og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det er jo en ganske god begrundelse.
     
  7. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Der kan slet ikke være tvivl om dine synspunkter, og vi skal hver finde det vi finder bedst egnet. Jeg har gennem årene boet flere hundrede gange på Scandic og været tilfreds, også med deres " loyalitetsprogram" som jeg har brugt i Danmark, mens jeg i udlandet bruger "rabatordningen" Coop/Hotels.com., og det bliver nok også den jeg vil bruge i Danmark, da man ikke kan sprede sig over for mange ordninger. Corona har ikke gjort det nemmere for hverken Scandic eller kunderne, En periode var flere Scandic hoteller lukket og der måtte findes alternativer, og da synes jeg Scandic forsømte at forlænge ordninger, og så er der sneget sig en række forringelser ind med meget tynde forklaringer, og så den sidste her med kæmpe forringelse, og det gør at jeg regner på tingene, selvom jeg næppe bliver hverken rigere eller fattigere. Når jeg skrev i denne tråd var det blot for at komme med et tip til andre der måske ikke havde registreret ændringerne
     
    obs, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side