Security

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Rikke Haugen Olsen, 3/9/15.

  1. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Kunne ikke lige regne ud, hvor sådan en tråd skulle hen, så nu lagde jeg den bare her. Jeg havde en ret underlig oplevelse i fast track Security i går. Jeg rejste med min baby, så vi havde babymad med. Det må man gerne. De har dog en maskine, der enten lyser rød eller grøn og lyser den rød, så skal maden tjekkes. Det tager to minutter ekstra og er helt fint. I går lyser jeg så rød og så siger Security damen højt ud i det ret fyldte fasttrack rum. " Hmm den lyste rød. Så I det?" Hendes Security makker smiler og siger "nej nej den var i hvert fald orange" en sidste siger " Den var helt sikkert på grænsen til grøn" og så griner de alle sammen. Joken var som jeg opfattede det, at de ikke gad tjekke det. Jeg ville ikke gøre mere ud af det. Jeg ved bedre end at lægge mig ud med Security, men hvis det virkelig var tilfældet, så synes jeg bare, det er så uprofessionelt og ikke særligt trygt.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er maskinen ikke ren randomness? Jeg har oplevet før de sender det igennem igen... Al securityen er jo rent skuespil i mine øjne til ære for nervøse passagerer, aktivistiske politikere og sultne journalister, så alt hvad de gør for at få ting til at glide er kun positivt for mig!
     
    Beaglen, Kenneth K, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg tror næppe at din babymad var specielt farlig, og jeg er ret sikker på at den maskine der er ren randomness - ikke noget man skal tage ret tungt...
     
  4. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Totalt random. Jeg ved sgu ikke. Jeg synes faktisk, det er ret upassende, at stå og joke med at man ikke gider tjekke. Babymad eller ej.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tjo jeg kan godt følge pointen omkring de kunne leve sig mere ind i security skuespillet, men humor kan jo på den anden side også opfattes så forskelligt... i forhold til andre anklager omkring visitationer osv. så synes jeg det her er en mindre ting må jeg indrømme.
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  6. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Dybt godnat at opføre sig på den måde. Et er hvordan de joker internt. Men overfor passagererne er det et forkert signal at sende. Det er jo ikke til at vide om det er randomness eller ej, og hvordan er respekten hos den næste der skal tjekkes når de lige forinden har joket med det? :)
     
  7. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg ved godt, at jeg med mit blonde hår, min hvide skjorte og min baby Bjørn på maven ikke signalerer problemer, når jeg kører mit økologiske mad igennem scanneren. Men derfor er det sgu stadig upassende at joke med det.
    Så ville jeg næsten hellere, at hun havde gramset på mig. Men det har de af uforklarlige årsager aldrig gjort?!? o_O
     
    Nicki Lolk Sørensen og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    At dømme ud fra dit profilbillede har du da et flot hår :)
     
    Rikke Haugen Olsen og tbh "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    De vil ofte gerne gramse på mig.. Jeg have 4/4, 5/6 og generelt rigtig mange visiteringer i fast track, mod ingen eller nærmest ingen i andre lufthavne. Og hver gang har jeg fået at vide at det var tilfældigt og fordi deres maskine var god og de kunne stille på den... Flot!
    Upassende eller ej, så genere det mig at det er så tilfældigt med alt, også om min laptop må være i et sleeve og om en GPS skal ud af kufferten..
     
    Peter Krogh Frausing, AMJ og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  10. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Det med mac/laptop i eller uden sleeve er også noget der er mega belastende. Den ene dag for man nærmest strenge ordre på at lade den ligge i sleeve hvis der ikke er andre ting i og næste gang får man at vide at den skal ud. De kan vel for pokker gennemlyse den og det ville være rart hvis de internt var enige om den skal ud eller skal blive i sleeve.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Helt enig. Samme her. Næsten hver gang bipper scanneren i CPH når jeg går igennem Fast Track, men jeg oplever det praktisk taget aldrig i andre lufthavne. Til trods for at jeg har samme sko, tøj, håndbagage m.v. Personalet som sådan synes jeg er blevet mere servicemindede det sidste års tid, men jeg ved ikke hvorfor procedurerne åbenbart er mere besværlige i CPH and de fleste andre steder. Eller tolker de dem bare anderledes end de fleste andre lufthavne.

    CPH er helt klar et af de steder, hvor jeg oplever det som ret besværligt at komme igennen sikkerhedskontrollen. Bælte af, sko af efter første forsøg, laptop ud af sleeve, ledninger ud af tasken etc etc etc. De er kun overgået af LHR og AMS, som begge er steder jeg helst undgår.

    Specielt på LHR har jeg kun oplevet personalet som direkte arrogante og som nogle der ikke kan håndtere den magt og autoritet de har fået. Hvis jeg havde min daglige gang eller rejsemønster i LHR, så vill det ikke tage mange uger inden jeg var bag lås og slå i England.
     
    Beaglen, THammer, AMJ og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Enig, LHR er slem.
     
  13. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Min gamle mor blev helt ked af det og temmelig rystet, da vi var igennem LHR for nogle år tilbage. Security så meget mistænksomt på hendes strikkepinde og udspurgte hende om hvad de skulle bruges til. Så jeg kan kun være enig!
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  14. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    De burde passe gevaldigt på, med at lave sådan nogle jokes i Security, for det er ikke alle, der lige forstår deres interne jokes og humor i den pågældende situation. Bevares, det er fint, at de har det sjovt med hinanden på arbejdspladsen, men de skal endelig ikke lade det gå ud over passagererne på nogen måde. Passagererne kan jo også sagtens finde ud af at lave jokes, men hvis man for sjov nævner ordet "bombe", så får Security straks noget andet at tænke på. Der ligger i øvrigt en interessant dom fra Østre Landsret på dette: http://politiken.dk/indland/ECE522289/kvinde-doemt-for-at-sige-bombe-i-lufthavn/
     

Del denne side