Tænkte vi kunne lave en tråd, hvor vi kan dele de bedste serier vi har set og vil anbefale til alle, som har et par timer i luften regelmæssigt og skal ha tiden til at gå. Jeg ligger for. Serie: Homeland Handling: CIA agenten Carrie arbejder i Counter Terrorist Afdelingen i USA og mener at en amerikansk marine soldat er blevet "omvendt" til Al-Qaeda under sin tilfangetagelse. Genre: Krimi/Drama Antal sæsoner: 8 Antal stjerner 1-6: 5 Synes dette er en rigtig god serie, med gode skuespillere og en serie som samtidigt er relevant for den verden og tid vi lever i netop nu.
Komedier: Modern family (Netflix) 10/10 Parks and Recreation (HBO) 9/10 Last man on Earth (Netflix) 10/10 The Good Place (Netflix) 8/10 White Gold (netflix) 8/10 Kevin Can Wait (Viaplay) 7/10 (en weird reboot af King of Queens) 30 rock (HBO) 8/10 New Girl (Netflix) 7/10 Drama/thriller: Billions (HBO) 10/10 The Wire (HBO) 9/10 Sopranos (HBO) 10/10 Homeland (Netflix) 10/10 Designated Survivor (Netflix) 7/10 Better Call Saul (Netflix) 10/10 Ozark (Netflix) 10/10 The Crown (Netflix) 9/10 The Newsroom (HBO) 8/10 The West Wing (HBO) 10/10 The Man in the High Castle (Amazon) 7/10 Suits (Netflix) 8/10 Krimi: Mindhunter (Netflix) 10/10 White Collar (Netflix) 6/10 Sherlock (Netflix) 10/10 Prison Break (Viaplay) 7/10 Bosch (HBO) 8/10 SciFi / fantasy The 100s (Netflix) 8/10 The Expanse (Netflix) 7/10 Vikings (HBO) 8/10 Game of Thrones (HBO) 10/10 The Walking Dead (HBO) 7/10 (første 3-4 sæsoner er super) Stranger Things (Netflix) 9/10 Fear the walking dead (HBO) 8/10
Netflix: Narcos - Oldies but goldies, ihverfald de 3 første sæsoner, man tager sig til hovedet når man så eftertjekker og ser at begivenhederne skete. The Punisher -selvfølgelig ultra voldelig, men forbavsende rørende og relevant med emner som PTSD etc. HBO: Mayans MC - de 3 første afsnit er ganske spændende. Who is America? - man griner ikke men måber og undres, 20 min per afsnit er passende. The Wire - holder stadig. Big little lies - selvfølgelig rettet mod det modsatte køn men stadig meget underholdende og sort humoristisk.
Jeg supplerer lige med disse: HBO: Sharp Objects (husk at se rulletekster i sidste afsnit) 10/10 I'm Dying Up Here (tragikomisk serie fra stand-up miljøet i LA i 70'erne) 9/10 The Wire (nævner den bare igen - det er en fantastisk serie) 10/10 Netflix: House of Cards (uanset hvad Kevin Spacey har rodet sig ud i er den glimrende) 10/10
En fredsommelig lydbog i Bose'rne. F.eks. Røde Orm - Holgers univers - Humlen ved det hele - Summen over engen. Eller Bach's meditative Goldberg-variationer.
Ikke når kæresten spørger i hvert fald! Mange af serierne er set for flere år siden eller fra min barsel på 6 mdr.. men ellers ser vi stort set kun serier her hjemme.. så der ryger nogle forskellige igennem tv’et
Power (HBO Nordic) The Walking Dead (HBO Nordics / Netflix US) Fear The Walking Dead (HBO Nordics) Breaking Bad (Netflix) Better Call Saul (Netflix) True Detectives (HBO Nordics) Vikings (HBO Nordics) Bloodline (HBO Nordics) 13 Reasons Why (Netflix) 1. og 2. sæson af House of Cards (Netflix) 1.-3. sæson af Homeland (Netflix) Winter on Fire (Netflix): Meget stærk dokumentar om opstanden i Kiev for nogle år tilbage. Bestemt anbefalsesværdig!
Mine favoritserier: HBO: Sex & The City Game of Thrones ViaPlay: Outlander The Crown Blacklist Netflix: Black Mirror (skræmmende virkelighedstro - og med et indblik i, hvordan fremtiden kunne se ud. Jeg kendte ikke serien på forhånd, men da jeg efteruddannede mig i persondataret på Aalborg Universitet, så vi et klip fra ét af afsnittene og så blev jeg nysgerrig) Sherlock The Good Wife + Spinoff serien The Good Fight Suits