Shenzhen visa - erfaringer?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kristian, 15/9/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
  2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Det kan man. Men jeg har altid benyttet en agent downtown i HK til at klare det for mig (de klarer det på 4 timer). Vær dog opmærksom på at kinøjserne ændrer visumregler et par gange om året. Uden varsel.

Schwert "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Hej,

Jeg har prøvet det en gang for 4 år siden hvor jeg "huhajvildedyr" skulle til Shenzhen til en leverandør og der fik jeg Visa ved grænsen. Tog lidt tid men virkede OK.

Dog ville jeg nok undgå dette og enten benytte en agent i HKG til det eller få et Visa hjemmefra - men det virker.

4. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Det skal lige siges at jeg var med toget fra Hong Kong :)

5. Honeypots

Honeypots Nyt medlem

Beskeder:
    14
    10
    Point:
    3
    Jeg har forsøgt en enkelt gang, men computerne på grænsen virkede ikke, så vi skulle vente...
    Efter en del debat og pres lykkedes det os faktisk, at få refunderet visaudgiften og vi fik lov til at vende tilbage til HK-siden.

Næste gang vil jeg prøve agenten i HK (jeg var ikke klar over, at det var en mulighed)

6. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    929
    1,772
    Point:
    93
    Hvad koster sådan et visa, hvis man skal over grænsen, og hvor lang tid gælder det? Er det blot for en dag eller gives der også til lidt længere perioder ex 3-4 dage? (ikke at jeg gad være i Shenzhen i 4 dage).

7. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    775
    2,203
    Point:
    93
    China Resourses ved Wanchai MTR og Star Ferry udsteder visa og så vidt jeg ved går alle de agenter derhen og får visa, da China Resourses er ejet af Beijing regeringen. Jeg har ofte købt et 72 timers visum som vist koster HKD 200 plus "rush fee" 48 timers behandlingstid på HKD 300. Jeg har aldrig prøvet de private agenter, jeg ved ikke om de kan gøre det hurtigere og billigere. Min samrbejdspartner har kontor i bygningen ved siden, så derfor går jeg derhen. Link:
    http://www.fmcoprc.gov.hk/eng/fwxx/wgrqz/t279924.htm

8. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Shenzhen visa gives for 5 dage, og du må ikke forlade "amtet".

Min visa-agent i Hong Kong, som jeg har benyttet en del gange, er www.fbt-chinavisa.com.hk som har kontor i TST/Kowloon.

THammer "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    nu er den "gal" igen, Kinas ambassade har ændret reglerne, så ingen expres eller noget, ALLE skal vente 4 dage, og det har jeg ikke, så gode råd er meget velkomne, ser ikke noget sted, at Danmark står på listen over områder, der giver adgang til 72 timers Visa... - tak for hjælp!

10. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Kan du ikke bruge Hong Kong som entry point og så søge visum derfra?

Ellers hvad med et transit visa, der dog kræver at du har en flyvning videre fra Kina?

11. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Kina ændrer hele tiden reglerne, men sidst de ikke udstedte express-visa, var der en "bagdør", nemlig for grupper. Og en gruppe er 2 personer eller flere, der rejser sammen ind i Kina. Så hvis du kan lokke en anden med...?

12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    @jefi99 - det er meningen, at jeg faktisk skal støde på en kollega, så vi kan ansøge sammen som en gruppe?

13. VisionH

VisionH Nyt medlem

Beskeder:
    3
    3
    Point:
    3
    Du kan ved grænseovergangen som dansker få lavet et visum på 72timer til Shenszen zonen
    Dette laves på togstationen (endestationen) når du kommer med toget fra hong kong skal du tage en hvid blanket før toldtjekket og gå på 1 sal, der er et officielt kontor der laver visa
    tager ca. 20 minutter og de tager imod kreditkort (koster ca. 250hkd)
    Færgen fra Hong Kong airport laves det ved ankomst i shenszhen
    Nb. er selv med premiere flyvningen med sas dertil

Beaglen og clager "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    @VisionH - hvornår fik du sidst det Visa? for nogle af de informationer jeg ser, er lidt gamle? - ok, så Shenzhen er med tog eller på færgestationen..

Nogle erfaringer med ZhuHai også?

takker for hjælpen!

15. VisionH

VisionH Nyt medlem

Beskeder:
    3
    3
    Point:
    3
    Sidste gang var i november 2014, men forventer at lave det samme i kommende weekend.

ingen erfaring med ZhuHai, men der skal du nok bruge det officielle kina visa

I skal ikke prøve at rejse videre på visaet fra Shenszen området der er masser af check points

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    hvor er det gode svar, super.. - vi tager chancen her i næste uge, bruger HK som "base", dvs. 1 dag til Shenzhen og 1 dag til ZhuHai på hvert deres Visa... læser med hensyn til ZhuHai, at man kan få et tilsvarende visa, forhåbntligt!

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Fedt at læse at vi her på Bonusfeber nu kan hjælpe hinanden med noget som konkret som visum til forskellige provinser i Kina - SUPER FEDT :)

Kristian og Beaglen "Synes godt om" dette.
  18. jefi99

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Sådan har det tidligere været. Prøv at ringe til den visa-agent, jeg har linket til længere oppe i tråden. De har helt sikkert styr på de sidste nye regler.

19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Ingen problemer med at få et 5 dages Shenzhen Visa on Arrival. Tog 5 minutter og 168 RMB.

I dag er det så ZhuHai Visa der skal opnås.

jefi99 og clager "Synes godt om" dette.
  20. VisionH

VisionH Nyt medlem

Beskeder:
    3
    3
    Point:
    3
    Fint det lykkedes
    Husk færgen fra Hong kong Airport kan kun bruges hvis man er i transit
    Færgen til Shenszen (sekou) sejler fra samme Pier som færgerne til Macau og hvor heliporten er. (140Hkd). Meget dårligt afmærket.

clager "Synes godt om" dette.

Del denne side