Sidste års optjening af EuroBonus point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 5/7/17.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    4,986
    "Synes godt om" modtaget:
    9,476
    Point:
    113
    Med det nye Mastercard Premium, skal vi jo også tænke optjening af EB point på en lidt anden måde (I hvert fald, hvis vi vil udnytte Fly Premium fordelene og ikke ligger væsentligt over en indtjening på 200.000 point). Derfor har jeg lige tjekket min pointoptjening de sidste 12 måneder.

Min oversigt er (lidt afrundet):

Basis point på SAS-ruter 35.000
    Basis point med *A partnere 60.000
    Ekstrapoint 55.000
    I alt 150.000

Jeg blev lidt overrasket over strukturen i min optjening:
    • Ca en trediedel af optjeningen er ekstra point (troede ikke, det var så meget)
    • Kun en trediedel af mine basispoint optjenes på SAS flyvninger
    Den struktur er da lidt tankevækkende på et SAS-Loyalitets program:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Erwin Lansing, Claus Heine, Offlyer og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

Offlyer VIP medlem

Beskeder:
    757
    2,508
    Point:
    93
    Interessant.
    Kiggede lige min pointoptjening efter de sidste 12 måneder. I runde tal:
    Basis point på SAS-ruter 125.000
    Basis point med *A partnere 25.000
    Ekstrapoint 35.000
    I alt 185.000

Er åbenbart ikke så god til at skrabe ekstrapoint sammen. Primært fra kreditkort og kampagner.

Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,299
    12,909
    Point:
    113
    der er noget at arbejde på, nyt premium 10K og 12K for status samt bruge det lidt mere.. så er der business billetter for go pris...

4. Offlyer

Offlyer VIP medlem

Beskeder:
    757
    2,508
    Point:
    93
    Yes, men som angivet i anden tråd kommer det meget an på hvordan point falder ift sidste år - og hvorledes MC skærer ved datoer. Junis rod med pointene har ikke hjulpet til afklaring af dette. Og ja kortet bliver svinget - de pt 30 point/100 DKK retfærdiggør endda gebyret.

De 12k status point er ligegyldige for nærværende.

Senest redigeret: 6/7/17
    Henry, MortenS og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    4,986
    9,476
    Point:
    113
    Husk: De 12.000 statuspoint tæller ikke med:(:(:(

Husk: Når du opnår status, beholder du den i 12 måneder

6. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    525
    1,083
    Point:
    93
    Jeg synes stadig at optjeningen kan forstås på flere måder. Når man opnår 200.000 point, er man så sikret 12 måneder frem i tiden for hver måneden hvor de 200.000 point er opnået de sidste 12 måneder?

7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    4,986
    9,476
    Point:
    113
    Det er formuleret på denne måde:
    • Når et Fly Premium niveau opnås kan man booke på dette niveau de næste 12 måneder
    Kilde: https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/korttjeneste/fly-premium/

MortenS "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    525
    1,083
    Point:
    93
    Enig men nedenunder skriver de:

• For hver måned et Fly Premium niveau fastholdes, forlænges muligheden for at booke bonusrejser på dette niveau med tilsvarende tid

Et tænkt eksempel:

Juni17: 50.000 point
    Juli17:150.000 point
    Maj18: 50.000 point

Har du så fly premium til maj 19 eller kun én ekstra måned - altså august 18?

9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    4,986
    9,476
    Point:
    113
    Ja, skal man læse deres hjemmeside med juridiske briller, så har du ret i, at man kun har niveauet indtil august 18. Men det er jo ikke logisk.

Det mest logiske er, at hver gang, man optjener 200.000 point, kan man booke på dette niveau de næste 12 måneder.

MortenS "Synes godt om" dette.
  10. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    525
    1,083
    Point:
    93
    Det lyder som om vi gør det samme ræsonnement :)

Det er jo ret relevant. I sær hvis man som i eksemplet ovenfor tjener en stor mængde point indenfor kort tid. Så kan man 10-11 måneder senere forlænge med 12 nye måneders fly prem ved minimal indsats.

11. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    I er rigtig gode til at oplyse andre brugere om hvordan I tolker tingene og prøve at få en afklaring.
    Kunne man ikke anbefale SAS at give eksempler på hvordan det skal tolkes når de udsender nye produkter, regler mv?
    Min påstand er at VI sparer tid da der opstår en del færre tvivlstilfælde og SAS sparer til ved at de ikke får de samme henvendelser mange gange (Det er jo nok ikke alle som er på IF:D)

Alternativt kunne du Henrik måske én gang om ugen eller hvad der nu giver mening samle op på vores spørgsmål til SAS og sende dem og få noget ala. et bindende svar retur fra dem på hvordan det skal tolkes?
    Må da være win-win for i hvert fald for SAS og deres kunder som er på IF. Herefter vil det være muligt for dig at lave et eksempelvis ugentlig opslag med information og måske det kan skaffe flere brugere på IF :D

Nå.. Må nok hellere igang med dagens arbejde ;)

/j

12. PilgrimofScandinavia

PilgrimofScandinavia Aktivt medlem

Beskeder:
    97
    164
    Point:
    33
    Er der nogen, der kan gennemskue hvornår / hvor tit fly Premium saldoen i Mastercard app'en opdateres / genberegnes?

Jeg kan se, at totalen af SAS EB point i Mastercard app'en opdateres løbende samtidigt med SAS app'en og SAS' hjemmeside, så talene mellem de forskellige platforme er ens og ajour.

Men synes jeg ikke, at Fly Premum saldoen i Mastercard app'en opdateres samtidigt med totalen (jeg er med på, at saldiene ikke nødvendigvis ændrer sig lige meget, fordi Fly Premium saldo er et løbende 12 måneders tal, mens det andet er en total).

Er det mon først og kun den 10. hver måned efter at SAS Mastercards egne point er overført til EB kontoen?

Undskyld på forhånd hvis spørgsmålet allerede er behandlet ... eller er skrevet helt uforståeligt :)

Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  13. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    525
    1,083
    Point:
    93
    Iflg hjemmeside opgøres det den sidste (hver)dag i måneden

Henry og tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side