SIM kort USA

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ekeren, 13/8/15.

  1. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
  2. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg har erfaring med T-Mobile og AT&T. Ca 50/60$ for fri tale og 5 GB data i en måned
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Har selv T Mobile. Betaler 3usd pr dag jeg bruger det for talk-text-data (200mb/dag)

    Optankning holder nummeret aktivt i 90 dage.

    Plejer at købe nogle gift cards á 10usd med hjem, så jeg kan tanke op og beholde mit nummer/sim.

    Kan kun købes i T Mobile butikker
     
  4. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Jeg har købt en Verizon ellipsis jetpack (mi-fi kalder de dem) den tanker jeg op med gifcards typisk, 90$ for 10GB der så løber over en måned.

    Det er en løsning i den dyre ende, men den giver net til alle devises. Jetpacken kan også købes pre-owned hvis det skal gøres lidt billigere. 4G (LTE) hastigheden har jeg intet at udsætte på.

    Ganske vist har jeg gratis Wi-Fi via Hilton Gold, men som så så meget andet usikkert public Wi-Fi er det af meget svingende kvalitet. Her dækker dit private Wi-Fi også på køreture, shopping, konference, restaurant og lufthavne hvor man også ofte mangler forbindelse. og du har stadig dit danske nummer i telefonen så opkald og SMS kommer igennem.

    Anders
     
    Flemming Poulsen og Ekeren "Synes godt om" dette.
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Ok. - tak for svar! Tanken med ReadySIM er at købe et par data SIM-kort fx. 500MB til 15$ stk. som så holder i 14 dage til miniferier. Med disse ville jeg benytte Viber til telefon opkald og SMS og ellers have data uden for WIFI-områder. Jeg tror jeg tester det :)
     
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    De har vist ændret deres 'plans', så man nu skal betale 3 USD om måneden i abonnement og 10 USD for 1 uges 4G data. med 1 GB data.
     
  7. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Se det lyder smart! Kan man så tanke op hvis man får brug for mere?

    Er der nogle danske mobiludbydere der har en "aftale" med nogle amerikanske teleselskaber - i stil med 3likehome?
     
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, det kan man - både online og gennem et portal på telefonen. I butikken kommer der ofte tax på, så det er billigere online.

    Nej, mig bekendt er der ikke så fordelagtige roamingaftaler i den del af verden. Den anden vej rundt gælder det, at T-mobile kan bruges i Mexico og Canada til samme pris.
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det ser sådan ud ja. Har den gamle plan - tror jeg holder ved den, selvom der ikke vil være den store forskel for mit brug.

    Jeg bruger alligevel lidt dollars jævnligt på at holde mit sim aktivt når der er perioder jeg ikke er i USA. Til det brug bruger jeg gift cards - mest fordi det altid har givet problemer at betale med ikke-amerikanske kreditkort for mit vedkommende. Hver gang jeg har forsøgt har de skullet ringe til mig for at verificere købet - hvilket er problematisk når jeg sidder i Europa og ikke har min amerikanske telefon tændt.

    Har forøvrigt været meget godt tilfreds med T Mobile og deres dækning. Eneste sted vi har haft problemer med dækning har været i Maine - alle andre steder har det fungeret fint.
     
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, du skal beholde den plan du har, ellers er der ingen vej tilbage og ikke mindst vej uden om den månedlige udgift. De cancellede mit gamle nummer, da min konto var suget tør for credits på trods af, at jeg var gold customer. Jeg har altid brugt mit Diners på deres hjemmeside. Det virker uden problemer.
     
  11. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    AT&T er klart at foretrække over t mobile hvis man tænker dækning. Jeg ved det af erfaring da jeg har T-Mobile sim og kæresten AT&T.

    I de store byer dækker de begge fint. Men ved Road trip.... Jeg måtte ofte på kærestens hotspot
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,641
    Point:
    113
    Helt enig i at T-Mobile ikke er det bedste - ej heller i alle byer/lufthavne.
     
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Til info, så ser det ud til at T Mobile's nye 3USD pr. måned (plus tilkøb af data) pay-as-you-go SIM nu tillader tethering. Det har tidligere ikke været muligt med den plan jeg har....
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,641
    Point:
    113
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er jo absolut gode nyheder.

    Er faktisk på vej ud af døren i morgen med kurs mod USA, og med et T-Mobile kort i baglommen. Så blev det da lige det lidt mere anvendeligt :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vær opmærksom på at den gamle plan vist ikke understøtter det. Såvidt jeg kan se er det kun den nye.
     
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg er i forvejen på en anden plan, så hvis jeg skifter, går jeg ud fra at det vil være gældende.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  18. Trolix2000

    Trolix2000 Medlem

    Beskeder:
    53
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Jeg flyver til Texas næste weekend og kører nok forbi Wal-Mart lørdag aften fordi de virker som de eneste der har åbent.
    Jeg har tænkt mig at købe en prepaid pakke hos dem - sikkert Gophone fra AT&T eller T-Mobiles tilsvarende tilbud.
    Er der nogen af jer der har erfaring med åbning af SIM-kort/aktivering så telefonen rent faktisk virker kort efter man har lagt det amerikanske SIM i?
    Jeg er faktisk villig til at betale lidt mere, hvis det er tilsvarende hurtigt/ukompliceret at komme igang med at benytte det nye telefonnummer (+ data).
     
  19. Steen Madsen

    Steen Madsen Medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    13
    Vær opmærksom på at din telefon skal understøtte LTE 700 1700 2100 til 4G.

    Steen.
     
  20. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    De gange jeg har aktiveret at&t og t mobile har jeg blot købt sim mit og aktiveret via min computer. Virker med det samme.
     

Del denne side