Ligner at SQ indsætter deres 777-300ER i CPH til November. Desuden er det nu muligt at købe billetter i First (til 53.000) samt Premium Economy til omkr 10.000. Skal selv med i December, dog i Y
Og noget der ligner helt åben saver award begge veje i First - med Krisflyer miles Og ja, jeg kommer ikke langt med mine sidste 2000 krisflyer miles..
Hold op det er dyrt... 'saver'! Jeg tjekkede også på expertflyer tidligere, desværre kunne jeg ikke se at de skulle have lavet nogle fejl og frigivet plads
Ifølge SQ's egen hjemmeside bliver der indsat 777-300ER fra tirsdag den 31. oktober. Har kigget lidt frem i kalenderen og umiddelbart ser det ud til at holde ind i S18. Dog ser de ud til at holde sig til 5x ugentlige flyvninger. Meget nice med upgrade af kapacitet. Havde dog håbet på en 350-900.
Korrekt - det er sjældent muligt at book Awards med EuroBonus point på internationale F segmenter desværre.
Der er ingen grund til at tro når man kan vide Det er muligt at booke first class med Singapore Airlines gennem Star Alliance-partnere. Det er dog ikke muligt at booke first class på A380 og B77W gennem SAS jf. "Note! First class award or upgrade award is not available on Singapore A380 and B77W flights." https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flygbolag/singapore-airlines/ Man kan alene booke first class på de få B772, der har first class.
Ret mig hvis jeg tager fejl, MEN jeg mener da at SQ´s 777-300ER er retro-fitted med selskabets nye kabine (i hvertfald de fly der har Premium Economy)... I så fald kan Business (samt Economy og First) passagerer, bl.a. se frem til et væsentligt bedre komfort, med flere muligheder for indstilling af sædet, større skærm, flere opbevaringsmuligheder osv.
@*flyer - takker for opklaringen og jeg kan godt genkende det nu. Men det betyder så også at værdien af oplevelsen kontra antallet af point ikke helt hænger sammen i forhold til fx. en F tur med Lufthansa.
Man kan være heldig at booke en betalt C billet - de billigste er i D-klasse og kan nogle gange upgrades med EuroBonus points. Det Har @THammer vidst positiv erfaring med..
Korrekt - men når der kun er 4 sæder per afgang er det nok begrænset hvor mange awardsæder, som de giver fri til awards. Men hvis det går dårligt for dem i salget i nogle perioder så vil der måske være en god chance. Jeg er meget i tvivl om det potentielle load per afgang. Det er trods alt 40-50K per billet vi taler om....
Lars Løkke skal vel derud? Spøg til side må det være ganske begrænset. Ikke mange virksomheder der flyver folk rundt på F længere og slet ikke danske virksomheder.
Det er også spændende om Singapore vil flyve videre fra CPH til fx. USA. Det er der rygter om. Interessant.