Sjove oplevelser/billeder fra rundt omkring

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Christian Løn, 12/12/14.

  1. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg har efterhånden fået taget et par billder af sjove episoder og andet, som jeg har ville poste her på Bonusfeber, men jeg har ikke rigtig fundet et godt sted at smide dem op, så derfor denne tråd, som alle kan bruge til at dele sjove billeder elelr episoder fra rejser.
     
    Henrik Olsen og tbh "Synes godt om" dette.
  2. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg har flere gange fløjet med SAS til og fra Helsinki operated by Blue1, med deres B717. Hver gang undre jeg mig over at toiletskiltet lyser grønt når det er optaget - det giver ikke mening for mig:)
    Sidste jeg fløj fra Helsinki til Stockholm med samme fly/selskab informerede stewardessen om at alt elektronik skulle slukkes og heller ikke måtte være på flight mode, pga. dårligt vejr - jeg var ikke klar over at dette havde en sammenhæng og synes heller ikke helt at dette gav mening:)
    IMG_3493.JPG
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Sad på et tidspunkt in en lille bumlemaskine fra Mombasa til Masaimara i Kenya. Piloten meddelte på et tidspunkt omkring 1 time inde i selve flyvningen, at da vi ikke havde toilet ombord (det var pillet ud for at spare på tømning) kunne vi (vi var 12 passagererombord) for 1000 Kenya schillings eller lige omkring 100 kr. købe en landing, og tage et toiletbesøg.

    Det er vel ca. Ryanair standard - bortset fra at de faktisk tilbyder servicen i luften.

    Nå men vi landede så på noget der normalt var en landevej uden trafik, og lavet af mudder, og gik på toilettet i en lille lerhytte, fordi der var en Engelsk dame der skulle tisse.

    Sådanne krumspring kommer ikke bag på mig, det er faktisk ikke unormalt i visse dele af Afrika :D
     
    Simon Toft, Henrik Olsen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    @Peter Krogh Frausing - fantastisk historie og slet ikke uventet på et fly i Afrika:) Jeg skal lidt rund i Afrika om en uges tid håber på skægge billeder og anekdoter.
     
    Henrik Olsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  5. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    I Tallinn vasker man ruderne til cockpittet fra en stige - jeg er ikke sikker på at dette var blevet godtaget af arbejdstilsynet i DK:)
    foto.JPG
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Christian Løn men jo en dansk flyver, ligner en "rødnæse", altså DAT flyver?

    Men ja, den var ikke gået herhjemme
     
  7. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg kan ikke huske hvilket selskab det var, har lige brugt 30 min på at google uden at finde frem til noget. Jeg mener det var helt hvidt med rød næse.
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ja, den fremkalder altid et smil på læben hos folk - her er også lige et billede af flyet :)
     

    Attached Files:

    jefi99 og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Din maskine: http://avherald.com/h?article=454abf1b
     
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Så kan jeg da også bringe en anden lille historie på banen:

    I 2012 på en regionaltur fra Brno til Prag i Tjekkiet, sad vi og ventede på at piloten fik startet flyet, og vendt snuden imod Prag, så vi kunne få komme hjem igen. Det var snestorm, og sent på aftenen, og alle ville bare gerne hjem i deres seng.

    5 mitutter efter vi skulle have forladt gaten (bevares, det er jo bare en regionallufthavn) kommer der en meddelelse over højtalerne "Vi har et problem med et mindre hul på forsiden af vingen, og afventer maintenence"

    Maintenence ankom, og fandt en trappestige, så de kunne komme op på vingen, de hentede lidt værktøj, og var hurtigt afsted igen.

    Så kom denne meddelelse "Maintenence har nu lappet hullet med gaffatape, og vurderer at vi trygt kan fortsætte"

    Der sad man så lidt forvirret - Skal man være foruroliget, eller bare glad for at komme hjem?

    Jeg valgte at være glad for at komme hjem (og det kom vi), og så har det jo været en god historie siden :D
     
    Henrik Olsen, jefi99, Christian Løn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    I 2012 fløj jeg til Bangkok med THY. på vej hjem da vi skulle mellemlande i Istanbul siger piloten : PGA kraftig regn er der kø så vi skal cirkle Ca en halv time. Vi flyver lift rundt og så er det vores tur. Vi har nogle kraftige op og ned flyvninger. Folk begynder småt at brække dig. İncl min datter på 4. Dervar mange bekybekymret ansigter så jeg beroliger min datter med at det er lige som rutschebanen i tivoli. :confused: men langt om længe lander vi og stewarddessen annoncere som de plejer: bliv siddende til bla bla bla. Så er der lidt stille og lige pludselig siger damen over højtaleren: hallo ebru (tyrkisk pige navn) jeg troede sku vi skulle dø.... :eek::eek::eek: hendes kollegaer fik meget travlt med at be hende om at slukke for højtaleren :D:D
     
    Henrik Olsen, Christian Løn, jefi99 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Og lige en historie mere fra de varme lande og THY. Sidste år er vi på vej til Istanbul. Vi er ved at lande. Jeg kan se fra mit vindue plads at vi er tæt på jorden( en 10-15 meter vil jeg skyde) men som om flyet blev stabiliseret og kommer ikke længere ned. Jeg undre mig lidt og i det næste sekund gi piloten fuld gas. Alle bliver presset voldsomt i sædet og vi begynder at stige igen kraftigt. Lidt panik blandt de rejsende ( jeg var selvfølgelig total cool :cool: ) efter et par minutter siger piloten: vi fik ikke tilladelse til at lande. Derfor afbrød jeg landingen. Men nu har vi fået tilladelsen. Så vi prøver igen. ;)
     

Del denne side