SK Business CPH > SFO > UA Indenrigs SFO > BOS

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Miamidk, 1/8/17.

  1. Miamidk

    Miamidk https://my.flightradar24.com/Miamidk/

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Jeg har en tur med SAS fra CPH via SFO > BOS (Har 1 uge stop i SFO paa vej hjem)

    CPH > SFO - Booking class: J
    SFO > BOS - Booking class: Ukendt af SAS. SAS hjemmesiden viser kun pladsreservation paa Y class.

    BOS > SFO - Booking class: Ukendt af SAS. SAS hjemmesiden viser kun plads reservation paa Y class.
    SFO > CPH - Booking class: J

    SAS Kunderservice kan ikke garantere, at man flyver J class paa de to indenrigsture mellem SFO og BOS.

    Er der nogen som har erfaring med transfer fra SAS J class til UA indenrigs i USA og prioriteringen mht at flyve videre paa J fremfor Y?

    Jeg er SAS Guld kunde?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det ville ikke undre mig at de har solgt en mixed cabin billet. Jeg ved ikke om det er muligt, da United bruger SHARES i stedet for Amadeus/Sabroe, men jeg ville forsøge at slå bookingen op på myflightsapp, og se om det viser United booking klasse & pnr.
    Alternativt skal du ringe til United for begge dele, og give den billet nummeret, så burde de kunne slå det op
     
    Henry, Kristian og Miamidk "Synes godt om dette"
  3. Miamidk

    Miamidk https://my.flightradar24.com/Miamidk/

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    1000 tak for tip!

    de to indenrigsben er ganske rigtig oekonomi (E-Class), saa det er en MIX ticket jeg har smidt +19K paa.

    hvordan staar ens muligheder mht at blive rykket op paa Z-class. Skal man betale eller er der et argument, som taler for at UA vil opgradere uden at forlange kompensation? Nogen erfaring i ligende situationer?

    Jeg syntes det er ret kritisabelt, at SAS ikke goer kunden opmaerksom paa, at der er tale om en MIX billet, naar det er til den her pris. Billetten er koebt over telefonen, hvor de burde have gjort det klart for mig, at det ikke er business hele vejen. SFO > BOS er en "red-eye", saa lie-flat var naturligvis forventet!
     
    Frequie, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  4. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg har tidligere stået i samme situation, lettere fortvivlet efter, at have booket SAS Business og derefter blive placeret i Eco på en indenrigs connection flyvning med United (Fra CPH-EWR-SFO-CPH sidste år).

    Har du booket SAS Business Saver (Z), bliver du kun placeret i Business/First, såfremt der er billetter tilgængelige i bookingklasse "P" hos United, ellers placeres du i Economy. Mener faktisk at der står i betingelserne for SAS Business Saver billettypen, at man egentlig skal placeres i Business/First ved indenrigs rejser i USA, men det er tilsyneladende ikke noget de efterlever i praksis (alternativet havde jo så bare været, at de ikke kunne sælge dig rejsen, grundet manglende tilgængelighed hos partner flyselskabet...). :cool:
     
    Miamidk og Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Træls med mixed class, det holder jo ikke at skulle på eco på inderigs, men noget helt andet er, jeg er ret sikker på, at det aldrig er lie flat med UA på indenrigs (en eller anden korrekser mig hvis det er forkert). Fløj LGA-DEN med UA sidste år på First (der findes ingen business), det var "blot" brede lædersæder med ekstra plads og så forplejning naturligvis. Det lignede et gedemarked nede bagved gardinet, så jeg var meget meget tilfreds med situationen og både service og mad var helt i orden :)
     
    Miamidk, Henry og clager "Synes godt om dette"
  6. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    De er begyndt på det, faktisk på den rute @Miamidk flyver, samt EWR til SFO og LAX.
     
    Miamidk og Henry "Synes godt om" dette.
  7. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Det er ikke noget nyt. Ligesom både Delta og AA, tilbyder United et særligt produkt på udvalgte transkontinentale flyvninger, i Business(First). - Tidligere kendt som United p.s.

    Produktet indebærer generelt samme service som på de lange ruter, såsom lie-flat sæder, underholdning og en mere omfattende måltidsservering.

    - Lejlighedsvis kan man selvfølgelig også være heldig, at ende i et fly med lie-flat sæder, på andre indenrigsruter...
     
    Miamidk og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Det er en skidt vane hvordan flyselskaber skjuler MIX billetter, og ikke kun SAS. I min "unge", eller i hvert fald naive, dage havde jeg den samme oplevelse, hvor jeg ikke opdagede før jeg stod foran loungen i SIN og ikke måtte komme ind. Når det så ovenikøbet var en codeshare udenfor alliancen, var der nix priority el.lign., så virkelig en oplevelse blandt de uvaskede masser for at understrege hvorfor vi sparer point :)
    Men på den anden side, der er jo noget med ting der ser ud til at være for godt til at være sande. Business class CPH-SYD til 18k er en af dem ;)
     
    Miamidk og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Miamidk

    Miamidk https://my.flightradar24.com/Miamidk/

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    De har faktisk retrofittet deres 757 med det nye Polaris produkt paa de SFO>BOS>SFO ben, som med lie-flat, netop er ideel til den red-eye jeg staar overfor. (Iflg SeatGuru)

    Jeg maa trygle om barmhjertelighed ved gaten og haabe det hjaelper til en plads oppe foran.
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Åhhh jamen så er det jo endnu mere nederen!
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side