Skal det være Thai eller Singapore?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af SebastianBruun, 16/10/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Sommeren 2018 skal vi som nævnt tidligere til Australien. Det ser umiddelbart ud til at der - med Star Alliance - er mulighed både med Thai og Singapore airlines til stort set samme pris og rejsetid, blot med forskellig mellemlanding.

    Er der væsentlige forkelle på de to selskaber - under hensyntagen til især komfort, service m.v. på den forholdsvis lange rejse - hvad enten det bliver på Business eller Go?

    ..der kan være forskel i pointoptjeningen, men det er sekundært i forhold til rejseoplevelsen.:oops:
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Det afhænger jo også lidt af flytypen.

    Generelt er de begge gode selskaber. Jeg synes generelt at Singapore er overvurderet - specielt i Biz, og synes slet i ikke deres Premium Economy er noget at skrive hjem oo. Thai mener jeg derimod generelt er undervurderet. På Biz ville jeg vælge Thai, på Economy ville jeg vælge der hvor pris og point går op i en højere enhed.

    Har prøvet begge flere gange til/fra Australien - og uanset så er det en god oplevelse.
     
    Henry, Claus Heine, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hold evt øje med business tilbud med QR. Giver næsten BA sølv og kan nogle gange fås til meget rimelig pris
     
    Daniel K, Henry, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig med Jakob. Har selv fået BA sølv via sandkassen.
    Med *A synes jeg både thai og Singapore er gode. Men foretrækker nu Singapore.
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men hvis man normalt flyver mest inden for SAS-området - og fra provinsen:oops: - er der ikke pokkers meget at bruge BA bonuspoint til.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg var mere begejstret for SQ på SYD-SIN en TG på MNL-BKK-PEK, men der er måske ikke så sammenlignelige strækninger.
    Begge giver 200% til EB i alle business klasser, så jeg ville også lade hard product have en stor indflydelse. Med Australien siger du ikke den specifikke destination, men såfremt det er SYD tror jeg ikke det er et problem med SQ, men hvis du ender op i en A330 med angle flat er det nok lidt trist. Ligeledes har TG vist angle flat på 747 der netop flyver til SYD... Potentielt kunne Upper Deck gør lidt op for det hvis det skulle være en dagsflyvning. SQs opgradering på CPH ruten fjerner det kæmpe minus de ville have have haft med den gamle 772 for blot et par måneder siden.

    Fra alt for meget læsning på diverse fly forum er min mistanke at du har langt større risiko for equipment swaps hos TG, men så langt i forvejen kan du selvfølgelig ikke vide dig sikker nogen steder...
     
    SophieHendriksen, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ville til enhver tid vælge SQ. Changi er en million gange bedre end Bangkok hvis skal bruge 2-4 timer i transit.
     
    SophieHendriksen, SebastianBruun, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi flyver nok ned til Sydney og hjem fra Melbourne. Og så lidt rundt, men det er i sammenhængen irrelevant.

    Hva' er 'angle flat'?o_Oo_Oo_O Forhåbentlig ikke en lejlighed oppe hos englene?:p
     
    Senest redigeret: 17/10/17
    Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Har man ikke lounge-adgang hvis der flyves Business?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det er business class-sæder hvor man ikke kan lægge dem helt fladt. Som denne[​IMG]
     
    Henry, SebastianBruun og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jo, men både SQ lounge og lufthavn er i min optik bedre end tilsvarende i Bangkok.
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    OK :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Det er i al fald den generelle konsensus - og hvis man læser diverse ratings, reviews, top 10 etc. Og ja Changi (i alt fald T3) er en fed lufthavn. Fisk og sommerfugle er som regel et hit hos mine tøser. Men den er ugså lidt steril og "småkedelig" - synes faktisk BKK byder på mange sjove (og ikke helt så perfekte) oplevelser (og gratis thai massage hvis du flyver TG Biz)

    SQ har et rigtig godt Biz produkt. Og hvis turen går til/fra CNS eller DRW så er Singapore + Silk det eneste oplagte valg. Min pointe er blot, at jeg synes den er overrated. Og SQ skal beskytte deres First produkt - bl.a. ved ikke at gøre Biz for godt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er også en væsentlig større fan af SIN end BKK. I Changi kan man bl.a. forkæle sig med den her service, som jeg varmt kan anbefale :): http://www.jetquay.com.sg/index.php
     
    Henry, THammer og Ulrik "Synes godt om dette"
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg ville også vælge SIN.
    Der er bare flere ting at foretage sig, specielt hvis man har børn med.
    Har man rigtig gid tid, så smut ud af lufthavnen og tag MRT til en station enten inde i byen eller blot til en station med et Hawker centre i nærheden (brug google) og få lidt at spise og drikke.
     
    SophieHendriksen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi tager lige et spørgsmål på dummies-niveau:oops::

    Er vi enige om at bonusoptjening afhænger af flyvende selskab, ikke af booking-kanal?
    Så hvis vi booker en routing der flyves af en blanding af SAS og Singapore er det samme pointoptjening, uanset om der bookes via SAS.dk eller singaporeair.com ?

    Og et tillægsspørgsmål: Skal der være sammenhæng mellem den rejsendes navn og navnet på EB-kortet? Kan vi f.eks booke til både selv og fruen og godskrive point på samme kort?
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Korrekt. Det er også flyvende selskab (og underliggende bookingklasse) over fly nummer og eventuel codeshare bookingklasse.

    I kan ikke få pointene på samme kort.
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Ja, hvis der er samme booking klasse. MEN, hvis booking klassen er forskellig, kan I også risikere at få færre point.
     
  19. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113

    Hvis du booker en code share vil det være det flyvende selskabs booking klasse der er afgørende for point optjening, præcis som du selv gør opmærksom på. Du kan i hvert fald ikke regne med SKs hjemmeside vedr point optjening ved code share.

    Hvis du på SAS.dk booker en tur der består af en SK flyvning med SK123 og en tur med SQ, opereret som code share SK1234, så vil det antal point SK skriver på deres hjemmeside ikke være korrekt. Der har tidligere været en side på nettet, hvor filk kunne melde ind hvad de forskellige booking klasser bleve konverteret til mellem de forskellige *Alliance selskaber.
    Hvis du der i mod ikke booker det som code share, skulle det være nemmere at gennemskue, altså SKXXX og SQZZZ, uanset hvilken side, uanset hvilken side du bruger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for alle svar - de klarer begreberne :) (og bekræftede mine formodninger :cool:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side