Smart Watch? - Apple Watch?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 21/4/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Nå, nu skal vi til igen i Gadget hjørnet, hvad siger folket? - jeg læser, at Apple Watch bliver understøttet af SAS App, men er der ikke andre muligheder? - Pebbles, Samsung, Nike osv?

Jeg går ikke selv med ur, bruger mobilos, så måske jeg ikke har brug for et Gadget ur...

2. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,852
    3,276
    Point:
    113
    Jeg er kommet til samme konklusion. Kan i hvert fald godt undværre de her generationer ind til der kommer noget mere brugbart..

3. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Uret springer jeg over - det giver i hvert fald ikke mening at uret ikke virker uden mobilen. Jeg mener, at uret ligesom Bluray'en blot er et mellemformat til noget mere interessant. F.eks. en bette Bluetooth-højtaler, der sidder på øret, en RFID-fingerring med betalingskort eller lignende.

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Jeg er ret sikker på at de fleste større app's også vil komme til at understøtte iUret - om ikke fra starten, så ihvertfald ganske hurtigt. Der er så meget hype om det at større virksomheder vil ride med på bølgen. Om det så reelt har nogen effekt eller er smart i hverdagen er en anden sag.

Selvom jeg har huset fyldt godt op af æble-produkter og generelt sværger til dem, så har jeg ingen planer om at skulle have et iUr. Jeg foretrækker et klassisk ur og at have mine apps i min telefon. Bliver måske lidt for ungdomsagtigt for mig at skulle kunne vise boardingkort på mit ur... Jeg er trods alt ikke blevet så gammel og svag endnu, at jeg ikke kan løfte armene og tage min telefon op af lommen.

Men men... lad os se hvad der sker i fremtiden. Jeg har ændret mening før og det kan også ske her. Men der skal dog være en god grund og uret skal være et reelt hjælpemiddel i hverdagen og ikke bare en fancy gadget.

Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  5. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    399
    629
    Point:
    93
    Det bliver da meget underholdende at se folk forsøge at stikke deres håndled med ur ind i boardingkort-scanneren :p

6. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    @Flemming Poulsen - du lyder som en på 70 ;)

Jeg har heller ikke pt. brug for en iWatch. Men jeg havde heller ikke brug for en iPad da den kom ud. Jeg gætter på at historien gentager sig for manges vedkommende, og at de fleste af os har en iWatch om 12-18 måneder.

Michael Wahl og THammer "Synes godt om" dette.
  7. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Præcis. Apple har jo i den grad været i stand til at skabe et behov, der reelt ikke har været der.
    Spørgsmålet er selvfølgelig hvor lang tid de kan blive ved med at gøre det.
    Selvom der er mange der er lunkne på iWatch, inklusiv mig selv, så varer det næppe længe inden minimum en her på BF, pludselig får behovet :D

Kristian "Synes godt om" dette.
  8. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    241
    411
    Point:
    63
    Jeg tror ikke Apple får succes med iWatch. De skal nok sælge godt i første bølge, men den lille skærm og afhængighed af tlf gør at værdien er meget lav.

9. Michael Wahl

Michael Wahl Aktivt medlem

Beskeder:
    231
    245
    Point:
    43
    Går faktisk og overvejer et Apple watch da lænken på mit ur er gået i stykker og en ny koster lige så meget som et Apple Watch.

Men men.. Er der nogen der har erfaringer med hvilke apps der understøttes.?
    F.eks. Kunne jeg godt se det smarte i hvis apps som MyFlights, TripIt, SAS, Norwegian, CPH AirPort, British Airways og en currency converter var understøttet.

Nogen af jer der har nogen erfaringer?

Kristian og THammer "Synes godt om" dette.
  10. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Jeg må tilstå at jeg går med de samme overvejelser. Jeg var tæt på da jeg var i Hong Kong sidst. Jeg besluttede dog at vente. Der skulle i følge rygterne være er generation 2 på vej snarligt, så jeg venter lige og ser tiden an.

11. Michael Wahl

Beskeder:
    231
    245
    Point:
    43
    @THammer jeg havde forventet at der kom en Apple Watch 2 med den afsløring de havde tidligere i marts af ny ipad model mv. Men det kom ikke. Så tror desværre vi kommer til at vente mindst 6-8 mdr før der lanceres en ny model (+evt ventetid inden den kommer på markedet).

I Apples app store ser det ud til at i hvert fald Trip it, SAS, BA og KLM apps understøtter Apple watch

THammer "Synes godt om" dette.
  12. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Allerede inden deres event her var der flere udmeldinger om hvorvidt der ville blive lanceret en opgradering til deres ur eller om de ville vente til efter året, hvor de fleste forventer at der kommer en ny generation iPhones.
    Jeg tror du har ret @Michael Wahl vi kommer til at vente til efteråret, hvor de lancerer en ny iPhone (forventeligt).

13. Michael Wahl

Beskeder:
    231
    245
    Point:
    43
    Opdagede forresten lige i går at priserne på Apple Watch sport er faldet. Nu 2500kr for den lille 38mm model og 3000kr for den store 42mm model. Men stadig ca 500kr billigere i USA.

Prisfald plejer at tyde på at de sælger ud af lageret inden en ny model. På den anden side er 3000kr (evt 2500kr i USA) da en ok pris

14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    en lille Motivator også :):

Capture.JPG

*flyer og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  15. Michael Wahl

Beskeder:
    231
    245
    Point:
    43
    @Kristian Lige præcis. Kræver dog man giver de 3000kr på Apples egen hjemmeside for tvivler på man får bonuspoint for at shoppe hos dem i USA

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Ja, det er jo det.. - men hvis man ikke lige skal til USA, så er der da lidt at hente... - som trådstarter, er jeg stadigvæk i tvivl om Apple Watch, så spændt på om når i køber om det er det værd og de muligheder den giver, synes ikke overbevist når jeg er på Apples side vedrørende uret...

17. Rikke Haugen Olsen

Rikke Haugen Olsen VIP medlem

Beskeder:
    339
    754
    Point:
    93
    Jeg har det og elsker det. I forhold til flyvning så bruger jeg kun SAS appen. Det er et super fedt ur, der kan det et ur skal og så kan det bare lidt mere. Ikke revolutionerende bare megafedt.

THammer, Michael Wahl, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. *flyer

*flyer Sjeff

Beskeder:
    265
    665
    Point:
    93
    Hvis man skal købe Apple-grej til listepriser i Danmark, vil jeg anbefale nogle af de andre webshops på SAS Portalen. Købte en Airport Time Capsule på Wupti.com - 300 kr billigere og 18p/100kr istedet for 10p/100kr.

Konklusion: normalt er priserne de samme, de andre webshops giver blot 80-320% flere point. Win-Win når man er Apple-fanboy :D

Senest redigeret: 3/4/16
    THammer, Michael Wahl og Kristian "Synes godt om dette"
  19. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    154
    297
    Point:
    63
    Sprang på et Apple watch da jeg var i US på Black Friday og kunne nyde godt af 100 $ rabat i Target. Havde ellers regnet med at vente til 2. Gen da Apple i vanlig stil underspec'er 1. Gen.
    Jeg havde i lidt over et år brugt garmin vivosmart 1. Gen og var glad for notifikationer, altså det at man hurtigt kunne se SMS og opkald på uret, udover activity tracker funktionen. Så A-watch virkede som den naturlige afløser da jeg pt kører iPhone.
    Lidt erfaringer:
    Er A-watch langsomt som forventet? Ja
    Bruger jeg apps på uret? Nej
    Siri på uret? Ja
    Notifikationer på uret? Et stort ja! Det er i mine øjne hele meningen med uret. At få et hurtigt glimt af notifikationer og læse SMS samt se hvem der ringer er hele styrken efter min mening.

En anden funktion der er overraskende lækker når man rejser er maps, dvs at man taster en destination ind på telefonen, vælger en rute låser telefonen lægger den i lommen og begynder at gå. Herefter modtager man så vibration og en diskret lyd når man nærmer sig et gadehjørne hvor man skal dreje. Super alternativ til kort eller telefon i hånden når man skal ud på en ukendt rute.

Vedhæftet lidt screen dumps fra SAS app - ikke meget brugbart i det...
    2016-04-03 17.21.07.png 2016-04-03 17.21.14.png 2016-04-03 17.21.20.png 2016-04-03 17.21.22.png

Senest redigeret: 3/4/16
    THammer, Michael Wahl, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Michael Wahl

Beskeder:
    231
    245
    Point:
    43
    @AMJ Super god beskrivelse af muligheder.
    I udlandet bruger jeg meget maps.me som er offline maps med ruteangivelse. Denne app understøtter dog desværre ikke Apple watch

Del denne side