SnoozeCube i DXB

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 20/4/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Halløj, er der nogen herinde, der erfaring med disse:
    http://snoozecube.com/

    Turen CPH-DXB-MRU t/r er altid med en urimelig irriterende mellemlanding i DXB på 4 timer midt om natten. Som voksen også irriterende selvom der er masser af butikker til Forstadsfruen, men umiddelbart en selvvalgt katastrofe med et mindre barn. Tænkte sådan en her måske kunne gøre turen mere spiselig. Alternativet er selvfølgelig et rigtigt stopover (men det gider vi jo kun den ene vej) og/eller længere layover og så transithotel (så vidt jeg kan se har de sådan et).
     
    Baadsgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Har aldrig selv prøvet det men stod jo også som regel af i DXB, vær dog opmærksom på at de skriver de midlertidigt er flyttet til Terminal 1, det kan være en gåtur der efterlader dig ca. 30 min på langs o_Oo_Oo_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er busser imellem terminalerne...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, det var præcis min næste anke, om man simpelthen endte med at trave for meget rundt i forhold til at få en god pause på langs. Kunne man f.eks. nå 1,5-2 timer derinde, så er det jo en væsentlig forbedring fremfor at sidde rundt om i en lufthavn med en 6-årig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Også airside??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Transit Between Terminals
    For passenger transiting between the terminals in Dubai for connecting flights, there is a free shuttle bus running.

    Note that to use this bus you do not have to go through immigration and this service is only for airside transits and runs roughly every 10 minutes and can take up to 15 minutes to reach another terminal.

    On arrival at your first terminal, go to the transit desk for further information.

    http://www.internationalairportsguide.com/dubai-airport.html
     
    T4L, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @Kristian du ved sgu da også alt! ;);)

    Kan jeg ikke lige få de 7 lottotal til lørdag?? :D:D
     
    jtraveler, Ali Taran, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Hvis du vælger at gøre det, så håber jeg meget på et lille mini review.

    Syntes DXB har gjort forarbejdet godt med stole, hvor man NÆSTEN ligger ned også til fri afbenyttelse. Har selv taget CPH-DXB-MRU to gange, og begge gange har jeg været meget generet af, hvor højt de råber announcements op i højtalerne. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, og klokken sent, hvor man prøver at slappe af er det nærmest at sammenligne med tortur. Har prøvet med både BOSE QC hovedtelefoner og ørepropper, men intet hjælper. Jeg ved ikke om tosserne har stået og snakket om, hvordan de bedst kunne genere folk mest med det højtaler system?
     
    SophieHendriksen, Schwert, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg skal nok komme med en lille anmeldelse såfremt det bliver aktuelt :)

    Og ellers meget enig, det er et par år siden jeg tog turen og erindrer bare DXB som enormt larmende og træls midt om natten selvom der var masser af rare butikker. Kombinationen af midt om natten, lang tur i alt, den der sindssyge larm og så et mindre barn virker bare ikke super tiltalende. Men jeg tænker, at det nok i sidste ende bare vil være bedre at tage et par dage i Dubai den ene vej og så decideret lufthavnshotel den anden vej. Det var ikke specielt dyrt. Har du prøvet hotellet derinde?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Nope, har aldrig prøvet hotellet i lufthavnen. På vej hjem boede vi på Holiday inn express airport. Det er fint nok lige ved siden af lufthavnen. Men jeg husker forkert, anden gang var ikke MRU-DXB-CPH, men derimod MRU-DXB-HAM, hvilket betød at vi ankom til DXB kl. 22-23 tiden og skulle videre næste dag mod HAM kl. 14-15 tiden. Så det var helt fint til en overnatning. Første gang var MRU-DXB-CPH, hvor vi havde et ophold på 3 dage, hvor vi boede på Fairmont, hvilket helt sikkert også kan anbefales. Er den 6-årige stor nok til vandland? Så er Atlantis jo et kæmpe hit :)
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er rigtigt, der er et "Premier In" og et "Holiday Inn Express", boet på begge, synes måske marginalt bedre om Premier Inn, men HIX Point var god til, at opnå point hos IHG.. - de er lige overfor lufthavnen og er man ude i ok tid, er priserne helt fine også der! Immigration, begge veje, er til, at overskue...
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side