Sol/strand/badeferie i Afrika eller andre alternative steder?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 26/12/16.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Halløjsa,

    Jeg skal afsted med familien til noget varmt vejr, gerne omkring påsken eller den første uge i skolernes sommerferie - hvorhenne er ikke besluttet. Vi vil gerne prøve noget nyt, med rig mulighed for at afholde badeferie en uges tid, men selvfølgelig må der også gerne være noget spændende at opleve. De sidste par år har vi været i LA, Florida og NYC. Jeg har overvejet San Diego i år og så tage en smuttur til Mexico også... MEN, så tænkte jeg; har IF nogle spændende alternative forslag?

    Det må meget gerne være steder hvor man kan flyve premium-eco/biz og være heldig at finde stærke priser - og optimalt med *A ;) sidste år var vi heldige at finde biz t/r med LH og LX fra BLL til MIA for ca 10k.

    Skyd løs! God jul til alle :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kæmpe vejrforskel på påsken og sommerferie med hensyn til badevejr. I påsken er Oman f.eks. en mulighed men er det næppe i juni. To hurtige spørgsmål:
    Hvem deltager aldersmæssigt?
    Hvor vigtig er vestlig mad/shopping?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Yes selvfølgelig er vejret forskelligt, og deraf kan der være forskellige muligheder alt efter tidspunkt.

    Vi er 4 drenge/mænd mellem 18 og 55. Vi sætter pris på muligheden for vestlig mad og shopping. Men vi har tidligere været på lækre badeferier i Thailand, Malaysia, Dubai bl.a. og været super tilfredse.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    To påske foreslag:
    - Tanzania / Zanzibar. Perfekt vejr i påsken til badeferie. Qatar flyver dertil, men vær opmærksom på at deres business class måske er short haul fly fra Doha og turen er jo ikke voldsomt lang så Y kunne måske også gøre det...
    - Texas & Cancun. BA har (vist stadigt) et godt tilbud kørende på Y+ og jeg ville foreslå at bruge en uges tid på at spise bbq, steaks, se rodeo, osv. og så kan man overveje om man vil chance at vejret er godt nok på Padre Island eller hoppe med southwest til cancun og få lidt sol og tequila... Evt kunne man flette New Orleans ind også
     
    Kristian, Kenneth K, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Super indlæg Jakob, tak for det.

    Der må da være andre i dette berejste forum, som kan komme med spændende forslag? o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Cancun mm. kan anbefales. LH flyver dertil, alternativt via US og videre med United i en 737 el.
    Isla Mujeres skulle være ret fantastisk, Playa Del Carmen ligeså.
    Har ikke prøvet de steder, men snakkede med flere som anbefalede dem.
    Har været på Isla Holbox, som er en krøllet lille sjov ø uden rigtige veje, men de kører i stedet rundt i små golfvogne lignende ting. Ret sjovt, laid back stemning, men ikke så meget at give sig til hvis man keder sig på stranden.
    Ca. 50 min taxa tur fra CUN, og en kort sejltur.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Air Berlin flyver også direkte fra DUS og/eller TXL.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side