Sommeren 2020

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af RasmusH, 1/7/20.

  1. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Sommeren der ikke helt blev aflyst - vi har igen fået - lidt - lov til at rejse.

    Hvad har i af planer? Nogen der tager turen udenfor Europa?

    Jeg har planlagt en uges kør-selv-ferie til Alsace og Sydtyskland. Ikke de mest luksuriøse hoteller, men det er svært at matche til prisen. Får brugt en del IHG point, det er dog også i disse tider, at man virkelig kan få værdi for dem.

    2 nætter på Intercontinental Dusseldorf - vouchers
    3 nætter på HI Express Strassbourg til 37.500 point i alt
    3 nætter på HI Express Friedrichshafen til 37.500 point i alt
     
    Henrik Olsen, asf, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    - Har lige været på bjergtur omkring Garmisch-Partekirchen. Fløj CPH-MUC med LH
    - Slut juli en uges tur til Island. Med SAS
    - August en forlænget weekend i Nordjylland. Med bil
    - Midt august: Fem dage i og omkring (Schweiz/Østrig) Liechtenstein. Med SAS til MUC.
    - September: Til Aosta dalen/Chamonix/Zermatt i en uge. SAS til MXP.

    Så håber ikke noget af det lukker.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Næste uge forlænget weekend i Riga med Air Baltic. Et par dage senere familietur til Rom (SAS der var nogle rigtig gode ungdomsbilletter) - Malta (Air Malta) - Wien (Air Malta) og hjem igen (Austrian Air). Er godt forsynet med masker. ;)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    526
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    Min mand, jeg selv og vores 3 hunde kører i bil til Østrig i august for 4. år i træk. På ud- og hjemrejsen har vi en overnatning i Tyskland, så jeg har booket Best Western hoteller og har sørget for, at jeg kan afbestille værelserne helt frem til et par dage før ankomst, selvom det så kostede mig lidt ekstra (ca.10 EUR eller deromkring) pr. overnatning. Dog får jeg så nogle airmiles (point) retur den anden vej, så det skal jeg nok blive glad for.

    Vi skulle have deltaget på en international hundeudstilling i Innsbruck, men udstillingen er forståeligt nok aflyst. Til gengæld bliver et andet hundearrangement stadig afholdt, så det skal vi med til og heldigvis foregår det udenfor det meste af tiden.
     
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Riga - fed by. Rigtig god tur
     
    Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    569
    "Synes godt om" modtaget:
    1,463
    Point:
    93
    Tager en uge på Mallorca i Juli og en uge Kroatien til september
     
    Henrik Olsen, T4L, RasmusH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Martin81

    Martin81 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    13
    Tager nogle dage i Norge, ellers hjemme i Danmark.
    Gemmer resten af ferien til verden er åbnet helt op igen.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    2020 bliver for os meget mærkeligt. Det bliver camping i Løkken og ellers rundtur i det meste af Nordjylland. Normalt går turen sydpå i sommerferien på camping, men vi valgte i år at blive hjemme. Så ser vi om vejret bliver ok eller vi kommer til at savne sydens sol (lige mens jeg skriver det regner det i hvert fald....)
    Men vi håber at sidste halvår vil åbne lidt op for rejser. For eksempel har jeg forsat et par ting jeg gerne ville til London for at købe. Det ser ud til at blive muligt nu efter England fjerner deres 14-dages karantæne fra i næste uge.
     
    Beaglen, Calle77, mifira og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. LN-FHU

    LN-FHU Fjeldabe

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Endelig fjernet Danmark 6-dagersregelen, så booket kjapt bonusbilletter for familien TRD-CPH. Blir et besøk til dejlige Karrebæksminde noen dager i juli :):)
     
    RasmusH, T4L, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Fem dage i Rom med 3 unger sidst i juli.
    Ryanair fra Billund og mobilehome på campingplads i Roms vestlige udkant.
    Voldsomt inspireret af @T4L's billeder af mennesketomme gader. Her været i fantastiske Rom flere gange, men regner med en anderledes oplevelse denne gang...
     
    RasmusH, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    6 dage på Grand Hyatt Athen ultimo juli, er hvad det bliver til.
     
    RasmusH, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Jamen Forstadsfruen og familie ser endelig ud til at være klar til sommer i Danmark. Det har været lidt af en process, men på fredag håber vi Lufthansa fragter os til FRA og derfra lejebil resten af turen til Danmark.

    Vi har vores hus i forstæderne stående, så vi skal først og fremmest nyde den pool vi installerede sidste år (med varmepumpe!!! :D), en tur til Samsø (første gang på øen så jeg er spændt), barnet skal på ferie hos bedsteforældre og hvem som helst der gider passer ham :D:cool: Vi er ved at være lidt trætte af hinanden efter der har været nul skole siden starten af marts. Der er også et par småprojekter i vores hus så det kan blive lejet ud igen til september. Så, mangler du et hus i Holte må du endelig skrive til mig ;) Jeg er ikke helt opdateret på situationen i Danmark og hvad man kan/må, men håber da vi kan komme en tur i Tivoli.
     
    MaleneChristensen, clager, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Jeg tager til Holland med familien i en lille uge. Vi skal til Duinrell, som er en forlystelsespark/campingplads, samt Amsterdam. Familien kører, og så sparer jeg en feriedag og får lidt luft under vingerne ved at flyve ned til dem:D

    399 kr. CPH-AMS one-way med SAS Ungdom! En normal SAS-billet havde kostet 1400 kr., KLM ville have 1000 kr. med værre flyvetider. Den næstbilligste mulighed var Air Serbia med en nat i Beograd for 440 kr:confused: Endnu en gang er jeg altså lykkelig for SAS' ungdomsbilletter;)

    Ellers står den på arbejde frem til midten af august, hvorefter jeg rykker teltpælene mod Lausanne:cool:
     
    MaleneChristensen, RasmusH, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Tivoli er åben, der er nogle få forlystelser og spisesteder der stadig er lukket.
    Vi var der i sidste uge, og man skal installere en app (det tog datteren sig af på sin mobil, da jeg foragter sådan noget) og så fungere den så digital køsystem.
     
    SophieHendriksen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Hørte i week-enden at de billige billetter til forskellige forlystelser (dem med halv pris fordi man får statstilskud) skal reserveres over nettet. Er det en generel regel - eller blot Zoologisk have i Odense?
     
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Hvad er dette med billige billetter :D Findes der en liste?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det jeg lige kunne finde:

    Halv pris på billetter til kulturoplevelser. Følgende steder får mulighed for at indføre halv pris på entrebilletter: museer, spillesteder med siddende publikummer, orkestre, teatre, revyer, cirkusser, Folkeuniversitetet, foreningsaktiviteter, videnspædagogiske aktivitetscentre og zoologiske anlæg.​

    Se mere her: https://nyheder.tv2.dk/politik/2020...saadan-fordeler-partierne-millioner-af-kroner
     
    SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  18. kegnaes

    kegnaes Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    Har i weekenden været i Knuthenborg safaripark med familien. Her mødte vi bare op og fik 50% rabat på indgangen så jeg tror det er op til de enkelte steder at lave en løsning.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg har netop været på 10 dages rejse, i Kroatien og Montenegro. Rejste før vejledningerne ændrede sig :oops:. Jeg tror ikke, jeg kunne have valgt et bedre tidspunkt for rejse. Der var mennesketomt og det var helt fantastisk. Vi boede bl.a. på Regent Porto Montenegro, som har 175 værelser. Flere af dagene var vi enten de eneste ved poolen, mens andre dage var der max. 10 andre personer.

    I næste uge, går turen til Lissabon for en forlænget weekend.
     
    SophieHendriksen, Kenneth K, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    834
    Point:
    93
    Kører til Rügen i morgen onsdag og tager en uge på øen. Herefter 4 dage i Østrig (St Anton), og så slutter vi af med en uge i Viareggio i Italien.
     
    T4L, Ulrik, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side