Alitalia går konkurs. Livstidsguld/familly pooling kommer ikke i 18 (håber jeg tager fejl) BAEC og måske andre bliver revenue based
1. Danmark vinder ikke VM i fodbold. 2. Flere langdistanse-ruter fra OSL, men jeg tror måske det blir til allerede eksisterende destinationer (en deling av ruter, slik som MIA-ruten er i dag). 3. Eurobonus 3.0 kommer endelig. 4. «Revolusjonerende» ny C eller F fra Asia eller Mellemøsten.
Er det også en spåkugle for de enkelte IF´ere ... for så vil jeg spå, at jeg opnår mit 5. EBD kort pr. 01.august18. - Pr. dags dato har jeg optjent 82.411 basis point i løbet af de sidste 5 måneder. - Der skal således blot optjenes 7.589 basis point de næste 7 måneder. Uuuh, sådanne spå tal kan jeg lide.
Uh ja, lad os komme i gang. 1. Jeg prøver igen med Alsie Express. De åbner en anden fast rute - måske sæson-, men ikke engangs- eller charter-rute. Bedste bud er Berlin. 2. Kineserne køber op i udlandet - mindst et stort asiatisk flyselskab ryger på kinesiske hænder. 3. Norwegian kommer i gang i Argentina, men som altid med store startvanskeligheder og folk der strander i lufthavne uden hjælp. 4. CPH får flere langruter - eller de bliver i hvert fald annonceret. Korean Air åbner til Seoul. Norwegian åbner til Buenos Aires og/eller Seattle. 5. SAS indstiller helt på Boston-ruten. 6. Mindst et flyselskab etablerer ny fast rute til Færøerne. 7. Mindst et af navnene i Lufthansagruppen forsvinder (Brussels, Austrian, Eurowings etc.) 8. Lufthavnene i USA får lov til at opkræve højere afgifter for at kunne udbygge og modernisere. 9. TAP bliver opkøbt - måske delvist. 10. Og så lidt fra hotelbranchen også: hotels.com Rewards bliver forringet, så det ikke længere er 10 nætter = 1 gratis.
Skyder med spredehagl her, første gang jeg forsøger mig ud i denne disciplin: 1. SAS annoncerer de bytter ordren af A350 ud med A330NEO helt eller delvist. 2. SAS køber både flere A320NEO & 737MAX 3. Norwegian køber flere 787-9, men det er ikke "firm orders", kun tilkendegivelser. 4. Emirates køber flere A380'ere ved Farnborough, og holder dermed liv i A380 linien. 5. Boeing genstarter 767 passager modellen indtil en ny NMA model bliver en realitet sidst i 2020'erne. 6. JOON begynder at flyve til CPH 7. Olieprisen stiger 8. Og påvirker Norwegian's & SAS' regnskab negativt 9. Norwegian bruger så mange penge at de sælger yderligere ud af arvesølvet i Bank Norwegian. 10. SAS omlægger enten ruten HKG el. LAX til OSL el. CPH (ja det lugter lidt af en halvgardering her ) 11. Insideflyer laver sit eget flyselvskab (måske kun den 1.april) - hey why not!? TPG har lavet noget tilsvarende, naturligvis med et stærkt US fokus: https://thepointsguy.com/2017/12/predictions-air-travel-in-2018/ Endnu et spændende år i luftfart venter forude!
Åh, det kunne faktisk være sjovt! Mine bud ville - med lidt inspiration fra jeres bud - være: Joon til CPH Norwegian får tilladelse til at overflyve Sibirien (primært fordi jeg gerne vil se, om de så kommer med alle de langruter de har lovet..) Norwegian mangler piloter til sommeren Ryanair omlægger deres sidste LTN afgang til STN (måske de alligevel beholder den for at EZY kan få opstartsstøtte) A380-produktionen indstilles eller sættes kraftigt ned i fart Mindst en af de nye ruter til AAR (OSL, ARN, MUC) lukkes eller reduceres igen SAS' intention om nye langruter til OSL bliver ikke til noget og tilfalder ARN (måske CPH hvis vi er heldige) Norwegian rykker ORY-ruten til CDG Jeg ved det ikke...
Der kommer et nyt kreditkort til fly/hotel loyalty folket grundet afskaffede gebyrer. Fx AMEX SAS, eller et BA Premium kort SAS enhancer lidt, så Guld bliver lidt dårligere og Diamant lidt bedre. Mit bud er 20% ekstra basispoint Guld og 30% til Diamant, og 1x bagage Guld og 2x Diamant.
AMEX og Diners er stadigt gebyrbelagte, så tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter. Til gengæld tror jeg godt vi kan forvente at se en del Visa/MC baserede kreditkort med div. fordele.
Ja ja lige ved og næsten... Ordren blev så ikke på Farnborough (kan jo nåes endnu), men ellers... https://www.check-in.dk/emirates-ordre-holder-a380-live/
Fra lidt uventet kant, men måske relevant alligevel for 2018, skal vi sige farvel til Jet Airways? https://economictimes.indiatimes.co...ening-at-jet-airways/articleshow/65273088.cms Der er rygter i markedet med hensyn til Jet Airways og deres finansielle tilstand. Så derfor så deres CEO sig nødsaget til, at sende nedenstående mail ud her til aften: JetPrivilege membership: Dear Mr. Laursen, You might have read recent media reports questioning the sustainability of our airline. We have already clarified to the media that these reports are factually incorrect and malicious. The Indian aviation sector is experiencing strong growth and Jet Airways is well placed to be a part of this growth story. We are committed to creating a growth-oriented and sustainable future for all our stakeholders. We will continue to expand our network, both domestic and international, and revitalise our guest experience. This will be augmented with the addition of 225 Boeing 737-MAX fuel efficient aircraft, 11 of which are scheduled to be inducted into our fleet this fiscal. Despite the high growth environment, the aviation industry is currently passing through a challenging phase, given a depreciating rupee and the mismatch between high fuel prices and low fares. Needless to state that Jet Airways has been in existence for over 25 years and through these years, we have been successful in combating such business volatility. Jet Airways will continue to accord the highest priority to safety, backed by our signature warm Indian hospitality and reputed award-winning loyalty programme. Thank you for your continued patronage and support. Regards, Vinay Dube Chief Executive Officer
Ingen forudsigelser om devalueringer fra SAS i den her tråd, medmindre EuroBonus 3.0 var det... Vi må være bedre til det her...
Man kan jo så argumentere om at det at spå om at "SAS laver en devaluering af et eller andet i 2018" vil svare lidt til at spå "Der kommer mere end 1 solskinstime på Bornholm i 2018"... Det svære er at mere hvor mange og hvor devalueringerne kommer.