Spørgsmål til SAS Diamond “After Work” event

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 16/8/19.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    I denne tråd samler vi spørgsmål som er stillet til SAS til den kommende “After Work” event den 17. september 2019.

    Spørgsmål stilles her: https://app.sli.do/event/fejmbdkq/live/questions

    Efterfølgende skrives en post i denne tråd.

    Vi kan derfor forsøge at sikre at IF spørgsmål bliver taget op til eventen.

    Målet må være at få 2-3 spørgsmål med flest stemmer :)
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  2. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Den benefit jeg virkelig ønsker, som Diamond, er rollover af basispoint. Man kunne måske sætte en grænse på 45.000 point (som passer til rekvalifikation af guld)...
    Det glæder mig at der allerede er én der har stillet det spørgsmål, og det pt. er nummer ét (og nej, det er ikke mig der har skrevet det) :)

    Derudover vil no-fees for afbestilling/ændring af star-alliance bonusrejser vil et godt benefit.

    Endelig, hvorfor laver man ikke et tilsvarende Companion Ticket i Danmark, som de har i hhv. Sverige og Norge. Jeg ved godt vi ikke har AMEX, men måske SAS kunne lave en aftale med Mastercard. Der er naturligvis en pris tilknyttet hertil, som Mastercard nok ikke ønsker at betale.
     
    SophieHendriksen, Nicki Lolk Sørensen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Mine spørgsmål:

    - Serveringen i lounges - Er det virkelig godt nok som det er i dag?!?
    - Hvornår kommer revenue baseret pointindtjening?
    - Hvornår får SAS taget sig sammen til at forbedre sine selvbetjeningsløsninger, så kundeservice ikke skal plages med trivielle ting som afbestilling af billetter?
    - Kunne SAS tænkes at opgradere sin kundeservice og anerkende, at man driver en forretning som er i gang 24/7 med passagerer alle mulige steder rundt på kloden - gøre sig mere tilgængelig for kunderne, også dem der ikke har guld status (også lidt tilbage til spørgsmålet om forbedring af selvbetjeningsløsninger)
    - Booking af multi-city rejser. Hvornår?

    Kan sikkert finde på mange flere mulige spørgsmål, men her var lidt til en start.
     
  4. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Nu er jeg jo kun sølvmedlem, gennem mange år. Men I må da godt tage det med.
    1) hvorfor skal jeg rejse med konkurrenter i Star for at optjene rimelige point i forhold til pris og optjening.
    2) hvorfor sælger I en codeshare til bkk for 9000 kr, med ingen points på den ene leg. TG tager selv 6800 kr med 100 procent, begge veje.
    3) hvorfor skal jeg bruge mit kreditkort for at optjene point i stedet for at flyve.

    Mvh
    Et søvlmedlem
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Dette har jeg også altid undret mig over. Uanset status eller billettype, når jeg stør i Bangkok med en aflysning eller forsinkelse, vil jeg gerne kunne snakke med "mit eget selskab" i stedet for at stå i kø i lufthavnen og snakke med en medarbejder fra et eller andet tilfældig kontraktpartner, der står for ground service lokalt, og ikke har adgang til alle systemer og regler. For et flyselskab af den størrelse med ruter i hele verden, vil jeg forvente 24/7 telefonsupport, som minimum til IROPS.
     
    DanielBahn, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - Hvis SAS har et ønske om at satse på flere EBD´ere, må der indføres flere fordele.

    - Fordelene bør naturligvis i første omgang tilkomme EBD´erne (for mig måtte man gerne fjerne EBG "gratisterne", men hvis disse fortrinsvis vælger SK som carrier fremfor Star, så er det nok for stort et indtægtstab for kompagniet).

    - Forslag : Ældre rabat på alle 3 kabine klasser longhaul samt på de 2 kabine klasser shorthaul (egoistisk forslag - ja, jeg er 70). Man kunne f.eks. indsætte ældrerabatten som en valg mulighed mellem enten EBS/EBG gavekort eller ældrerabat for EBD´eren i kortets gyldigheds periode.
     
    Nj4220, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Min absolutte favorit er denne :
    "Hvorfor er det i gennemsnit 20% billigere at flyve fra Sverige end Danmark. Alle ruter (især transatlantiske) er billigere ud af Stockholm - trods flyskat!?"'
    Og kan forlænges med alverdens gebyrer der er ens i DKK/NOK/SEK
     
    Kenneth K, Baadsgaard, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg synes det er meget relevant at spørge ind til gebyrerne, det giver simpelthen ikke mening! Især ikke efter at SAS ændrede bio-fuel prisen efter kurserne. Hvorfor skal det koste 200 DKK at købe 1.000 EB point, men også 200 SEK, det holder bare ikke, tag meget gerne det spørgsmål med! :)

    Jeg synes dog ikke man kan linke det til de generelle priser ud af Sverige, det er fastsat af konkurrencesituationen, og den er bare en anden i ARN end i CPH, jeg har flere gange fløjet til ARN også videre på en ny billet, af den grund. I mit hoved svarer det lidt til at stille spørgsmålet: Hvorfor er det dyrere at flyve til Svalbard end Dublin, når der er lige langt (ikke målt, bare et hypotetisk spørgsmål)? Når andre selskaber også er billigere ud af Sverige, mener jeg ikke det er reelt at foreslå SAS at sætte prisen ned ;)
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jeg synes det vil være interessant at høre SAS ad, hvad der vægter tungest, når de beslutter ændringer:
    a) At man sikrer sig at frequent flyers og very frequent flyers oplever at de har fordele af at være loyale
    b) At det ender i en zero-sum, når man "enhancer" på et område, så "fjernes" der andre steder.
    Er det financial analysts som styrer?

    Har man tænkt over hvor forvirrende det er, at man aldrig ved om der er ændringer i benefit, for man melder det ikke ud. Her tænker jeg på ændringerne omkring plusgrade, som blev rullet tilbage efter klager og også at før der var automatiske boarding gates, var det ikke et problem at hele familien boarded på mors eller fars guldkort, men da der kom automatik ind i billedet, så måtte familien vente til alle måtte gå ombord. Nu bliver det fremhævet som en forbedring at man kan tage familien med men det kræver vist at alle er i samme booking. Det er jo ikke en gang oppe på samme niveau som før og alligevel kan marketing få det til at se ud som om, at det er en vild forbedring - nå ja, nogle kalder det parfumeafdelingen der kan få alt til se godt ud.

    Hvad ville der være i vejen for at give EBP CU? Hvis man er EBP, flyver man så meget så det er sjældent på go/go light. I de fire år jeg var EBP oplevede jeg 1 CU i Europa - 1!

    Ud fra mange af vores debatter her i forum, virker det som om SAS ledelsen sidder på en sky og har glemt af tage pulsen på hvad FF og vFF oplever. Er de bange for hvad der vil være af feedback og så er det bedre ikke at spørge?

    Min opfordring vil være: Find ud af hvad I vil være og så hold stilen - enten som et super service selskab eller også som LCC og så kan vi der kan/må betale for bedre service vælge dem som kan levere det. Hos SAS svinger pendulet mellem super service og LCC et par gange om året alt efter hvad der bliver ændret.

    Puha - hvis dette blev sagt højt, så bliver jeg vel bortvist for at skabe dårlig stemning ved festen.... :-o
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, obs og 12 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvis man afholder dialogmøde med FF, så kan du da ikke ødelægge stemningen med et yderst relevant spørgsmål - føler jeg.

    Det er jo ikke en festlig reception vi er inviteret til, men et dialogmøde.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Thorkild og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Godt sagt! Som vIF (very Infrequent Flyer) med SAS* er jeg meget i tvivl om hvilken retning SAS ønsker at gå i. Det virker som et desperat forsøg på at satse på begge heste, men ved at gøre det, fremmedgør man i virkelighed begge kundesegmenter. Mange legacy flyselskaber bokser med samme problem, og jeg vil fremhæve det gode eksempel fra AFKL, som nu klart har meldt ud, at satse på full-service segmentet. Nu får vi se hvordan det kommer til at se ud i virkeligheden, men dejligt med klarhed om strategien.

    *: Jeg rammer vist Sølv i år, men har dog ikke kunne se en eneste fordel i de "benefits" der følger med i det, men det er en anden snak :)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Thorkild og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Fine pointer.
    Men synes ikke upgrades bør være forbeholdt et status niveau som man ikke kan optjene, men som SAS i hemmelighed bestemmer over.
    Eksempelvis United har forskellige upgrade vouchers til deres alm. status medlemmer. F.eks. optjener 1K, som vel svarer lidt til SAS diamant 6 global upgrades om året de er 1K. Thai har vist noget tilsvarende.
    Og et kig på Uniteds skema siger noget om hvad man kan gøre for status medlemmer:
    Skærmbillede 2019-08-22 kl. 10.37.48.png
     
    tbh, THammer, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    -Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget sas har tjent/sparet ved at guld og diamant ikke må ta kufferter med når det er en light billet. Og om de syntes denne forbedring har været det værd. Indtjening kontra utilfredse kunder.
     
    miri90, obs, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg synes det kunne være interessant at høre hvordan SAS opfatter sig selv, hvor og hvilken rolle de spiller i markedet.

    Personligt synes jeg at der meget signalforvirring og en konstant forringelse af produktet samtidig med de markedsfører sig som en spiller i top end af markedet.

    Det er ligesom de hverken er fugl eller fisk.

    Man har et bonusprogram med fire niveauer, to helt useless, to niveauer som ofte oplever forringelser.

    Man har lounges som markedsføres til et niveau der ikke har hold i virkeligheden, ja det de er bedre end nogle kontrakt lounges, men ikke mere.

    Man går ikke all in, bare på nogle få fokus områder, det bare halvhjertet og kan vi ramme både lavpris og full service segmenter så går det vel.

    Deres langrute business class er måske undtagelsen.

    Jeg synes der mangler en klar strategi.

    I andre brancher (f.eks detailhandlen) ser man også at dem der ligger i mellem segmentet har det svært, enten er man discount eller på fuld skrue med service og udvalg.

    Når det er sagt, er det heller ikke en mem branche SAS arbejder i.
     
    Henry, SophieHendriksen, miri90 og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side