SQ fjerner fuel surcharge på award tickets

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af PeterA, 1/3/17.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    SQ har tilsyneladende revideret deres vilkår for award tickets for deres Krisflyer FF-program. Ved ikke om det så også betyder, at der ikke vil være fuel-surcharge, når man booker en SQ-award ticket med sine EB-point. Man kan da håbe.

    SQ skriver følgende:
    • The 15% discount for redemption and redemption upgrade bookings made through our website and mobile channels will be discontinued, and the same redemption fare will be applied across all channels.
    • Fuel and insurance surcharges will be removed from all redemption award tickets on Singapore Airlines and SilkAir operated flights.
    The above changes and the revised Award Chart will be effective for redemption and redemption upgrade bookings ticketed on/after 23 March 2017.
     
    Henry, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ifølge OMAAT er det kun ved bookninger gennem Krisflyer, at de har fjernet fuel surcharge, desværre:

    "The great news is that KrisFlyer is eliminating the carrier imposed surcharges they imposed for award tickets on Singapore Airlines and SilkAir. They’ll continue to charge these fees for many partner award bookings."
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det giver vel også kun mening at bruge Krisflyer Miles på flyvninger med SQ? :)
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    T4L, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. MortenLok

    MortenLok Aktivt medlem

    Beskeder:
    49
    "Synes godt om" modtaget:
    179
    Point:
    33
    Det er generelt dyrt at benytte Krisflyer Miles til at booke bonusrejser og det er tæt på umuligt at benytte dem til SQ business. Samtidig er det ikke nemt at benytte Krisflyer Miles til opgraderinger. Af samme grund skiftede jeg fra Krisflyer til EB
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Jeg har stadig mit krisflyer gold lidt endnu, men er også skiftet til eurobonus af de samme grunde som mortenlok.

    At opgradere en flexibel eco er næsten umuligt med krisflyer. Jeg har brændt mine sidste point af på en 1st class suites tur til sommer
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side