Så kom der trafiktal fra SAS, og må sige det ser godt ud! http://www.takeoff.dk/rekordmange-rejste-med-sas-i-juli/ Dog skrives der ikke noget om yielden, så man kan jo frygte lidt hvor meget SAS har tjent på fremgangen, men en belægning på 88% må siges "At skuffe til den gode side" (som vi siger på jysk) Og Gustafsson sender da også lige en slet skjult hilsen til Kjos, når han udtaler at de ikke har skullet aflyse en eneste IC flyvning (andre vil måske sige at han blot siger at "vi gjorde det bedre i år end sidste år") mon ikke det er lidt af begge.... /Schwert OPDATERING: Skovtrolden holder sig da heller ikke tilbage.... http://www.business.dk/transport/passagervaekst-i-juli-paa-38-pct.-hos-norwegian
. SAS carried 2.4 million scheduled passengers in July, up 10.6%. . The scheduled traffic (RPK) increased by 11.2%. . The scheduled capacity (ASK) was up by 8.7%. . The scheduled load factor increased by 1.9 p.u. to 86.5%. . The yield and PASK were down 7.0% and 3.7% respectively in June and currency adjusted down 8.6% and 5.3%. Market trends, PASK and yield development http://www.newsweb.no/newsweb/searc...Only=true&searchCriteria.osloMarketOnly=false
Jep, men yield tallene er jo forskudt en mdr. juli yielden er så vidt jeg ser (og så på business dk fra juni)
Gode trafiktal. Yield-udvikling forventes også negativ i juli, så økonomisk er det nok ikke tal de jubler over. Men flot at se passagertallene - det skal de ikke klage over. En belægning så høj for et netværksselskab grænser næsten til at den ikke må vokse mere. Ikke meget ved at købe flex-billetter, hvis der ikke er ledige sæder at booke om til.
Hva' satan! "Citat Takeoff d.d.: Norwegian: Størrelse ikke vigtigSAS-chefens udtalelse om regularitet på langdistanceflyvningerne er samtidig en lille "hilsen" til Norwegian, der har oplevet massive forsinkelser på selskabets fly til og fra USA og Thailand." http://www.check-in.dk/doedt-loeb-mellem-norwegian-og-sas Det er jo lige før JEG føler mig citeret fra mit indlæg i går /schwert