Større betaling med SAS Mastercard afvist

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Peter Krogh Frausing, 11/4/18.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Hejsa

    Jeg prøvede i går at lave en betaling på 10.000 kr. med mit SAS Mastercard. Jeg har brugt 0,- denne måned på det, og mit kreditmaks ligger noget højere... Har nogen oplevet noget lignende, og fandt i en løsning?

    Mvh
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Blev betalingen afvist?
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Har kun oplevet problemer ved MobilePay, men tænker at det regnes som kontanthævning.
    Ellers har jeg da uden problemer kunnet købe varer for 50kkr, så længe det var under kredit maksimum.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    måske nets kan hjælpe. Jeg ved ikke om der er hurtigløber og early warning på MC som på visa, men hvis det er tilfældet, ved nets besked.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Det kan godt være tilfældet. Jeg fik for nogle år siden mit VISA-kort afluret i en ATM i Chicago. Et efterfølgende forsøg på brug blev blokeret af Nets, og jeg blev sat på en observationsliste. Siden er alle mine køb i ikke-danske butikker af et vist beløb (over 10k-ish) blevet blokeret, og jeg har skulle kontakte Nets (hvis ikke Nets selv når at ringe inden). Det gælder også mit Nordea MC. I situationen er det frusterende - men på den anden side en god sikkerhed, nu da et af mine kort er blevet afluret tidligere.
     
    Beaglen, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  6. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Det lyder da irriterende. Hvorfor bestiller du ikke bare nye kort?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Faktisk kan netop det, at du har brugt 0 kr. allerede, være med til at gøre, at der bliver spærret. Der er en rimelig avanceret overvågning, som forsøger at standse "usædvanlige" transaktioner for at forhindre misbrug.

    Men ring til SEB kundeservice - de kan sikkert se, hvad der går galt. Ofte kan de også åbne for transaktionen, når de har sikkerhed for, at det der dig (og ikke en svindler), der er i gang med at handle.

    Hvis de 10.000 kr. lugter af kontanthævning (dvs. også Roger, MobilePay osv.), og dermed ligger over SEBs grænse (diskuteret næsten ad nauseam i Roger-tråden) så får du selvfølgelig ikke lov.
     
    Beaglen, MortenS, AaB_CPH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Det nytter intet. Det aflurede VISA-kort blev selvfølgelig udskiftet, og siden er mit Nordea MC også blevet udskiftet pga. udløb. Men jeg er fortsat på Nets observationsliste.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tankevækkende - ikke? :rolleyes::rolleyes::rolleyes: *DUCK & TAKE COVER*
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  10. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det lyder meget underligt. Har du fået det bekræftet?

    I så fald vil jeg mene at nets er mere interesseret i dig som person, end i den gamle sag?!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Egentlig ikke. For med det job, jeg har, gør jeg klogt i at forblive på den rigtige side af stregen. Ellers må jeg ret hurtigt ud og lede efter en anden måde at ernære mig på :D

    Men har tænkt tanken et par gange, at Nets’ data om min økonomiske gøren og laden, giver dem lige så stor viden om mig, som Facebook, Google, Apple, etc. ligger inde med. Det kræver blot én svag sjæl hos Nets. Ved ikke om det i den sammenhæng er betryggende, at Nets er blevet privatiseret :confused:
     
    Senest redigeret: 11/4/18
    Beaglen, Schwert, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Hvornår på dagen var det? Jeg fik afvist mit SEB MC i Metroen for det kæmpe beløb af DKK 24,00 omkring kl. 10:30 o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeps, af både Nets og Nordea. Som @danielbirch nævner oven for, så er Nets overvågningsmekanismer blevet særdeles forfinet. Nets’ forklaring til mig er, at er du en gang blevet misbrugt, så er det et rødt flag, der opkalder sig ekstra opmærksomhed i deres system. For mig sker det 2-3 gange om året. Nu har jeg prøvet det så mange gange, at jeg er forberedt - trods irritationsmomentet i situationen. Og jeg ved nu, hvad jeg skal forklare kreditorerne - der ofte står tilbage undrende. De har sandsynligvis ikke samme effektive foranstaltninger i deres respektive lande. Trods Nets fik ridser i lakken pba. Se & Hør-sagen, så er det mit indtryk, at Nets er dygtige. Derfor jeg også skrev tidligere, at Nets er en god sikkerhed, når man nu er blevet misbrugt/afluret en gang.
     
    Beaglen, Schwert og Henry "Synes godt om dette"
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    OT: Nets har altid været 'privatiseret'; ejerkredsen er bare skiftet fra de danske pengeinstitutter (incl. Nationalbanken med svjh en mindre post) til hvem-det-nu-er-nu.
    /OT
    Og ja, PBS/PKK/Nets har altid haft gode algoritmer til afsløring af illegal brug, og de er jo ikke blevet ringere med årene. De systemer har fanget mange 'hurtigløbere' gennem tiden.
    Det startede helt tilbage i fluesmækkertiden, hvor mange, der rejste i bestemte lande især i Fjernøsten, helt automatisk og til deres egen forbløffelse fik deres kort spærret og et nyt udstedt, når de kom hjem.o_O
    For man vidste at kortet med 99,5% sandsynlighed var blevet kopieret ude i baglokalet i restauranten i Svamambimbi.:mad:
     
    Beaglen, AaB_CPH, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Det var ved 22 tiden :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Tak for alle inputs, jeg giver Nets et kald senere :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Cash is king!
     
    Flyvefisken, Nielspg, AaB_CPH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg købte en ny computer i går aftes på kortet til mere end 10k det gik fint så ja giv dem et kald.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    True that!!
     
    Flyvefisken og Henry "Synes godt om" dette.
  20. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Når jeg bruger mit kort nu på udenlandske websites bliver jeg afvist, jeg får en sms om jeg kan åbne om i 60 minutter og gå ind og købe igen.

    Andre der oplever dette?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side