Hej Forleden da jeg fløj hjem fra BRU med SN blev jeg v. gaten upgraderet til BIZ i C. Jeg vidste faktisk ikke, jeg var på standby, men det var jeg altså fra en Flex&Fast-billet B (SAS Plus-agtig). Jeg vidste ikke, jeg var på standby til Biz, da jeg ikke selv har booket billetter, men det var jo fint at få lidt ekstra service. Jeg har dog blot fået EB for B og ikke en C - hvilket er 600 EB i stedet for vel 1.000, mener jeg ca. jeg har prøvet andre gange at blive opgraderet - eks. ved forsinkelser osv. hvor jeg altid har fået point efter min opgraderede billet, men her har jeg altså ikke. Er det en fejl, eller fordi det er sket ude ved gaten - givetvis som følge af 110% load på de andre klasser?
Hvis du får "courtesy upgrade" i gaten, så giver det normalt kun bonuspoint for oprindelig klasse. Men en sjælden gang ses der dog fejl i flyselskabernes systemer...
Jeg er blevet opgraderet en del gange ved gaten hos Lufthansa (europæiske ruter) - men har altid kun fået Eurobonus point efter den oprindelige billet.
Yes courtesy eller operational upgrades udløber points efter booket klasse. Det er ihvertfald normalen omend heldet i sjældne tilfælde tilsmiler en. Ved ombookninger kan man oftere se at man får flere points