Star Alliance award billetter

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af ThomasG80, 20/7/16.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Hejsa

    Nu har jeg efterhånden fået samlet en masse Eurobonus point sammen og takket være mit svenske Amex kort endda også en 2 for 1 voucher, så for første gang skal jeg til at bestille en rejse for point.

    Vi overvejer enten Hawaii eller Australien (og hælder nok mest til det sidste).

    Nogen der ved hvordan mulighederne er for at rejse ud til én destination og hjem fra en anden (eksempelvis ud til Adelaide og hjem fra Sydney) - om dette stadig tæller som én retur rejse?
    Og hvordan er det med award billetter - kan de ændres eller helt afbestilles? (på business class)

    Og til sidst et spørgsmål om routing / selskaber: såfremt at der er ledige award billetter- er det så med Singapore (over SIN) eller Thai (over BKK) der er bedst? eller noget helt 3.?

    Og endelig - er der andre søgemaskiner hvor man kan finde award billetter end den på united.com?

    pft.

    Thomas
     
  2. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Du kan også søge Star Alliance awards hos Lifemiles, Ana og Aeroplan. Du kan søge samtidig på et par stykker af dem med Awardnexus.

    Så vidt jeg ved viser United ikke Singapore Airlines.

    Som alternativ til Hawaii kan du også overveje Mauritius. Det er lidt et sweet spot i Eurobonus med placeringen i nord/central Afrika. Det er ret nemt at finde awards derned med Turkish Airlines, og ellers flyver vist både Lufthansa og Austrian også derned.
     
    Michael Wahl, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Ja, det lyder tillokkende. Og 60k point for en retur på økonomi, så vidt jeg kan se - eller hvad?
     
    Senest redigeret: 20/7/16
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tak for det tip. Det kan godt være det bliver brugt til sommerferie næste år, hvis jeg kan få skrabet de sidste point sammen og der er ledige pladser. Lufthansa flyver vist en tæt pakket A340 med få business sæder og forestiller mig Austrian gør noget lignende, så nok svært at finde plads med dem. TK har massere af bestillelige billetter i Juni, håber det stræker sig til Juli når man engang kan bestille dem (og jeg har fået pointene ind på kontoen).
    Ærgerligt at der ikke findes F på den rute til 120K, men man kan vist næsten ikke være bekendt at klage!
     
    Michael Wahl og Kristian "Synes godt om" dette.
  5. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Hvis du rejser ud til et sted og hjem fra et andet gæller det stadig som en retur rejse:)) Hvis du booker på business class skulle jeg mene de kunne afbestilles... og vil nok anbefale at du vælger singapore airlines:)))...
     
  6. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Tak for svarene indtil videre. Angående Mauritius, så har jeg været der. Det var en fantastisk tur og det virker til at være en god deal ift. point. Men altså ikke det jeg er ude efter nu.

    Så vidt jeg kan se så er awardnexus ikke gratis at bruge.
    Kan det passe at man ikke kan søge på award billetter hos lifemiles, ANA og aeroplan uden at signe up i de respektive programmer - som man kan på united.com?
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Hvis man rejser med SAS for Eurobonus point, er reglerne klare: Man kan ombooke og få point refunderet op til en arbejdsdag før udrejsen. Derefter kan man ikke ændre.

    Og point kan kun refunderes, hvis de ikke er udløbet.

    Så der er ikke samme fleksibilitet som på de meste fleksible business biletter.

    Jeg er ikke klar over, hvilken fleksibilitet, der er, hvis rejsen er med en anden *A partner. Det må du spørge om.
     
  8. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Så vidt jeg har forstået det så tillades der open jaw med svensk CT billet. Og Thai skal vist have forholdsvis god tilgængelighed på award billetter i business fra Europa via BKk til Austrailen. Kan elles anbefale dig at søge lidt på det norske insideflyer forum, hvor der diskuteres side op og side ned om mulige og umulige CT ruter.
    Held og lykke med det :)
     
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    ANA, som jeg bruger/har brugt, skal man signe up for at få adgang.
     
  10. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Tak for dit svar, det lyder spændende.
    Hvad er en svensk CT billet?
     
  11. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Det er en companion ticket. Fås når man har brugt for et bestemt beløb på sit svensk udstedte AmEx kort. Alt efter kort type er det 100-150000 sek
     
  12. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Beklager :) det er den du kalder en 2 for 1 voucher, Companion ticket
     
  13. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Ah Got it.. Kendte ikke den forkortelse. :)
     
  14. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Et enkelt spørgsmål omkring point prisen. Jeg har kigget på SAS' Star Alliance award chart og ser at eksempelvis Australien koster 180.000 på C og 240.000 på F. Men det er vel hvis man tager hele rejsen på den pågældende klasse? Kan man regne ud hvad prisen vil blive hvis man tager et enkelt segment på F? Eksempelvis Frankfurt-Bangkok?
     
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Du kommer til at betale for den dyreste billet. Dvs at du kommer til at betale 240.000 selvom at dele af turen "kun" er på business.
     
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    hvis bare der er 1 F segment så vil rejsen koste 240k.
    Men du kan godt eks. rejse videre med TG F til SYD el. MEL og få first hele vejen.
     
  17. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Ok fair nok. Så mange point når jeg ikke i nærheden af :)
     
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    for interessens skyld, hvad er surchargen for en tur til Mauritius på BC til, som jeg læser 120K point?
     
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er 120K ikke F? (Some ikke eksisterer...)
    Og med de nye regler om et max beløb i YQ er det vel ikke helt forfærdeligt!
     
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    nå ja, det var 120K.. - et andet også eksotisk sted til den pris er: "Sao Tome and Principe Islands" - på den anden side af Afrika... - @tbh hvad var Maks beløb nu i YQ?
     

Del denne side