Star Alliance Bonus billetter, pris??

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af AndreasMouridsen, 6/7/16.

  1. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Nogen der kender lidt til hvad Star Alliance bonus billetter koster i eurobonus point??, jeg tænker på en rejse til Larnaca så ville gerne vide hvad det kostede, da jeg ikke rigtigt kan komme frem til det på SAS hjemmeside... Nogen der ved det???:)
     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Okay tak. Der står 40.000 point for rejser i Europa, hvis man så har en mellemlanding fx. i Frankfurt vil man så skulle betale det dobbelte?
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg havde sidste år en business class billet BLL-FRA-BEG, som jeg betalte 60.000 point for + alt for mange penge (jeg husker omkring 2500 kroner). Jeg studsede i hvert fald over beløbet.

    Det giver en værdi på point på knap 7 øre

    Men nu var det point optjent på arbejdsgiverbetalte ture - og denne tur var også arbejdsrelateret, så derfor gik jeg med til det.
     
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Under forudsætning af at du mener LCA (Larnaca) på Cypern, så vil rejsen fra DK til LCA og retur koste dig 40.000point i Eco eller 60.000point i Biz, uanset om du har mellemlandninger frem og tilbage.

    Vær opmærksom på at du vil blive opkrævet nogle (heftige) gebyrer når du benytter dine EB point hos andre selskaber, f.eks. LH.
    Det er derfor værd at undersøge hvad en billet i samme klasse koster i cool cash sammenlignet med EB point + gebyrer. Jeg tvivler det vil kunne betale sig at flyve Eco til LCA for EB point, sammenlignet med hvad en almindelig billet koster.

    For at undersøge hvad det koster og evt booke billetten er du nød til at ringe til SAS
    Der findes nogle booking sider, mener det bl.a. er Air Canadas, der kan hjælpe med at søge på tilgængelige Adwards Seats, som det så smukt hedder, hos de forskellige StarAlliance selskaber. Jeg er sikker på der er andre herinde der har bedre styr på hvor det er man kan søge StarAllinace Adward Seats.
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Og måske også værd at undersøge, hvad en billet koster hos andre selskaber (Norwegian har en direkte rute fra CPH).
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har i hvert fald flere gange oplevet, at når jeg ville betale med eurobonus point, har det ikke har været muligt at få en bonus billet på en Lufthansa rute (selvom, der var mange ledige sæder, når jeg ville betale med kreditkort). Så du kan slet ikke være sikker på, du kan få en bonus billet.

    Jeg vil derfor råde dig til hurtigst muligt at ringe til Eurobonus for at tjekke
     
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja bare fordi der er ledige sæder, er det ikke ensbetydende med at der er frigivet sæder til Adwards til andre StarAlliance selskaber. Det er heller alle StarAlliance selskaber der har lige adgang til de frigivne Adward Seats.
    Det lyder så nemt når de sælger produktet...men den dag hvor man vil bruge produktet, viser der sig en anden historie.
     
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Efter sigende (et af de svenske fora) skulle EB i maj have ændret procedure så man fra da af bliver opkrævet et fast brændstoftillæg på max. €116 *pr vej* uanset kabineklasse.

    Ikke specielt bedre for Y-award-ture i Europa, men ret interessant for F-awards til Langtbortistan.
     
    tbh, jakobv84, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Det er bestemt ikke det jeg er blevet opkrævet for min Thai-tur til Japan i F...
     
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hvornår er den booket? De påstår også at du kan ringe og få genberegnet tillægget og refunderet det, der er over de €116 pr vej.
     
  12. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Det må prøves igen! Jeg fik den senest ændret for knap 3 uger siden og planlægger at ændre den igen om ca en måned når F billetter frigives på en del strækning.
     
  13. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Kaching!!!

    Opgraderede lige et ben til F og fik så lige knap 5.000 x 2 retur i pengepungen!!!!!!!
     
    tbh, alexanderln, *flyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    så du kan bekræfte at prisen for YQ award er faldet til en fast pris?
     
  15. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Ja, jeg kan bekræfte den er faldet!

    Medarbejderen kunne berette at det vist nok var sket med bookninger fra april og bagud, men de genberegnede kun hvis man kontaktede dem for en ændring.
     
    alexanderln og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  16. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Hmmm, jeg har lige betalt 186 EUR * 2 for en tur med LH. Må vist hellere lige ringe til EB-kontoret.
     

Del denne side