Star Alliance Gold - "Contract" lounge acess

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af MatthiasWagner, 3/6/19.

  1. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Hej IF' er :)

    Jeg troede jeg havde ret godt styr på *A og reglerne for lounge adgang, men er blevet forvirret over "Contract" lounges. Som Gold har man adgang til alle "Gold" lounges når man flyver *A, uanset class. Jeg troede så at "contract" lounges var de lounges som blev brugt af airlines til business pax (dem som SAS skar væk i 2017), og at en economy billet og *A Gold ikke gav adgang...

    Men når jeg læser om "Contract Lounges" på Star Alliance hjemmesiden, lyder det som at du har adgang, hvis det er en contract lounge, som det enkelte selskab har kontrakt med og du har *A Gold, også på economy? Til eksempel har jeg set på Nice (NCE), som jeg forstår det har man adgang til The Libebrary Lounge hvis du flyver med Lufthansa, er *A Gold og er på economy.

    Forstår jeg dette ret?

    https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy
    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder?t=1559553165524 (søg på NCE)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Sådan har jeg også forstået det.
    Vi har lige været i Venedig (VCE). Da det er en privat lounge (contract lounge) var der ikke adgang med SAS Guld alt. Plus; kun med billet fra Star Alliance medlemmer, der har tegnet aftale med loungen; eks. Lufthansa.

    Det havde, som jeg læser det, været anderledes hvis loungen ikke var privat, men ejet af et Star Alliance selskab, så havde vi haft adgang.
    F.eks. Geneve, hvor det er Sviss der ejer loungen, men det kan @PENSIONISTEN nok bekræfte.

    ..heldigvis har man osse et Priority Pass :) - i øvrigt en fin, stor og venlig lounge med udsigt over startbanen - og Marco Polo er en travl lufthavn..
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Er Nice ikke blandt de genintroducerede 3. parts lounges med SAS fra i dag?

    Ved godt at det ikke besvarer det overordnede spørgsmål.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg har taget de skrappe midler i brug og forhørt mig i "Flyertalk". Ifølge brugerne derinde, har jeg forstået det ret! Der er eks. en der henviser mig til at når man rejser LH, kan man bruge https://www.lufthansa.com/dk/en/lounges Med den kan man vælge *A gold (ikke Senator), og se hvilke lounges man har adgang til. Ifølge denne kan man gå i loungen i BLL, når man flyver LH economy og har *A Gold. Er der nogen der har prøvet det? (lyder lidt for godt til at være sandt?) :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Kan bekræfte, at Lufthansa og Turkish Airlines har aftale med King Hamlet Lounge i Billund. Så, hvis du flyver med dem og har *A Gold, har du adgang til loungen uanset booking klasse.

    Hvis du flyver med SAS, har du IKKE adgang - Selv om du flyver på den aller dyreste billet på PLUS.
     
    Erwin Lansing og MatthiasWagner "Synes godt om" dette.
  6. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Det er helt korrekt forstået og ja som Star gold har du adgang til loungen i Billund hvis du flyver med Lufthansa, men ikke hvis du flyver med SAS

    Lufthansa loungen i IAD afviste mig at tage en gæst med som skulle på et andet Star Alliance fly end mig selv da hende i skranken mente at de var en contract lounge hvilket de ikke er. Vi droppede at diskutere og fandt et sted vi kunne købe en øl i stedet.
     
    Erwin Lansing, MatthiasWagner og Henry "Synes godt om dette"
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja det er korrekt og sådan set ikke noget nyt.
    Det kan også ses her:
    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
    Man kan jo feks prøve at taste BLQ ind som afgangs lufthavn. Så man man vælge om man flyver LH eller SK som SK EBG, i F.eks. Eco.
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Wauvv, tak for svarene! Det gør godt nok at jeg ændrer lidt holdning til at SAS ikke engang har lounge adgang for Plus, jeg forstår nu ret meget bedre de til tider meget negative kommentarer herinde omkring det emne ;)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  9. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    NCE er blandt de genintroducerede Fast Track, ikke lounges :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20190604_15_45_17_Raw.jpg WP_20190604_15_46_09_Raw.jpg
    Meget a propos er jeg netop gået ind i Swiss Senator loungen i ZRH. Jeg spurgte således staff. Jeg ved ikke om jeg har forstået jeres spørgsmål korrekt ... Men han bekræftede, at de 4 lounges ( biz og senator ) i GVA og ZRH er Swiss lounges med Start Gold privilegier, dvs all Star- adgang uanset billet type, altså ikke specifikke kontrakt loungers, men så forklarede han også at ankomst loungerne kun er for LH group.
     
    Henry, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det tror jeg du har, så tak for researchen.:)
    Men hvad er forskellen på de to lounger (biz / senator) ?
    Er det blot et spørgsmål om to mindre i stedet for een stor - eller er det som i Kastrup, hvor SAS har en business og en guld lounge med forskellig adgangsmulighed?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Hvis der er et *A Gold mærke ved indgangen, så har man adgang med guldkort, hvis man samme dag flyver med et *A selskab.

    Hos Lufthansa har man adgang til
    • Senator og Business lounges med *A billet og *A guldkort
    • First Class Lounge med en billet på First Class med Lufthansa. Guldkortet giver ikke adgang.
    Jeg kender ikke reglerne for ankomstlounge - men du har nok ret i, at det kun er for selskabets egne kunder.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Stort set korrekt, men der er undtagelse. F.eks. giver United ikke adgang til deres United status kunder i egne lounges på indenrigsbilletter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @SebastianBruun - da jeg forhørte mig hos Swiss staff i går i loungen, forklarede han, at ACCESS reglerne står meget, meget tydeligt på "swiss lounges GVA" og "swiss lounges at ZRH". (Jeg ved desværre ikke hvordan jeg kan paste det til dig).
    Det står virkelig meget klart : han sagde, at man skal ikke bruge input fra airport lounges el. buddy lounges, men SWISS´s egen hjemmeside. Her er f.eks. ZRH loungerne skarpt opdelt mellem fingrene A, D, E osv, også arrival lounge. Det er virkelig professionelt (som alt swiss) opsat.
     
    Senest redigeret: 5/6/19
    Ulrik, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    • Business => adgang for alle med business billet
    • Senator => adgang for alle med Miles & More Senator kort / *A Guldkort
    Altså ligesom de to SAS lounges i København
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Takker
     
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så fint :) - det ville jeg nu nok også gøre inden vi skal derned til august.

    Og hans budskab er jo i grunden eviggyldigt: Gå nu til kilden i stedet for blot at lide på allehånde portaler og andet, der ikke nødvendigvis er hverken korrekte eller opdaterede. Det kan være godt at skrive sig bag øret..:cool:
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  18. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Det minder meget om SAS' koncept, hvor forskellen er minimal. Generelt er Senator/Guld-loungerne propfyldte, mens business-loungerne har mere plads. Forplejningen er næsten den samme begge steder.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side