Star Alliance MegaDo 9

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Thorbjoern, 12/10/19.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Godmorgen fra Guldstuen her i CpH.

    - Så er det blevet tid til en af årets helt store oplevelser, nemlig Star Alliance MegaDo 9 :)
    Deltog i SkyTeam MegaDo 2018, hvilket var en absolut oplevelse for livet. Jeg var derfor ikke et sekund i tvivl om at jeg skulle deltage igen i år, så derfor: Here we go :rolleyes:

    Jeg har lovet at lave løbende opdateringer til dem som måtte have interesse, så hold øje med tråden her og vent spændt på at se hvad MegaDo 9 byder på ;)
    Skulle i have spørgsmål til turen, så bare fyr løs :)

    Step 1:
    Skal med LOT via WAW til Frankfurt idag :oops:
    Var lidt sent ude da billetterne skulle bestilles, så måtte af med cirka 1950,- DKK for billetter T/R til MegaDo 9.
    Havde jeg været ude i god tid, så kunne man sagtens komme afsted til priser mellem 1000-1500 DKK T/R.
    Desværre skulle jeg lige have projekterne hjemme i Tyskland samt på jobbet iorden først, men med en “free upgrade” til LOT business class, det kan altså gøre meget sådan en lørdag formiddag :):):)

    Star Alliance MegaDo 9 see u soon ;) og rigtig god weekend / efterårsferie til jer alle ;)

    B203AA98-024F-4BD0-A4AF-3448150FAFB5.jpeg
    D2223FEF-E82E-4ACC-94CB-281A39840E78.jpeg
     
    Erwin Lansing, mathiasfe, MaleneChristensen og 15 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Husk at besøge den "hemmelige guld lounge" i Warszawa.

    https://insideflyer.dk/anmeldelse-elite-club-lounge-warszawa/
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    MaleneChristensen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det var fedt at følges sidste år :) Jeg glæder mig meget til at følge remote i år, når jeg nu ikke kunne deltage i år :)
     
    MaleneChristensen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  5. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Godmorgen folkens.

    Håber i alle har sovet fantastisk, og er klar på endnu en spændende dag :)

    Idag går det for alvor løs på Star MegaDo 9, og for mit vedkommende skal jeg til indskrivning omkring 13:45, hvorefter selve arrangementet begynder 14:30.

    De fleste lod sig indskrive allerede igår hvor der efterfølgende var mulighed for at deltage i aftens spisning for de som måtte have lyst til dette.

    Jeg ankom desværre først til Frankfurt omkring 19:30 så jeg kunne af gode grunde ikke deltage, men der er ikke noget som er så skidt, at det ikke er godt for noget andet.
    Tidligere idag anbefalede @Henry at tage på besøg hos “Elite Club Lounge” i Warsawa, og en sådan anbefaling skal naturligvis efterprøves og tro mig, der var ikke plads til mere mad efterfølgende ;)

    B905115A-39B8-4E35-A3E6-28B19547F5DE.jpeg
    Atmosfæren og komforten i den lille lounge er absolut godkendt. Du sidder fantastisk i dejlige bløde stole, og igår lørdag hvor jeg besøgte loungen var der masser af plads ;)
    Vil dog sige at der godt kunne være brugt et lille bitte bord som man kunne sidde og arbejde ved, men lad nu der være en småting :)
    7AC49619-9C0A-4BA5-8C62-A65A1147362D.jpeg
    Udvalget af mad var i den grad i højsædet. Der blev løbende sat forskellige varme retter frem, alt efter om det var frokost tid, eller om man nærmede sig aftensmaden. Udover de varme retter var der ikke sparet på de søde sager, her var der lækre kager og ja “De smagte himmelsk” og min læge vil nok sige, at jeg skulle springe de sager over :p:D
    83F97165-1546-4C09-8C16-566CFDC2DCF7.jpeg
    40983619-0DEA-4B41-8890-398E682AF9AF.jpeg
    Drikkevarer var der heller ikke sparet på, så om du var til øl, cider, kaffe, vin, vand eller spiritus ja så skal du nok få slukket tørsten ;)

    Sidst men ikke mindst (hvis der stadig er plads i mavsen) så er der også nødder, chips, slik og chokolade :)

    Alt i alt en rigtig god oplevelse som overraskede mig særdeles positivt. Kan i den grad anbefale at besøge den lille lounge, såfremt i kommer forbi Warsawa ;)
    Adgang til loungen kan ske via eksempelvis Star Alliance Gold.

    Der har tidligere på IF været en fin anmeldelse af loungen, den kan ligeledes ses her: https://insideflyer.dk/anmeldelse-elite-club-lounge-warszawa/


    ———————————
    Dagens program ser således ud:
    (Kopieret fra det officielle program)

    14:30 Meet Marriott & Star Alliance

    - Opening remarks by Richard Carret,
    Director Marketing & Communications,
    Star Alliance.

    - Marriott Bonvoy focus groups

    18:00-20:00 MegaDo 10th Anniversary Reception.

    Join us for the MegaDo opening and 10th anniversary party, sponsored by Marriott Bonvoy. Drinks and heavy canapes will be served.

    K
    lokken 20:00 er søndagens officielle program forbi, men lur mig om ikke festen fortsætter rundt omkring på de forskellige hoteller ;)

    Hov vent lige lidt!!! Skrev jeg forskellige hoteller :eek:
    Ja der er nemlig ikke hoteller incl. i billetten til selve MegaDo når man booker sig ind på oplevelsen.
    Arrangørerne bag MegaDo plejer dog at få nogle ret gode priser handlet hjem til deltagerne, på de respektive hoteller som arrangementerne afholdes på :)

    I Frankfurt har man således fået overnatninger på Sheraton for 142,- EUR excl. tax men incl. morgenmad.
    Det syntes jeg egentlig er en fair pris, men ikke desto mindre fandt “finanschefen” her penge at spare ved at booke sig ind andetsteds :p:D
    Det er nemlig ikke et “krav” at man bor på de officielle deltagende hoteller, så vil man spare lidt penge, jamen feel free to do it ;)

    Jeg har booket tre overnatninger på Hyatt Place i Frankfurt lufthavn til en samlet pris på: 217,- EUR incl. morgenmad, en pæn del under det beløb jeg skulle have givet på Sheraton ;)

    2855F5D9-87C7-4FC0-B895-C002217ACBC7.jpeg

    Det var alt for nu folkens, rigtig god dag ;)
     
    Erwin Lansing, klausbm, mathiasfe og 10 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det var da en god deal på Hyatt Place for to dage. Har du billeder af hotellet og hvad de byder på til morgenmad?

    Glæder mig til flere billeder løbende :)
     
    Thorbjoern, MaleneChristensen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    Og så er der endda tripple points i øjeblikket på Hyatt Place hotellerne :)
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Det kan du tro, jeg smider lige nogle billeder op af hotellet senere på ugen ;)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Erwin Lansing, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Henry og CHIP "Synes godt om" dette.
  11. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    :)
    Hjemme i Tyskland efter årets MegaDo men ingenlunde frisk :eek:
    Er blevet ramt af noget der mest af alt minder om influenza, hvorfor der også har været noget stille herfra :confused:

    Alt imens jeg forbereder mig på opdageringer af tråden her, så kommer her lidt omkring overnatningerne i Frankfurt :)

    Hyatt Place Frankfurt Airport
    Åbnede tilbage i 2018, hvilket tydeligt ses på både standarden af værelse, toilet, lobby, restaurant osv.
    Her er ganske behageligt, og hotellet har alt hvad der gør det attraktivt for enhver rejsende hvis i spørger mig ;)

    Hotellet byder på:
    - 312 værelser
    - Gratis wi-fi
    - Mini-bar i lobbyen, åbent 24/7
    - Fornuftigt bar område
    - Møde fasciliteter
    - Gratis shuttle bus med afgang hver halve time.
    - Restaurant, herunder god morgenmads buffet.
    - Fitness (Brugte jeg ikke :p:D)
    - Check-in samt key on app

    Jeg betalte som tidligere nævnt cirka 73,- EUR alt incl. pr. overnatning hvilket var rigtig god “value for money” .

    4CBF275C-47CF-4C72-BE45-2B615F0161DF.jpeg
    Baren er sjovt nok altid et stort tilløbsstykke under ethvert MegaDo arrangement ;)

    C1BA9778-9F0A-4A87-BC98-990579CACF4D.jpeg B8B98589-6900-4CDB-9965-5DEA6B95A179.jpeg 4B5F0120-3DD8-4FB7-999E-67386AA0EEA1.jpeg 72BE29E2-327E-4A9E-A103-A52328F8857E.jpeg Morgenmaden var gratis for de der var medlem af World of Hyatt med direkte booking hos hotellet.

    33EB9779-A127-40FB-BB3D-6F399150BA5A.jpeg
    Dejlig stor seng, lille sofa på værelset samt siddeområde til de der måtte arbejde med lap-top.
    Derudover god størrelse tv samt godt udvalg af kanaler. 9400EFD4-A212-491A-8E5C-94DB7361B39E.jpeg

    Så kommer der ikke yderligere om Hyatt Place :p

    Vender tilbage med nærmere når jeg bliver frisk igen, indtil da så må i have det fantastisk every1.
     
    Henrik Olsen, asf, klausbm og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Frisk som en fisk (næsten) er jeg tilbage for fuld fart, og derfor er det blevet tid til at få lavet en lille tilbagemelding til jer fra årets MegaDo :)

    Beklager den blev lettere forsinket :eek:

    Mandag - Dag 2:

    Vi starter mandagens program med et møde med Jeffrey Goh CEO Star Alliance samt Christian Draeger VP Customer Experience of Star Alliance.

    Sheraton.jpg
    Mødet afholdes i gode faciliteter hos Sheraton Hotel Frankfurt Airport.

    GOH.JPG
    Jeffrey Goh fra Star Alliance fortæller kort om hvad der var aktuelt i Star Alliance, herudover tid til enkelte spørgsmål fra salen.

    IMG_2958.jpg
    Christian Draeger kom med spændende informationer omkring de projekter som der lige nu arbejdes på i Star Alliance.

    SHB.jpg En af de projekter der er under udvikling er SBH (Star Alliance Biometric Hub).
    På sigt vil det med dette være muligt at foretage blandt andet: Bag Drop, Check-In, adgang til lounge med mere blot for at nævne nogle af de ting man påtænker at bruge systemet til. Biometric er muligheden for at benytte de førnævnte faciliteter ud fra ansigtsgenkendelse etc.
    Det bliver ganske interessant at følge udviklingen af dette projekt :)
    BIO.jpg
    IMG_2954.jpg
    Et andet ganske interessant projekt der er under udvikling, og straks blev min personlige favorit i deres projekt portefølje er: Digital Connection Assistant.

    En app der vil kunne downloades til mobiltelefoner og tablets, og vil kunne bruges til eksempelvis en case som denne:
    Du skal fra CPH til EWR vis OSL. Din afgang fra CPH er forsinket, hvilket giver et absolut minimum af connection time når du lander i OSL. Ydermere er du ikke godt kendt i OSL og frygter derfor hvordan du skal finde til den rette gate.
    Her kommer din nye digitale ven ind i billedet. Du opretter din tur i systemet, og fra det øjeblik du lander i OSL, vil du via GPS i appen kunne guides direkte til din gate. Du kan se afstand, kort, estimeret tid til gaten og vigtigere endnu, så kan din gate manager følge dig i systemet, og således se hvor langt du er fra gaten.

    Denne løsning ser jeg gode fremtidsudsigter i, og glæder mig til at se appen i brug :):):)

    Alt i alt et godt møde, med store forventninger til projekterne ;)
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dagens næste projekt var forskellige besøg i Frankfurt Lufthavn.
    Man kunne forud for MegaDo ønske et af følgende:
    • Lufthansa Boeing 747-8 tour.
    • Singapore Airlines A380 tour.
    • Lufthansa A380 hangar tour.
    • Airport (airside) tours – check out the construction site of the new terminal which is schedule to in 2023, with one pier opening in 2021
    Personligt havde jeg ønsket en tur ombord på Lufthansa´s Boeing 747, men så heldig var jeg desværre ikke. Jeg blev tildelt turen rundt i lufthavnen istedet, hvilket nu også var ganske interessant.
    De som rejste på business class var prioritret under tildelingen af ønskerne, hvilket jeg egentlig godt kunne se igennem fingre med ;)

    DC.jpg
    Et enkelt billede fra turen rundt i FRA.

    Dagens program sluttede med lækker mad og hygge, og selvfølgelig lidt godt til ganen i flydende form :p:D
     
    Henrik Olsen, klausbm, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Tirsdag - Dag 3:

    Når man siger tirsdag under et MegaDo event, så betyder det rejseaktivitet for alle pengene :)

    Dagen startede på besynderlig vis med en mystisk hovedpine der af uforklarlige årsager tilstødte aftenen forinden under indtag af væske o_O .
    Der er dog ikke noget som en kop kaffe og en Red Bull fra morgenstunden, således gik der ikke lang tid inden man begyndte at føle sig på toppen igen :p

    FRA-HAM.jpg
    Vi ligger ud med Check-In til dagens første tur fra Frankfurt videre mod Hamburg. Det føles helt mærkeligt at rejse med Star Alliance uden at kunne gøre brug af sine Gold Benefits, så der var ingen vej udenom køen ved Security:cool:. Under et MegaDo event er der for det meste ikke mulighed for at bruge sine benefits fra diverse bonus programmer.
    Retfærdigvis skal det dog siges, at check-in som altid går ganske smertefrit. Vi har vores egen check-in område, og eget chartret fly så det er næppe her det giver udfordringer ;)

    Morgenmad.jpg
    Ombord på flyet til Hamburg serveres en "meget let" omgang morgenmad.
    Ikke umiddelbart det jeg havde forventet, men hva pokker :rolleyes:
    En kop kaffe og det ifølge nogle af de rejsende "obligatoriske" glas rød eller hvidvin til solopgangen, kan rette op på selv den mest sparsomme omgang morgenmad ombord på et fly :D

    Airbus 1.jpg
    Ankommet til Hamburg og et af de steder jeg havde set meget frem til: Airbus
    De som endnu ikke har været på besøg hos Airbus, bør virkelig give sig selv den oplevelse for det er SUPER spændende.
    Det skal siges at der enkelte steder ikke måtte tages billeder hvilket jeg naturligvis respekterede fuldt ud.
    Det giver desværre også sine begrænsninger for hvad jeg kan dele fra turen :(

    Airbus 2.jpg
    Sådan en sag måtte gerne stå hjemme i min stue :)
    Airbus 3.jpg
    Samlingen af en Airbus A321 er i fuld gang.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    HAM-DUB.jpg
    En oplevelse af de store rigere, går turen nu videre mod Dubrovnik i Kroatien.

    DUB.jpg
    Havde aldrig været i Kroatien før, så var ganske spændt på at se hvad dette nye land kunne byde på. Allerede fra luften kunne man nyde godt af landskabet, og fra første skridt på landjorden var jeg solgt :)

    Sheraton 1.jpg
    En lille køretur fra Dubrovnik Airport ligger Sheraton Riviera Hotel.
    Her var Marriott Bonvoy vært for et lækkert beach party.
    Varm & kold buffet, åben bar, desserter, musik, Kroatisk folkedans samt en lille gave til at tage med hjem. Der manglede ganske enkelt ikke noget som helst, og kan kun sige en ting: Hvilken belliggenhed og WAUV for et hotel!!! Sheraton 2.jpg Sheraton 3.jpg
    Her skal jeg helt sikkert tilbage til igen.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dagens sidste flyvning går fra Dubrovnik til Zagreb, og man var da også efterhånden ved at være lidt småtræt meeeen vi er ikke helt færdige endnu.

    Kort efter landing stod Zagreb Airport og deres beredskab for en yndig vandsalut til vores fly, og hvilken fantastisk ankomst til Zagreb.

    Vi blev kort efter ankomst til Zagreb Airport, guidet videre til den gamle terminal, hvor der blev serveret lidt koldt til ganen, efterfulgt af en lille tale.

    Dagens program er hermed forbi, men slutter selvfølgelig først efter ankomst til de respektive hoteller i Zagreb C. Her var der naturligvis masser af hygge med de øvrige rejsende, en af de største oplevelser er netop denne del :):):)

    Tirsdagens program er forbi, og jeg vender tilbage imorgen med afslutningen af turen. indtil da må i have det rigtigt godt alle sammen.
     
    Henrik Olsen, klausbm, RasmusH og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side