Staralliance Award billetter - Tricks, Tips og erfaringer?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kristian, 26/8/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    "Synes godt om" modtaget:
    8,873
    Point:
    113
    Jeg tænkte vi måske skulle starte en tråd op om det emne, grunden er egoistisk, men så vi kan udveksle gode "ruter" eller erfaringer med Staralliance Awards?

Udgangspunktet er: https://www.sas.dk/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

og kan se, at måske den vigtigste Regel er:

"A maximum of 8 flights (segments) are permitted per award."

Hvordan bestiller man, skal man ringe ind til SAS, for det er ikke beskrevet på det link?

Endvidere er problemet, hvor finder man så "Award space"? Den eneste jeg har luret på, det er Uniteds hjemmeside og så lave enkeltsøgninger: http://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/awardCalendar.aspx

Hvad gør i andre og har i andre lavet nogle ruter der er spændende med den " 8 segments regel"?

Beaglen og obs "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    United, Air Canada og Avianca Lifemiles, ANA er de bedste sider til at finde award-space

3. MIchaelHA

MIchaelHA Nyt medlem

Beskeder:
    13
    23
    Point:
    3
    Dette syntes jeg er et interessant emne og jeg er meget interesseret i at hoere om folks erfaringer.

Personligt havde jeg en meget positiv oplevelse i weekenden hvor jeg ringede til SAS Eurobonus og spurgte om hun kunne skaffe mig Award returbilletter fra Los Angeles til Australien til jul og retur efter nytaar, som efter sigende skulle vaere stort umuligt. Hun soegte og soegte paa tvaers af alle Star alliance medlemmer og spurgte efter lidt tid om hun ikke kunne ringe tilbage. Der gik ca. 20 minutter saa ringede hun tilbage og havde faktisk fundet direkte billetter med United.

Jeg skal vaere aerlig og sige at jeg ofte har faaet en middelmaadig service fra SAS, men det her var en super oplevelse og kan klart anbefales.

Henrik Olsen, jefi99, Rikke Haugen Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,852
    8,873
    Point:
    113
    @MIchaelHA de må ikke have været helt billige og godt med ros til SAS Eurobonus også

5. MIchaelHA

MIchaelHA Nyt medlem

Beskeder:
    13
    23
    Point:
    3
    Det blev 230.000 point for 2 billetter hvor der var oekonomi den ene vej og Business retur.

Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

Offlyer Nyt medlem

Beskeder:
    7
    12
    Point:
    3
    Bruger selv ANA's sider. HAr faktisk haft flere god oplevelser med SAS når der skal bookes bonusbilletter). Bruger iøvrigt stort set kun point på opgraderinger til langdistance biz billetter til mig selgv og min bedre halvdel (og af og til opgraderinger til Plus). Næste tur går til HKG i november (og nej ikke med SAS - synes forbindelsen er håbløs). Det bliver LX ud og TG hjem.

Del denne side