Status på tilbagebetaling

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af danielbirch, 19/3/21.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Er der nogen der ved, hvordan det ser ud med tilbagebetaling af billetter hos SAS?

    Jeg overvejer at bestille en refunderbar billet, men da jeg allerede nu ved, at mine planer har stor risiko for at blive lavet om, vil jeg gerne være sikker på ikke at blive fanget i en 6-måneders-tidslås hvis jeg er nødt til at afbestille billetten igen...
     
    Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Køber du en billet, der kan tilbagebetales, hvis du aflyser?
     
    Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ja, det var planen. Spørgsmålet er bare, hvor hurtigt den bliver tilbagebetalt - jeg skal jo bruge pengene...
     
    Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Helt OK.

    Jeg skulle lige tjekke. For hvis du selv vil aflyse en rejse, der skulle være foretaget på en ikke refunderbar billet, så får du kun valget mellem voucher eller ombookning.

    Jeg ville umiddelbart tro, at dette kører helt automatisk - og du dermed får pengene hurtigt tilbage. Men det er naturligvis et gæt
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Bekgaard "Synes godt om dette"
  5. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ja, gid det var så vel. I efteråret måtte jeg nemlig vente ~4 mdr. på tilbagebetaling af en full flex billet, som jeg selv havde aflyst. Den blev fanget i samme mølle som alle coronaaflysningerne.
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Aflyste en bonusbillet tidligere, fik meddelses om refund af skatter inden for 15 minutter. Ved ikke om det er ligeså effektivt med revenuebilletter
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg vil sammenfatte det sådan her:

    Tilbagebetaling kan gå ret hurtigt, hvis ikke billetten har været ombooket eller på anden måde ændret efter bestillingen. Der er sket en automatisering af en del processer, men man skal nok stadig forvente, at der kan være knas i processen og at tilbagebetalingen kan blive forsinket. Sidenhen kan man så bare håbe og bede til at det går hurtigere.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Håber nogen hér kan hjælpe
    Min nevø havde en Eurobonus star alliance billet fra USA til dk sidste år til påske købt for mine 70.000 point.
    18/3-2020, modtog jeg mail fra SAS om at de ikke længere kunne ombooke, da der ikke var andre tilgængelige muligheder. Der var et link som man skulle følge for at få refusion. Jeg udfyldte formularen med det samme.
    Det er 15 måneder siden nu, men jeg har hverken fået point eller skatter retur. Pointene var egentlig udløbet og manglende tilbagebetaling af skatter, kan skyldes at de oprindeligt var betalt med mit hedengangne Diners kort.

    Jeg har læst at nogen har haft succes med at få point retur med en kort frist til at bruge dem selvom de var udløbet. Måske er det relevant, at min nevø er dual citizen, så han under hele forløbet har været tilladt at rejse imellem dk og us.

    Hvor skal jeg skrive hen for at gøre et forsøg på at få pointene igen? Skatterne skal de vel også refundere?
    Jeg kunne vældig godt bruge pointene lige nu (inden for de næste par dage)

    På forhånd tak
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side