Status på ventetid i SAS Fast Track i Københavns lufthavn

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Molle, 30/5/22.

  1. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg skal lige høre om nogen af jer har frisk erfaring med ventetiden i SAS Fast Track i København?
    Jeg skal søndag d. 12 juni til SFO fra AAL, via CPH og skal inden da Covid testes. Min plan A er at få det gjort på sygehuset dagen inden, men vil gerne have et alternativ linet op.
    Test i Aalborg lufthavn åbner kl. 09 og jeg flyver kl 09:15, så det er ikke en option. De har lukket om lørdagen så det er heller ikke en option.
    Så er der Falck i terminal 2 i CPH men det kræver så at jeg render ud og så skal tilbage igennem security. Som jeg har forstået det er der generalt kaos ved security men håber SAS Fast Track måske er bedre da det er seperat?

    På forhånd tak!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Et dumt spørgsmål: Skal du ikke fremvise den negative test ved checkin i AAL?
     
    Jeblin og Offlyer "Synes godt om" dette.
  3. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Jo. Vi skulle i hvert fald vise den i AAR inden flyvning til CPH og videre til MIA i slutningen af marts, og da det er USAs "regler" der ligger til grund for dette, og de mig bekendt ikke er ændret de sidste to måneder, vil jeg på det kraftigste formode at det stadig er gældende.

    @Molle, du må finde et sted i nærheden af AAL hvor du kan blive testet, og få svar, senest ved check-in, og er det som du nævner ikke muligt i lufthavnen, må du finde et sted i byen. CPH Medical har et center i Aalborg, og de har kviktests uden tidsbestilling til 145,- pr. person: https://www.cphmed.com/sundhedscenter/aalborg . Kviktests er gyldige ligesom PCR, så du kan få den taget tidligst dagen før afrejse fra AAL.
     
    Senest redigeret: 30/5/22
    Molle, Jeblin, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    .. men spørgsmålet er dog meget relevant, taget billederne fra en anden tråd i dag i betragtning - samt min oplevelse sidste søndag morgen d. 22. maj. Jeg ankom til lufthavnen 7.05 inden mit 8.00 fly - og da var køen til SAS fast track ca 20-25 minutter (kun ét spor åbent). Jeg nåede lige ind i loungen og hente en croissant to go...
    Nogen der ved hvad køen var i dag? Skal selv flyve i morgen 11.50, så der kan jeg komme med et datapunkt mere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Enig, spørgsmålet er meget relevant. Bare ikke i forbindelse med det problem, som @Molle har;););). Molle skal nemlig have sine test ved check-in i Aalborg. Så han skal ikke ud i byen i København for at tage test - og tilbage gennem sikkerhedskontrollen.
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  6. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    I morges var der ca 20 min kø til fasttrack. Køen startede i starten af gangbroen fra metroen. Til normal Security var der 47-52 minutter ifølge skærmene.
    Ovenstående var kl 7:00. Ifølge personalet i Security er det værst om morgenen og specielt om mandagen. De forventer at være på “normal” drift ved udgangen af juni.
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Mange tak! Synes sgu jeg havde googlet løs, men CPHMED var slet ikke kommet frem på min radar! Så har jeg en plan A og B lokalt! Vil meget gerne undgå at skulle ud i CPH - i AAL ryger vi stadig bare lige igennem uden at skulle stå i kø :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Ikke for at kapre tråden, men jeg var igennem her til formiddag kl. 10:20 - og der var ingen - som i absolut ingen - mennesker, så det tog ca. 30 sekunder at gå igennem. Der stod samtidig ca. 40 minutter på tavlerne til den alm. security.
     
    Offlyer, Bekgaard, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Generelt er køerne værst om lørdagen samt søndag aften. Der er krydstogtskibe i havn i København om lørdagen, og en del af dem rejser formentlig med SAS Plus/ Business ud af CPH, så det kan nok skabe noget kø i SAS Fast Track.


    Og husk at indenrigs passagerer har adgang til CPH Fast Track uanset flyselskab. Hvis nogen har brug for dét tip :)
     
    Nielspg, Calle77, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. SteenC

    SteenC Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Lige nu er status 1-2 minutter.

    til gengæld er der godt fyldt op i loungen på begge plan.
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der ved hvad tid SAS Fast Track åbner? Synes ikke jeg kan finde åbningstiderne nogen steder
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Ved at google "Hvad tid åbner SAS fast track", dukker dette link til nærværende forum op... :D
    (Med forbehold for, at den gæve redaktør har noteret tiderne korrekt. Og at de fortsat gælder.. ;)).
     
    Senest redigeret: 17/6/22
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side