Strejke i Bornholms Lufthavn RNN

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorbjoern, 27/8/22.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Jeg fløj med DAT til og fra Bornholm for første gang her for 14 dage siden og jeg må sige at lufthavnen er nem at komme igennem, men jeg synes godt nok også at deres serviceydelser halter. Eksempelvis skulle jeg selv skubbe bakkerne rundt på båndet i sikkerhedskontrollen og det krævede nogle armkræfter :mad::eek: På den anden side af sikkerhedskontrollen skulle mit boardingpas ikke scannes og nok er gateområdet lille, men nogenlunde samtidigt med mit fly til Aalborg afgik der et fly til Sønderborg, så i teorien kunne jeg være gået ombord på det forkerte fly og det skal jo ikke kunne lade sig gøre. :eek: Nu er Norwegian også lige begyndt at flyve til og fra Bornholm og hvis der kommer øget trafik og passagerer, bør lufthavnen nok se om de kan optimere på driften. Det vil også lette arbejdet for medarbejderne og minimere risikoen for strejker fremover.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Det minder mig om Tuvalu. Manuelle boardingkort, men dog en metaldetektor, og tasker blev undersøgt manuelt.
    På Bora Bora. Ingen sikkerhedskontrol og direkte ud i flyet fra check-ind.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    På Bora Bora. Ingen sikkerhedskontrol og direkte ud i flyet fra check-ind.[/QUOTE]

    Hold da op - det ville jeg langt fra være tryg ved på nogen måde. :eek::eek::eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hold da op - det ville jeg langt fra være tryg ved på nogen måde. :eek::eek::eek:[/QUOTE]
    He, he. Nu ved jeg ikke du tager toget i Danmark, for der er heller ingen kontrol.
    Har været i flere lande, hvor der er et “lufthavnscheck” inden man kommer ind i en togstation.
    Men jeg kører stadig tog i Danmark og er stadig tryg ved det, selvom der ikke er noget security check.
     
    Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    He, he. Nu ved jeg ikke du tager toget i Danmark, for der er heller ingen kontrol.
    Har været i flere lande, hvor der er et “lufthavnscheck” inden man kommer ind i en togstation.
    Men jeg kører stadig tog i Danmark og er stadig tryg ved det, selvom der ikke er noget security check.[/QUOTE]

    Jeg var i juli måned med tog fra Kolding via Hamburg til Berlin og det var en fin rejse frem og tilbage. Dog er jeg ikke meget for at sammenligne togrejser med flyrejser. På et tog har du trods alt mulighed for at stige af på næste station, men det har du jo ikke i et fly og derfor er sikkerheden i højere grad prioriteret i fly end i tog, da det ikke er den samme rejseform. Men jeg synes bestemt det er en god idé med et "lufthavnstjek" før en togrejse og det kan da være, at det vil vinde mere og mere frem i takt med at højne sikkerheden for togpassagerer. Ligesom flypassagerer har togpassagerer heldigvis også rejserettigheder at gøre brug af, som fx. i forbindelse med forsinkelser og aflysninger og EU har faktisk arbejdet på at lave en samlet forordning for både fly, tog, bus og skib, men det varer nok flere år, før de kommer så langt.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93

    Det håber jeg nu aldrig bliver aktuelt, det vil være en skrue uden ende, og man kan vel også godt tale for at kontrollen ved fly måske er gået for vidt.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side