Svalbard / Longyearbyen

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 1/3/16.

1. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    924
    "Synes godt om" modtaget:
    1,751
    Point:
    93
    Longyearbyen er en af de destinationer som har været populær at bruge sine point på, fordi det nok er den destination, hvor man får mest værdi - ikke mindst flyvning for pengene. Derudover er naturen ganske seværdig.

På fredag skal jeg en tur derop med 3 venner på pointbargain, hvor vi hver gav 10000 point t/r. Den ene af mine venner bor i SVG og måtte kun af med 5000 point for tilsvarende 4 flyvninger - pænt god værdi.

Vi har kun en ganske kort connection i OSL for at hoppe på SK4490, der flyver direkte til LYR - altså ikke via Tromsø. Nogen der ved om man skal have toldbehandlet sin bagage eller har denne direkte flyvning til LYR status af at være 'international'?

Vi har forestillet os en tur på snescooter til en fjerntliggende by samt en tur på hundeslæde. Nogen der kan anbefale er særlig snescootersafari? Vi har egentlig forestillet os turen til Barentsburg, som er en russisk mineby, der ligger 120 km fra Longyearbyen.

Nogen der ellers kan anbefale aktiviteter eller noget at tage sig til i Longyearbyen? - ikke mindst bar/restaurant.

Senest redigeret: 1/3/16
    mhsalv, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  2. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,768
    3,416
    Point:
    113
    @PeterA
    Lyder spændende. Hvor skal I bo. Hvis I bor på Radisson, så starter alle aktiviteter stort set derfra. Kan også anbefale at tage på Nordlys-tur (mens I stadig kan!). Enten kan I selv gå lidt ud af byens grænser. Hovedvejen ender i "Nybyen" og så burde det være tydeligt 200 m. fra vejen stopper.. eller I kan tage med bæltekøretøj for ≈ 600 norske pesos. Ellers har jeg kun hørt godt om snescootersafari!

Jeg vil tro at jeres afgang vil gå som non-Schengen, så regner med at I ikke skal hente baggage, men hæng mig ikke op på det. Vedr. barer så er er der en del hyggelige i "gågaden" eksempelvis på "Svalbar" og også på Radisson's egen bar. Området er jo toldfrit så øl er til at betale, men regn med at have den store pung frem for at betale måltider, da alt mad koster en bondegård. :)

Håber I får en god tur!

PeterA, Ulrik, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,080
    2,766
    Point:
    113
    Glæd jer. det bliver en super tur med god chance for nordlys.. Jeg indskrev min baggage i CPH og så den først i LYR og var også med det direkte fly fra CPH via OSL med kort connection. Husk passene da der er paskontrol i OSL og LYR.
    Læs også @alexanderln og min t/r fra vores bonusture til LYR.
    Jeg bookede byrundturen med Svalbard maxi-taxi. Meget interessant formiddagstur. Jeg tog også hundeslædekørsel med Green Dog safari som er ejet af et dansk par.
    http://www.greendog.no/TRIPS.31.aspx?recordid31=10.
    Baren på mit hostel Coal miners cabin var meget livlig om aftenen.

PeterA og Kristian "Synes godt om" dette.
  4. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    754
    2,111
    Point:
    93
    Kroa - lige ovre på den anden side af Svalbar er en hyggelig bar i nybyggertræ stil med burgers og lidt live musik fra tid til anden (undskyld den dårlige billedekvalitet)

WP_000540.jpg

og ungerne foran Svalbar midnight i juli måned
    WP_000542.jpg

tbh, clager, PeterA og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    924
    1,751
    Point:
    93
    Jo tak, Vi skal bo på Svalbard Hotell & Lodge, og der er tilsyneladende morgenmad med i prisen for de ca 1500 NOK / nat. Radisson kostede over 3000 NOK per nat, da jeg bookede tilbage i september.

Vi ankommer fredag ved 13-tiden og tager nok ikke på nogen tur før lørdag, så det kan godt være, at der er tid til at trave lidt i terrænnet for at se nordlys samt pubcrawle lidt.

Lyder som om, at vores diæt skal bestå af lutter øl. Det lader til at være det mest økonomiske :)

Senest redigeret: 1/3/16
    tbh, Kristian, Baadsgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    150
    278
    Point:
    63
    Overvejede samme bargin, men snuppede Chicago til kampagnepris istedet.

Da jeg spurgte min norske kollega gav han dette site som godt udgangspunkt for oplevelses-booking http://www.spitsbergentravel.no/start/

Derudover var hans anbefaling at booke ALT fra udflugter til restaurantbesøg hjemmefra.

God tur - post lidt billeder her i tråden.

7. mhsalv

mhsalv VIP medlem

Beskeder:
    134
    273
    Point:
    63
  8. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Baadsgaard, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side