Svensk kvinde i knibe i UAE

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Daniel K, 10/8/18.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    http://www.dailymail.co.uk/news/art...s-wine-flight-Gatwick-makes-tearful-plea.html

    Tragisk historie for datteren i brdste tabloidstil, moderen har selv en stor andel af skyld i eskaleringen, to ting undrer mig dog.

    1. UAE er visum frit for svenske statsborgere, er det 90/180 dages reglen hun et blevet ramt af?

    2. Absurd alkohol regel, du må godt købe alkohol men ikke indtage det når du ankommer eller befinder dig i UAE uanset promillen?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Historien ligger også på eb.dk, dog i en noget kortere udgave:
    https://ekstrabladet.dk/112/mor-dra...ev-faengslet-med-sin-femaarige-datter/7262408

    1. I den engelsk version står der, at hun rejste på et single entry visa, som var brugt. Så er det jo ligegyldigt hvilken dato der står på det. Hvis det er brugt, er det brugt...
    Har en kollega som har prøvet det samme i USA. Anden rejse til USA på en single entry visa, og han kom hjem med det samme fly han var fløjet over med.

    2. Ja, denne situation er lidt grotesk. Hvis man ikke må have alkohol i blodet er det lidt egendommeligt, at de serverer det på flyet. Mener dog, at man selv har et ansvar for at undersøge dette, inden man rejser til fremmede lande.
    Hvis hun bliver målt til 0,4 promille, efter hun har drukket til middagen, afsluttet flyveturen, de-boarded, stået i kø ved paskontrol, lavet ballade og trukket til side og så målt, har hun bestemt også fået mere end et enkelt glas rødvin.

    Hun har formegentligt kun fået denne tiltale oveni, fordi hun har “lavet en scene” i paskontrollen. Der er mange steder hvor jeg vil brokke mig over behandling, men ALDRIG i sådanne en kontrol eller security inden boarding.
    Stod engang i kø til sikkerhedskontrollen i CDG, hvor der stod en midaldrende, sydlandsk mand nogle pladser foran mig. Ved ikke hvad nogen sagde til ham, men da han begyndte at begyndte at gestikulere kraftigt og råbe af de ansatte, så kaldte de på forstærkning og jeg skiftede kø. Jeg nåede mit fly, tvivler på at han kom i luften den dag.
     
    Henrik Olsen, THammer, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Sandheden kan desværre ødelægge enhver god historie.

    Faktisk begyndte hun at filme betjenten inden hun faktisk blev spurgt om alkohol.

    https://loyaltylobby.com/2018/08/10...glass-of-wine-on-emirates-flight/?omhide=true

    If you read the article, what she did was this:

    She arrived with an invalid visa and she was told she couldn't enter the country.

    "After landing, she was questioned by an immigration official, who said her visa was invalid and she must return to London immediately, the group said."

    Then she decided she didn't like his attitude. Whenever I'm entering a country and if a customs/immigration official is giving me attitude, I kowtow. I'm in their country, and they are god at that moment of deciding whether I get in or not. Getting upset or angry and being mad at their attitude is not going to do anything good.

    "Holman claimed he was “dismissive and rude” when she asked if she could buy another visa, and was then questioned about her alcohol consumption, which she admitted."

    I'm willing to bet that the guy was just being a standard customs/immigration official who is generally yes, not there to kiss anyone's butt, but is acting out their official capacity.

    So what the dumb lady did was to break out her phone and start filming the guy, no doubt giving some kind of commentary.

    "She filmed him on her phone as evidence of his behaviour before learning this was an offence, and that it was illegal to drink alcohol, according to the group."

    Note that she began filming him BEFORE there was anything said about the alcohol.

    That's where she screwed up. In no customs and immigration zone on the planet is it allowed to use your phone but tourists ignore the signs at all. It is strictly against the rules to film any of these areas. But it is just asking for extreme amounts of trouble if you're going to break out a phone and put it in someone's face and start taking a video of your encounter.
     
    Henrik Olsen, THammer, Michael Wahl og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    I følge denne artikel i svenske Expressen har hun tilmed tilbragt to timer i en celle før hun afgav blodprøve. Hvis det er sandt har hun i så fald fået langt mere end et glas vin for at stadig kunne have en promille på 0,4.

    Hvad der er sandt og falsk får vi nok aldrig helt styr på. Men uanset hvad skal man jo i hvert fald ikke begynde at diskutere med immigrationsbetjent.

    /DSGM #2
     
    SebastianBruun, Henrik Olsen, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det der undrer mig er at hun har benyttet single entry visa, svenske statsborgere har jo automatisk visa on arrival når man rejser i turistmæssig øjemed
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Tak for lidt ekstra facts. Jeg læste blot en udgave, hvor der blot stod hun blev trukket til side med spørgsmål til hendes visum, fik taget alkoholtest (påstod hun havde drukket et glas vin) og derefter arresteret.

    Selvom det naturligvis ikke lige lød som en fed situation for hende, så tænkte jeg nu også, at der måtte være noget ekstra, såsom at der var noget galt med hendes visum. Jeg har i den grad respekt for man kan komme galt afsted i UAE som turist, men den her lugtede nu alligevel lidt ekstra.

    Jeg tænker, at jeg med sindsro kan nyde et glas vin til maden såfremt jeg har lyst, når vi skal til Dubai igen i efterårsferien ;)
     
    Bekgaard, THammer, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Government Of Dubai har frigivet en pressemeddelelse om hændendelsen:
    http://www.mediaoffice.ae/en/media-...atement-by-the-attorney-general-of-dubai.aspx

    Ifølge den, var hendes svenske pas udløbet i juni 18 (den burde de nok have fanget i UK inden afrejse) og hun havde så et iransk pas, som hun så forsøgte at bruge og blev vejledt om at søge visum til den - og udrejse efter 96 timer. Det blev hun lidt negativ over pga omkostninger mv og så eskalerede ting.

    Ifølge pressemeddelelsen blev alle sigtelser mod hende efterfølgende (står ikke hvor lang tid efter) frafaldet og man deporterede hende istedet ud af landet.

    Alkohol-delen omtales ikke deri.

    Som andre her i tråden er inde på, skal man passe på med alkohol og andre ting dernede - men det er vel som så mange andre steder: skik følge eller land fly - underforstået, at man skal tilpasse sig efter hvordan spillereglerne er, uanset om det er i Dubai eller Vestjylland;);)
     
    Nielspg, Nicki Lolk Sørensen, obs og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og som en personlig note: endnu engang bevist, at nuancer (nogen vil kalde det fakta) har det med at fortabe sig i jagten på overskrifter og kliks i dele af Pressen.

    Tror det var sidste gang, jeg var i DXB, jeg overså en engelsk fyr blive eskorteret væk af noget staff - der var omkring 15 der fulgte ham på vej mens han råbte alt muligt og havde tydeligvis ikke ja-hatten på - men det havde de altså heller ikke. Tænker, han lidt senere blev gravet ned i ørkenen med hovedet oven for sandet og derefter overhældt med honning........
     
    SophieHendriksen, Calle77, Daniel K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Det viser jo med alt tydelighed, at det kan betale sig at bruge 10 min på at kontrollere pas/visum, INDEN afrejse.
    Møder op småfuld i paskontrol i UAE, med 2 pas udstedt af 2 forskellige lande, ingen visum, og laver en scene og filmer for at ville klage over behandlingen.

    Det er måske lidt kynisk, men sådanne et kvindemenneske har måske fået hvad hun fortjente. Spørgsmålet er dog, om hun har lært noget.
     
    Nicki Lolk Sørensen, THammer, Daniel K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Fortjente er måske lige kynisk nok, men jeg forstår :) forventeligt? Ja! Tåbe...
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side