Ak ja, endnu engang udstilles SAS’ konstante “enhancements” på Plus konceptet. En enkelt tur på Business med Swiss, og man husker hvordan det var “i de gode gamle dage” Rigtigt bestik i stedet for plastik der har været i gennem “Den Gale Professors” skrumpe apparat. Rigtigt porcelæn i stedet for designer katastrofen “Kuben” og ikke mindst “rigtig mad” i stedet for spelt salat med laks. Og selvfølgelig: Garanteret frit midtersæde! Nuvel så koster billetten vel også der efter - jow jow da ti’vær’tifald - den koster ca. det halve af en “one stop” fra AAR via CPH til AGP nemlig 2500,- /pax. Eneste ulempe er selvfølgelig bil turen til HAM, men til gengæld er den nye Senator lounge i ZRH en “noget” større oplevelse end Guldstuen...... Så alt i alt skal tanten til at stramme op, hvis man kunne vælge LX fra BLL ville det blive den foretrukne tur syd på, men overvejer da pt søster LH. /DSGM
Når man læser og ser anmeldelserne af intra EU business, så bliver BA og LX ofte fremhævet som gode synes jeg. LH not so much, mest på grund af maden - den kommer vi dog selv til at prøve her om 18 dages tid.. Vi prøvede BA forrige år om morgenen og om eftermiddagen, og der fejlede produktet ingenting, med god mad og drikke, samt gode forhold i lufthavnen, med seperat bus til/fra Remote stand og prio af bagagen i cph..
Det ser godt ud... LX fløj sikkert også til tiden og gjorde sikkert i det hele taget turen til en bedre oplevelse, end hvad vi efterhånden er blevet vant til med "tanten". Er det så ovenikøbet billigere, så er der vel næsten ikke så meget at betænke sig på. /DSGM #2
Eneste kommentar til BA er dog at deres portionsstørrelser intra-EU er blevet noget mindre og speget. Men ellers er jeg enig i at der er milevidt forskel på hvad SAS kan levere i Europa på dette område. Der er der ikke nogen reel forskel på hvad du kan få ved fx Norwegian.
Og husk, Swiss biz giver rimelige EB point. (I stedet for sølle 150 point pr. leg på eco). Jeg optjener f.eks. 2400 EB point cph-zrh-gva-zrh-cph på LX biz og vælger en transfer tid i zrh på 2-3 timer for at få lidt tid i loungen.
Apropos "duften" af de gode gamle dage... Fandt denne lederartikel i JP om den forsvundne service som kendetegnede SAS i de gode gamle dage. Nu ved jeg ikke så meget om Skytrax målingen og hvilken vægt de forskellige parametre tillægges, men jeg bliver alligevel lidt målløs over at SAS angiveligt står længere Skytrax' liste end både Norwegian, EasyJet og AerLingus. https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE10759948/er-det-en-fornoejelse-at-vaere-passager-hos-sas/
Lidt supplement til dine Swiss oplevelser på : God tirsdag #933 og Lounge tråden #1184 fra sidste uge.