Sydney i januar/februar 2016

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Mikkel Steen Andersen, 2/8/15.

  1. Mikkel Steen Andersen

    Mikkel Steen Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Efter at Noma har annonceret deres 10-ugers popup i Sydney til januar 2016, er jeg begyndt at kigge lidt efter billetter. Eftersom det jo er på den anden side af kloden, bliver mulighederne for fly enorme synes jeg.

    Hvem har gode tips til CPH-SYD?

    Jeg har en idé om at Singapore Airlines ville være OK (især på business tænker jeg). Samtidig har jeg endnu ikke været i Singapore, så måske man skulle lave et langt stop dér? SQ economy billet koster ca 8500 DKK.

    Omvendt kan jeg finde economy billetter til omkring 6600 DKK med China Southern Airlines, men ved ikke om det er det rigtige at spare et par tusind på et 6 timers ophold i Guangzhou...

    Og hvordan er det lige med point-optjening på Air China og Singapore Airlines? Findes der et overblik over hvilke klasser, der giver hvilke point? Jeg kan ikke finde det.

    Nå, det var mange ting på én gang - håber nogen af jer Oceanien-berejste kan hjælpe :)
     
    Beaglen, Daniel K, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    SQ: https://www.sas.dk/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216845
    CA (Air China): https://www.sas.dk/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216794

    Generelt for SQ skal du op i "semi flex" for at få point, men så får du 100%.
    Jeg har endnu ikke været dernede, men SQ i Y er en fin nok oplevelse. Jeg har kun fløjet CZ på kortere ruter (PVG-ICN, GMP-PEK-CAN-PNH), og på de ture var det kinesisk men til at overleve når det bare er transport.
    Hvis du alligevel ender med den billigste billet uden pointoptjening ville jeg personligt ikke betale 25% extra for SQ, men jeg tror ikke nødvendigvis det behøver koste en bondegård at komme op i en klasse der tjener point. Derudover er det selvfølgelig op til dig hvor meget du værdsætter evt. kortere rejsetid og lidt ekstra komfort i forhold til 1.900 kr.... Hvis du overvejer business så er det jo en helt anden sag :)

    Der kommer nogle gange nogle udemærkede tilbud downunder, du kan også prøve at kigge på Premium Economy, hvis det kunne have interesse, på f.eks. BA, ved ikke om SQ når at lancere deres på nogle af dine ruter inden januar.
     
    Mikkel Steen Andersen "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  4. Mikkel Steen Andersen

    Mikkel Steen Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Tak :)

    Jeg havde godt set point-tavlerne på SAS' side, men at jeg kan optjene "fra 600" point er jo nytteløst og jeg ville aldrig vælge selskab på baggrund af så få point. Tænker bare at det da må være til at regne ud - eller er det bare en del af "spillet" at det nærmest skal være en overraskelse efterfølgende?

    Jeg vil gerne have stop-over i en eller anden spændende by, fx Singapore + jeg vil gerne optjene *A point om muligt. Hvis det føjer meget mere end 30-40% til billetprisen er jeg nok mere tilbøjelig til at tage den billigste/bedste option på pris/tid.
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    på SQ svarer de min 300 point til den fløjne distance (i miles, for hvert segment, rundet up til nærmeste 100 over distancen.) min 600 point på business svarer så til 200%. På CA er min 300 point 50%, og min 600 point 100%. Det er lidt kompliceret at finde ud af, men det er blevet noget bedre end det har været...

    Singapore er fin i et par dage, og SQ's billetter plejer at være fordelagtige i forhold til stopovers, så det kunne meget vel være en mulighed, men se på SQ's hjemmeside hvad prisen bliver når du vælger semiflex, hvis og sammenlign med antal point. CPH-SIN giver 6200 point, så med det andet segment og retur løber det op i noget!

    Af *A med 1 stop har du kun SQ og TG at vælge i mellem, eller en kombination af SK & CA, og måske også SK & UA via SFO, men tror ikke umiddelbart at det ville blive billigere eller bedre. Hvis du er villig til flere stop er der et utal af muligheder.
    Jeg kom i tanke om denne her, ved ikke om du betragter Beijing som spændende, men du kan prøve at lege både med datoer og destinationer:
    http://www.flynous.com/cheap-multi-city-open-jaw-flights-to-australia-china-459e696/
    Du kan søge på expedia i stedet for deres forslag til OTA'er og få booking klasser, jeg tror det er 50% optjening uden at være 100%, og så ville du selvfølgelig skulle bruge tilslutningsfly.
     
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hvis du gerne vil rejse i C billigst muligt og Bonuspoint er af sekundær betydning, ved jeg fra mine engelske bekendtskaber at Royal Brunei ofte har nogle meget billige - hvis ikke de billigste - business billetter fra LHR til Australien, plus er 787 og god service til prisen,minus er ingen alkohol ombord samt mellemlanding i DXB og transfer i Brunei.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Kommer meget an på dine prioriteter. Personligt vil jeg gerne minimere antallet af stop, hvilet i princippet blot giver tre muligheder: TG, SQ eller EK.

    På flere af flyene har SQ og TG også bedre benplads end flere andre. Kan kun anbefale SQ og TG til SYD. gode forbindelser, rimelig komfort i economy. Har ikke prøvet EK. Sidst var merprisen for en 100% EB earning billet med SQ 1.000 kr pr vej.

    På Biz vil jeg nok tage EK alene pga. Lie flat sædder.
     
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    SQ business har også Lie Flat sæder fra CPH og det er store brede sæder i 1-2-1. Hvis man er EB optjener man point. (undskyld det dårlige foto, regnede ikke med at skulle offentliggøre det :)) WP_20140228_003.jpg
     
    Kenneth K, Kristian, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Det er naturligvis korrekt - jeg tænkte på de gode gamle space beds.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side