Syv nye Norwegian-ruter fra Danmark

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 11/11/19.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    [​IMG]
    Norwegian fortsætter med at optimere rutenetværket og lancerer syv nye direkte ruter fra Danmark til attraktive destinationer i Europa i foråret 2020. Fra Billund åbner Norwegian to nye ruter til Norge og fra København åbnes Hamburg, Palanga og tre nye byer i Polen.

    Fra København begynder Norwegian at flyve til Palanga, Szczecin, Poznan og Hamburg, mens Billund får direkte ruter til Bergen og Stavanger. Fra Stockholm begynder Norwegian at flyve til Palanga, Gdansk og Tivat, og fra Oslo begynder Norwegian at flyve til Kaunas, Wroclaw, Poznan og Düsseldorf. Fra Göteborg kommer Norwegian til at flyve til Gdansk, og Trondheim får også en ny rute til Gdansk.

    ”Det er gode nyheder for de danske rejsende, når vi i foråret åbner hele syv nye ruter fra Danmark. Vi glæder os til at tilbyde danskerne endnu bedre forbindelser, fx til en by som Hamburg, der sprudler af liv og aktivitet og til flere spændende steder i Polen, siger Magnus Maursund, Senior Vice President Commercial Short Haul i Norwegian.

    ”Vi mærker, at der er stor interesse for at opleve mere af Østeuropa, og derfor er vi glade for at kunne tilbyde mange nye ruter til spændende destinationer for rejsende i hele Skandinavien. Vi ser frem til at byde rejsende ombord på vores brændstofeffektive fly,” siger Magnus Maursund.

    Nye ruter fra Danmark:


    • København (CPH) – Gdansk (GDN) flyves to gange om ugen på torsdage og søndage med start 16. april 2020.
    • København (CPH) – Szczecin (SZZ) flyves to gange om ugen på onsdage og lørdage med start 1. april 2020.
    • København (CPH) – Poznan (POZ) flyves to gange om ugen på tirsdage og lørdage med start 31. marts 2020.
    • København (CPH) – Palanga (PLQ) flyves to gange om ugen på tirsdage og lørdage med start 31. marts 2020.
    • København (CPH) – Hamburg (HAM) flyves to gange om ugen på torsdage og søndage med start 17. april 2020.
    • Billund (BLL) - Stavanger (SVG) flyves to gange om ugen start 19. juni 2020.
    • Billund (BLL) – Bergen (BGO) flyves to gange om ugen med start 18. juni 2020.
    Den eksisterende rute Billund (BLL) – Oslo (OSL) får to ekstra ugentlige afgange i juni–august og kommer således op på i alt ni afgange om ugen i perioden.

    Nye ruter fra Norge:


    • Oslo (OSL) – Kaunas (KUN) flyves to gange om ugen på onsdage og lørdage med start 3. april 2020.
    • Oslo (OSL) – Wroclaw (WRO) flyves to gange om ugen på mandage og fredage med start 1. april 2020.
    • Oslo (OSL) – Poznan (POZ) flyves to gange om ugen på onsdage og lørdage med start 1. april 2020.
    • Oslo (OSL) – Düsseldorf (DUS) flyves fire gange om ugen på mandage, torsdage, fredage og søndage med start 2. april 2020.
    • Trondheim (TRD) – Gdansk (GDN) flyves to gange om ugen på fredage og søndage med start 1. april 2020.
    • Stavanger (SVG) – Billund (BLL) flyves to gange om ugen på mandage og fredage med start 19. juni 2020.
    • Bergen (BGO) – Billund (BLL) flyves to gange om ugen på torsdage og søndage med start 18. juni 2020.

    Nye ruter fra Sverige:


    • Stockholm (ARN) – Palanga (PLQ) flyves to gange om ugen på torsdage og søndage med start 2. marts 2020.
    • Stockholm (ARN) – Gdansk (GDN) flyves fire gange om ugen på mandage, torsdage, fredage og søndag frem til midten af juni og derefter to gange om ugen (fredage og mandage) med start 2. april 2020.
    • Stockholm (ARN) – Tivat (TIV) flyves gange om ugen på torsdage og søndage med start 1. april 2020.
    • Göteborg (GOT) – Gdansk (GDN) flyves flyve to gange om ugen på fredage og søndage med start 3. april 2020.

    Billetter er tilgængelige på www.norwegian.com/dk
     
    Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Blev lige lidt glad da jeg læste HAM - her trænger SAS virkelig til konkurrence. Men to gange om ugen (4,7) er næppe hvad SAS anser som konkurrence.
     
    Henrik Olsen, T4L, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Easy Jet forsøgte sig også med CPH - HAM, men det var en kortere fornøjelse. Fra foråret '14 til efteråret '15. Det var dejligt med lidt lavere priser i den periode. Tænker at Norwegian får udfordringer med at fylde flyet på de store maskiner.

    Jeg vil tro at tæt på 90 % af passagererne hos SAS på den rute er transferpassagerer.

    Vi er kun nogle få galninge som bruger ruten som point to point hvis prisen ikke er rib off, men kun ublu.
     
    RasmusH, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Jeg har fløjet CPH-HAM et utal af gange - og ja der er mange transferpassagerer - ikke mindst til den øvrige Skandinavien. Men der er også et betydeligt antal point to point. Men giver dig ret i at DY får problemer her.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Hamborg er Tysklands næststørste by. Den burde kunne trække mange turister fra hele Skandinavien. Og en rute fra Hamborg til København burde også kunne trække mange turister den anden vej.

    Afgange torsdag og søndag kunne være OK for en forlænget week-end (afhænger dog af, hvornår på dagen Norwegian flyver).

    Hvis SAS flyver mange transferpassagerer, burde Norwegian kunne gøre det samme. De har jo også mange afgange fra CPH.
     
    asf, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tog, bil, færge.. det drejer sig vel om 4 timer hvad enten det er det ene eller andet, fra indre by til indre by.. tror også det bliver svært med 2 selskaber på samme rute...

    jeg troede faktisk DY var i problemer, så lige præcis den her 2x om ugen, virker lidt som om: "vi har et fly i overskud, hvad skal vi gøre?"

    Men alle de 7 annoncerede er jo Head til Head mod SAS, men SAS bruger jo deres Low Cost samarbejder på de ture her, så de kan jo sagtens skrue ned for prisen... Og hvorfor angribe SAS på netop de destinationer, hvos SAS kan slå tilbage, da de bruger inchartrede fly?
     
    Henrik Olsen, Peter F., Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg tænker en årsag kan være at det er "billige forsøg". En rotation til Hamborg eller Szczecin koster ikke mange timer i luften, modsat en sydeuropa hvor en enkelt rute potentielt kan koste et helt fly i en dag. Tror ikke man skal undervurdere RASK'en på de korte ruter :)
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men der er forskel på, at fylde 50-70 passagerer i en SAS CRJ end en B737-xxx med plads til 170 passagerer...
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    Netop!

    Fra finans.dk:

    Selskabet har hidtil åbnet mange ruter og ekstra afgange til feriedestinationer i Sydeuropa med en flyvetid på 3-4 timer. De nye ruter er væsentligt kortere med en flyvetid på 1-1,5 timer.

    »I bestræbelserne på at skabe en bedre lønsomhed har vi valgt at fokusere på kortere ruter, hvor vi kan transportere flere passagerer på en dag. Det vil øge vores muligheder for en lønsom operation,« siger Andreas Hjørnholm, kommunikationschef for Norwegian i Danmark.

    Mere: https://finans.dk/erhverv/ECE11745272/norwegian-satser-i-danmark-med-nye-ruter/
     
    asf, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side