Test: Swiss International Airlines Business Class JFK-ZRH

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Flemming Poulsen, 9/3/14.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    Tiden var igen kommet til at besøge mit firmas hovedkontor og eftersom min sædvanlige rejserute denne dag ikke var tilgængelig, så kunne jeg mærke eventyrlysten i bookingfingeren. Jeg endte til slut med en rejseplan, som bestod af 2x US Airways, 1x Swiss, 2 xSAS og 1X Wideroe. US Airways er det sædvanligt kedelige: Take off -> drikketrolley -> affaldsindsamling -> landing, så jeg skal forbigå dette i stilhed. De to A320'ere var imidlertid rene og velholdte og turene fra Atlanta til Charlotte og videre til New York JFK var begivenhedsløse med undtagelse af den tre år gamle, hyperaktive indiske gut på sædet ved siden af mig på den sidste flyvning. Det var lige før faderen fik en sko i hovedet. Jeg blev reddet af BOSE. [​IMG] Siden jeg skulle skifte fra Terminal 8 til Terminal 4, så måtte jeg ud og køre med Airtrain. Der er store afstande på JFK, så jeg var glad for at jeg havde god tid og slap for at stresse. Ikke nogen besværlig transfer, men alt tager tid. Du skal ikke satse på kort connection, hvis du skal flyve via JFK. Det er ikke den rette lufthavn for det. Jeg havde mit boardingkort på app'en, men måtte alligevel forbi check-in for at få registreret bagagen - noget US Airways ikke kunne gøre. Ingen kø ved business skranken, men de havde akkurat afsluttet check-in af en stor gruppe, som efter bagage-tags'ene at dømme skulle til Athen. Alle havde ski. OK, måske kom de fra Vail... Jeg skulle imidlertid til Oslo og da bagagen forskriftsmæssigt var blevet registreret, så begav jeg mig afsted for at finde sikkerhedskontrollen. Som ventet var der mange mennesker, som alle ville samme vej som jeg - igennem. Jeg kikkede længselsfuldt mod TSA Pre-køen, hvor der næsten ingen folk var, men da Swiss ikke er med i programmet, så måtte jeg "nøjes" med Fast Track, som heller ikke så så værst ud. Det var forsåvidt rigtigt, men da vi skulle dele sluse med en uendelig lang økonomiklasse kø, så tog det alligevel sin tid at komme igennem. [caption id="attachment_3518" align="alignnone" width="383"][​IMG] Swiss Business Class sæde[/caption] [​IMG] [​IMG] Vi lukkede dørene 7-8 minutter før afgangstid og pushback var kort tid efter. "Captain Speaking" kom på højtaleranlægget og informerede os om at flyvetiden over til Zürich kun var 6 1/2 time. Dette gjorde at der ikke blev meget tid til nattesøvn, hvis jeg fulgte standard serveringoplægget, men jeg lod stå til og valgte en G&T så snart trolleyen viste sig efter takeoff. [caption id="attachment_3513" align="alignnone" width="537"][​IMG] Pre dinner drink. G&T[/caption] Derefter fik jeg mulighed for at studere menuen i fred og ro [​IMG] [caption id="attachment_3511" align="alignnone" width="450"][​IMG] Swiss Business Class menuen[/caption] Jeg valgte bøffen, som var fin og lyserød indeni og smagte fortræffeligt. Til maden valgte jeg øl fra et lokalt svejtsisk bryggeri, som smagte helt udemærket. [​IMG] Derefter dessert, chokolade og kaffe/cognac [​IMG] Derefter kunne man flade ud i de 100% flade senge. Jeg slumrede et par timer og kunne godt have klaret et par timers ekstra flyvetid, men vågnede da en ikke alt for imponerende morgenmad blev serveret sådan cirka over Paris. [caption id="attachment_3517" align="alignnone" width="682"][​IMG] En ikke alt for imponerende morgenmad.[/caption] Vi ankom til Zürich næsten en time før rutetid og det var næsten synd at måtte forlade maskinen så tidligt. Swiss Business Class produktet er strålende godt og crewet (indlejet fra Edelweiss) gjorde et rigtigt godt job. Edelweiss' kabinepersonale arbejder på en af de tre daglige afgange fra JFK og de er entusiastiske og meget hyggelige. [​IMG] Som en lille opsummering, så kan jeg sige at Swiss leverer varen. Produktet er godt i alle led - som et velsmurt svejtsisk urværk. Jeg tager gerne en tur til og måske næste gang en lidt længere tur. Efter nogle timer i Zürich blev det SAS til Oslo. Her havde jeg en tresæder for mig selv og husker forsåvidt blot at jeg tømte en G&T. Derefter sov jeg resten af vejen. [box style='info'] Skrevet af Andreas Mowinkel [/box]

jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side